Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt sett er kjenner jeg veldig mye bevegelser på denne tiden av døgnet. Harde og mye spark. Idag har jeg ikke kjent noe, bortsettfra da jeg drakk et stort glass med kald saft, da kjente jeg to bevegelser. Men så ble det stille igjen. Ville dere bekymret dere? :( 

Anonymkode: 58fc2...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig helt unødvendig, men jeg hadde ringt føden. Jeg er selv i uke 23, og har dager med mye aktivitet og dager med lite aktivitet. Blir tullete stressa på de lite aktive dagene, men jordmor sier det er normalt så tidlig. Mest sannsynlig blir du karaktesparka i ryggen. 

Anonymkode: a9937...070

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig helt unødvendig, men jeg hadde ringt føden. Jeg er selv i uke 23, og har dager med mye aktivitet og dager med lite aktivitet. Blir tullete stressa på de lite aktive dagene, men jordmor sier det er normalt så tidlig. Mest sannsynlig blir du karaktesparka i ryggen. 

Blir helt tullete jeg også :( Har heldigvis kjent litt mer nå, men ikke sånne skikkelige spark som før. Gleder meg til babyen er trygt ute i verden!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, hadde dager jeg nesten bare lå i senga for å prøve å kjenne spark. 

Anonymkode: 583db...587

Skrevet

Ligg helt stille i to timer, uten tv eller musikk/lyd. Om du kjenner ti spark eller mer i dne perioden, er det ok. 

Kjennliv.no

Anonymkode: 7cc7b...c68

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligg helt stille i to timer, uten tv eller musikk/lyd. Om du kjenner ti spark eller mer i dne perioden, er det ok. 

Kjennliv.no

Anonymkode: 7cc7b...c68

Gjelder dette før uke 24 også? 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringer IKKE føden i uke 23

Anonymkode: 6560c...10f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer ikke føden før etter uke 24.

Anonymkode: 0398a...336

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ringe føden (dette var i uke 22) om jeg ikke kjente liv i løpet av en dag og følte at noe kunne være galt. Jeg har ikke gjort det altså. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ringe føden (dette var i uke 22) om jeg ikke kjente liv i løpet av en dag og følte at noe kunne være galt. Jeg har ikke gjort det altså. 

Vel, det er feil informasjon.

Anonymkode: 6560c...10f

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke før uke 28 babyen begynner å få et fast mønster for når på døgnet den er aktiv. Det er nettopp derfor det først er i uke 28 man skal begynne å kjenne etter og registrere på faste tider i døgnet.

I uke 24 holder det at du kjenner liv hver dag. Du kan ikke forvente at babyen er aktiv til samme tid og i like stor grad hver dag ennå. 

Og det er før uke 24 man skal ringe føden, før det er det legevakt/fastlege. 

Anonymkode: f3aa1...4b9

• Liker 2
Skrevet

Det er meg som sa man kunne ringe føden i uke 23, noe som var feil (lover at jordmor sa dette til meg i uke 22). Uansett, kan noen oppklare for meg når uke 24 er? Er det fullgåtte 24 uker som gjelder?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er meg som sa man kunne ringe føden i uke 23, noe som var feil (lover at jordmor sa dette til meg i uke 22). Uansett, kan noen oppklare for meg når uke 24 er? Er det fullgåtte 24 uker som gjelder?

Ja, 24 fullgåtte uker, altså 24+0.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed på OUL i uke 19 at jeg kan ringe direkte til føden dersom det var noe, så det er sikkert forskjellig praksis :) Har hørt mange som ikke får ringe før uke 24 også så.. men da er vi heldige da, som kan henvende oss dit ved behov. De hadde sikkert ikke sagt det hvis de ikke mente det :) Har forresten kjent masse mer spark utover dagen idag, så jeg puster lettet ut og håper babyen ikke lar meg sitte i uro igjen 😃

ts

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed på OUL i uke 19 at jeg kan ringe direkte til føden dersom det var noe, så det er sikkert forskjellig praksis :) Har hørt mange som ikke får ringe før uke 24 også så.. men da er vi heldige da, som kan henvende oss dit ved behov. De hadde sikkert ikke sagt det hvis de ikke mente det :) Har forresten kjent masse mer spark utover dagen idag, så jeg puster lettet ut og håper babyen ikke lar meg sitte i uro igjen 😃

ts

Ja, det er sant. Så godt å høre at babyen er aktiv igjen 🤗 Krysser fingrene for det forsetter å være slik for oss begge 🤞🤞

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...