pinnelinn Skrevet 31. oktober 2020 #1 Del Skrevet 31. oktober 2020 "Regjeringen kommer med nye regler" "Regjeringen strammer inn", "Nye regler i Oslo", "Viken blir strengere enn Oslo". "Munnbind blir påbudt, men bare på busser i Oslo nord-øst, mellom kl 7-17 og bare når det regner og bare når det er halvmåne, og bare hvis du har sølt peanøttsmør på buksa, og bare dersom buksa er blå". "Det er bare anbefalinger." "Det er påbudt" Noen som fortsatt følger med på dette lappverket? Jeg holder meg bare inne. Går ikke ut. Og har ikke kontakt med andre enn familie som bor i samme hus. Har gitt opp å holde følge med dette kaoset. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baker Harepus Skrevet 31. oktober 2020 #2 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jobben (sykehus) gjør at jeg må følge med. Utdanningen (sykepleier) gjør at jeg hadde fulgt med uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryxo Skrevet 31. oktober 2020 #3 Del Skrevet 31. oktober 2020 Følger fortsatt med, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelmådig Skrevet 31. oktober 2020 #4 Del Skrevet 31. oktober 2020 Ja selvfølgelig. Det er ikke akkurat så veldig komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pangolina Skrevet 31. oktober 2020 #5 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) . Endret 25. november 2020 av pangolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 31. oktober 2020 #6 Del Skrevet 31. oktober 2020 Til hverdags klarer jeg meg fint med basistiltakene, og de gjelder jo uansett. Jeg har valgt å bare ha det kjedelig i en periode. Ingen kino, ingen kafe, ingen reising. Går man inn på Regjeringen.no og søker opp "Koronasituasjonen" er det så uendelig mange endringer av både tiltak, forskrifter og regler at man kan bli helt matt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 31. oktober 2020 #7 Del Skrevet 31. oktober 2020 Spørs hva du mener med å følge med. Jeg følger selvfølgelig med på de tiltakene som har innvirkning på min hverdag. Når man skal bruke munnbind i kollektivtrafikken f.eks. bryr jeg meg ikke noe om siden vi knapt nok ser en buss her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 31. oktober 2020 #8 Del Skrevet 31. oktober 2020 Prøver så godt jeg bare kan. Jeg vil jo gjøre en liten innsats for å prøve å få ned smittetallene. Ble virkelig skremt av smittetallene i går. 499! Basicly har vi 500 smittede per dag i Norge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 31. oktober 2020 #9 Del Skrevet 31. oktober 2020 Gidder ikke se alt av nye videoer som opplyser om dette men får det med meg likevel. Har ingen sosialliv lenger, så ikke tenk på det! 😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 31. oktober 2020 #10 Del Skrevet 31. oktober 2020 Ja, jeg følger med. Bor et sted hvor det er ekstremt lite smitte, men jeg har prøvd å opprettholde et sosialt liv igjennom dette (satt meg selv i karantene når dette først startet, og det hadde en veldig dårlig effekt på min psykiske helse), og da er det en selvfølge at jeg i det minste skal følge med på reglene og anbefalingene som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 31. oktober 2020 #11 Del Skrevet 31. oktober 2020 Har full oversikt jeg. Bor i Bergen sentrum og her er det påbudt med munnbind omtrent overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 31. oktober 2020 #12 Del Skrevet 31. oktober 2020 Selvfølgelig følger jeg med. Jeg er ikke trygda og kan ikke mure meg inne til det går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 31. oktober 2020 #13 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) Følger med og lever som vanlig - med munnbindet på. Har brukt munnbind på buss siden i vår, så det er ingen problem. Handler, går på kino, går på resturant, er med venner - alt med de smitteverntiltakene som er anbefalt og påbudt. Kjenner ingen i min krets, verken jobb, familie eller venner som har vært smittet eller er smittet av korona, og her jeg bor er det mye smitte. Men vi er oppfordret til å fortsatt bruke samfunnet så lenge man er nøye med smitteverntiltak så det gjør jeg. Kommer det andre restriksjoner etterhvert så vil jeg forholde meg til dem også. Det jeg derimot ikke gjør, er å drive en slags selvpålagt isolering pga overdreven frykt/misforstått oppfatning av anbefalinger osv som ikke er anbefalt ei heller nødvendig. Det får være grenser. Hadde jeg derimot vært i risikogruppen så ville jeg vært mer forsiktig med hva jeg foretok meg. Endret 31. oktober 2020 av Hatsumomo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 31. oktober 2020 #14 Del Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, Humle Brumle skrev: Prøver så godt jeg bare kan. Jeg vil jo gjøre en liten innsats for å prøve å få ned smittetallene. Ble virkelig skremt av smittetallene i går. 499! Basicly har vi 500 smittede per dag i Norge nå. Ja det er mange nå ! Og de sier at de bare finner ca halvparten av tilfellene, så ca 1000 nye hver dag som potensielt kan smitte 3-4 personer hver. Smittevernstiltakene demper jo veksten. ( Forhåpentligvis ...) Men det mest skumle synes jeg at 500 nye mennesker pr dag går rundt asyptomatiske eller småsyke som ikke gidder og teste seg. Så 500 nye bekreftet pr dag + ca det samme antall mørketall ...Dette er en bekymringsfull utvikling for Norge😯 Nå skal det lite til for og miste kontrollen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 31. oktober 2020 #15 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 5 timer siden, pinnelinn skrev: "Regjeringen kommer med nye regler" "Regjeringen strammer inn", "Nye regler i Oslo", "Viken blir strengere enn Oslo". "Munnbind blir påbudt, men bare på busser i Oslo nord-øst, mellom kl 7-17 og bare når det regner og bare når det er halvmåne, og bare hvis du har sølt peanøttsmør på buksa, og bare dersom buksa er blå". "Det er bare anbefalinger." "Det er påbudt" Noen som fortsatt følger med på dette lappverket? Jeg holder meg bare inne. Går ikke ut. Og har ikke kontakt med andre enn familie som bor i samme hus. Har gitt opp å holde følge med dette kaoset. Nei. Jeg bruker munnbind på alle offentlige steder, holder avstand, vasker hender og begrenser sosial kontakt. Dette gjør jeg uavhengig av hva myndighetene nå sier så jeg ser ikke poenget med å oppdatere meg på slikt. Endret 31. oktober 2020 av Den Sagnsomsuste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 31. oktober 2020 #16 Del Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, pangolina skrev: Jeg prøver, men jeg vil gjerne ha en liste som inneholder:: 1. Nasjonale retningslinjer forkortet og punktvis nedover https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/?chapter=88508 I private hjem bør en ikke ha mer enn fem gjester som ikke er fra samme husstand. Du kan ha besøk av en annen familie som er flere enn fem. Alle bør være sammen med færre personer i løpet av en uke. På private arrangementer går grensen på antall deltagere fra 200 til 50. Hvis det er et offentlig arrangement kan det være 200 personer. Utenlandske arbeidstakere fra det EU kaller røde land, vil ikke lenger få unntak fra karanteneplikten. Øvrige arbeidstakere fra utlandet må teste negativt hver tredje dag og bo på enerom de første dagene. Arbeidstakere som kommer fra land som EU kaller røde må være i karantene i ti dager. 2. Lokale retningslinjer forkortet og punktvis nedover Bor du i Bergen eller Oslo er det i tillegg noen "strammere" regler, ellers følger du de nasjonale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg