Gå til innhold

Hvorfor dreper afghanere så mange kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blant andre nasjonaliteter i Europa er det en og annen hendelse her og der. Men mitt inntrykk er at afghanere skiller seg ut vesentlig når det kommer til kvinnedrap. Tar jeg feil? Jeg håper det.

Anonymkode: 9b5ca...d5b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primitiv klankultur og religion, kvinner er ikke likestilt med menn og skal underkaste seg mannen.

Anonymkode: c9591...aeb

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Primitiv klankultur og religion, kvinner er ikke likestilt med menn og skal underkaste seg mannen.

Klankultur og dårlige holdninger ovenfor kvinner. 

Anonymkode: 9e169...729

• Liker 5
Skrevet

Fordi mange kvinner er møkklei tyranniet, og blir drept når de gjør opprør mot voksne drittgutter med bukkeskjegg.

Anonymkode: 0b784...8d1

• Liker 8
Skrevet

Vet ikke om det du sier stemmer, men om det gjør det;

Tror det var FN som for noen år tilbake klassifiserte Afghanistan som verdens verste land hva gjelder levekår for kvinner. Kan nok ligge noe der.

• Liker 6
Skrevet

Les boken "Dødevaskeren" av Sara Omar, der får du et realistisk bilde av tradisjon og tankegang hos menneskene i den regionen.

Anonymkode: e533b...f14

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Helgeline skrev:

Vet ikke om det du sier stemmer, men om det gjør det;

Tror det var FN som for noen år tilbake klassifiserte Afghanistan som verdens verste land hva gjelder levekår for kvinner. Kan nok ligge noe der.

Stemmer, det er ikke noe bedre idag heller. 

Anonymkode: 9e169...729

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre rasistisk å snakke om. Så det er ikke lov å advare norske jenter mot afghanere. Derfor lærer de på den harde måten, ved å bøte med livet.

Anonymkode: a2336...854

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant andre nasjonaliteter i Europa er det en og annen hendelse her og der. Men mitt inntrykk er at afghanere skiller seg ut vesentlig når det kommer til kvinnedrap. Tar jeg feil? Jeg håper det.

Anonymkode: 9b5ca...d5b

De fleste kvinnedrap i europa begås av europeere

Anonymkode: dbd84...33c

Skrevet

Afghanere dreper ikke flere kvinner enn norske menn

Anonymkode: 15244...c5e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre rasistisk å snakke om. Så det er ikke lov å advare norske jenter mot afghanere. Derfor lærer de på den harde måten, ved å bøte med livet.

Anonymkode: a2336...854

Jeg har faktisk jobbet med en afganer. Han var glad i damer, og glad i å jobbe. Men han var også veldig glad i å tulle. Jeg kasta gulvmoppen på ham, men han tålte det. Visste ikke at han var interessert hele tiden, men det var uansett aldri aktuelt fra min side.

Som venn og kollega var han super, og gjorde arbeidsdagene morsommere. Likevel kunne jeg se at oppdragelsen hadde dype røtter i ham. Det er noe med det islamske terrordiktaturet der nede, som gjør at de ofte dessverre har en bagasje med seg.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke det kvinnesynet som er vanlig i visse religioner? Kvinner er kun til for å føde barn og behage mannen.  Menn kan gjøre som de vil med kvinner, bruk og kast. 

• Liker 2
Skrevet

Ok, men vi må ikke glemme at hvite menn er slemme

Anonymkode: 7fa15...97a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinnedrap i europa begås av europeere

De aller fleste overfallsvoldtekter, æresdrap og antastelser i Europa er det innvandrere som står bak selv om de er et mindretall av befolkningen.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De aller fleste overfallsvoldtekter, æresdrap og antastelser i Europa er det innvandrere som står bak selv om de er et mindretall av befolkningen.

Du glemte dokumentasjonen

Skrevet

Kort og godt; menn har mye testosteron og det kan gå galt når det pumper voldsomt i kroppene deres.

Anonymkode: 55ce1...9f6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåja... det er vel ikke helt sant? Kan du dokumentere dette? At norske menn også dreper sine kvinner er sant, æresdrap blir vel helst omtalt som familietragedie i media om det er vestlige familier involvert. MEN Det skjer helt klart flere drap på kvinner i den regionen, grunnet både religion og tradisjon/kvinnesyn.

Anonymkode: e533b...f14

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Afghanere dreper mange ganger mer enn norske menn, ikke beskytt denne søppelkulturen.

"Honour killings are a serious problem in Afghanistan. More than 240 cases were recorded between January 2011 and May 2013."

https://www.amnesty.org.uk/honour-killings-afghanistan-brishnas-story

https://www.amnesty.org.uk/womens-rights-afghanistan-history

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Honour killings are a serious problem in Afghanistan. More than 240 cases were recorded between January 2011 and May 2013."

Trådden handler om afghanere i EUROPA

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mange kvinner er møkklei tyranniet, og blir drept når de gjør opprør mot voksne drittgutter med bukkeskjegg.

Og dette er de samme «barna» (les voksne menn med skjegg som utgir seg for å være tenåringer) som smugles inn til Europa der de tar med seg de kvalmende holdningene sine. For noen år tilbake så var flertallet av voldtektene som ble gjort i Norge utført av afghanske menn.

Anonymkode: 63f29...42f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...