AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #61 Del Skrevet 1. november 2020 Hvem istedenfor hvilken, eller hva istedenfor hvor er talefeil, ikke dialekt. Om ingen retter på det, så blir det normalt etter hvert. Og det er skremmende. Hvorfor retter ikke foreldre barna sine lenger? Jeg hadde ikke tillatt mitt barn å si "sjylling eller sjino". *Grøss og gru* Anonymkode: 34eab...3b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #62 Del Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det sier mer om deg/dere som dømmer noen kun for skrivefeil. Det er mange måter å være snart på. Og noen skrivefeil sier lite om en person. Anonymkode: 73281...907 Det sier mye om en person. Det vitner om latskap og sløvhet. Anonymkode: 34eab...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 1. november 2020 #63 Del Skrevet 1. november 2020 Det heter ikke et stoffskiftet, heller. Det har jeg lest en lengre tråd om i dag. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #64 Del Skrevet 1. november 2020 20 minutter siden, Ullvott skrev: Det heter ikke et stoffskiftet, heller. Det har jeg lest en lengre tråd om i dag. 🙄 Det er bevist. (Det har jeg lest i en annen lang tråd i dag.) Anonymkode: eed52...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 1. november 2020 #65 Del Skrevet 1. november 2020 På 31.10.2020 den 13.46, PassionatePatti skrev: Irriterende, helt klart, men jeg har så å si blitt herdet, jeg føler at det er lenge mellom hver person som kan skrive ordentlig. Det som virkelig gir meg lyst til å rope ut bannskap i frustrasjon, er de som ikke bruker komma og punktum. Det kan da for f... ikke være så forbanna vanskelig. Jeg er enig i det du påpeker om tegnsetting, men jeg må bare si en ting (når vi først snakker om språk); du kan ikke "føle" at det er lenge mellom hver gang sånn og sånn. Veldig mange i Norge "føler" både det ene og det andre hele tiden, når det slettes ikke har noe med følelser å gjøre. Vanligvis burde man brukt "tenker", "synes" eller "har inntrykk av". Sistnevnte hadde nok passet best i setningen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå