Gå til innhold

Det heter ikke et bildet!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp. Ergo er "et hamster" feil, ikke sant?

Anonymkode: eb943...909

Nemlig, og det er jo det jeg skriver også. Det heter faktisk en hamster selv om brukeren jeg svarte mener at det høres helt dumt ut. Nå tror jeg det er du som må lese hva vi skriver gitt 😏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh the irony. TS ergrer seg over «et bildet» og understreker det med fire utropstegn. 

Anonymkode: c7c0c...845

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ms. Steele skrev:

Nemlig, og det er jo det jeg skriver også. Det heter faktisk en hamster selv om brukeren jeg svarte mener at det høres helt dumt ut. Nå tror jeg det er du som må lese hva vi skriver gitt 😏

Jøss, da er vi enige. Jeg går ut fra du glapp mine tidligere kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Folk klarer ikke rettskriving på norsk lengre. Nå er de flinkere i engelsk enn i norsk og det synes jeg er en skummel utvikling.

For noe tull. Nei, det er de ikke.

Anonymkode: acaec...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh the irony. TS ergrer seg over «et bildet» og understreker det med fire utropstegn. 

Anonymkode: c7c0c...845

Fire er vel max?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei i gruppa mi på høgskolen sier konsekvent HVEM bok, HVEM fjell, HVEM rom 🤯 jeg har lyst til å filleriste jenta 

Anonymkode: 4bcb2...f24

Det er da ikke noe feil, om det er en del av dialekten.

Anonymkode: 4f223...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Honey Dew skrev:

Folk klarer ikke rettskriving på norsk lengre. Nå er de flinkere i engelsk enn i norsk og det synes jeg er en skummel utvikling.

Mange blander lengre og lenger, for eksempel. Irritert meg over det i flere tiår.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe å utsette på min grammatikk i dette emnet, som et eksempel på påstanden din?

Anonymkode: 4adfa...ca6

Personen du siterte har ikke skrevet at du har skrivefeil. Til å være så god i grammatikk har du forbausende dårlige leseferdigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør ikke det. Du må lese det du linker til😂

Poenget er at det er gode grunner til at barn sier et hamster, og om noen år er det det som kommer til å være riktig. Språket utvikler seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sist gang jeg tok opp dette (for det irriterer meg sinnsykt! Ser det HVER DAG når jeg leser på FB), fikk jeg til motsvar at det var dialekt...??? Var fristet til å spørre "HVEM dialekt er det da?" Aldri hørt en slik dialekt, og jeg har hørt mange.

Anonymkode: 92082...6d1

"Hvem" for "hvilken"  er brukt i "dialektar i kystnære område frå Oslo og sørover til sørlandsk i vest og svensk i aust”, i følge denne språkforskeren. https://blogg.forskning.no/oystein-a-vangsnes-blogg/hvem-blogg-liker-du-best/1120346

Anonymkode: 4c3fe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange blander lengre og lenger, for eksempel. Irritert meg over det i flere tiår.

Det er lenge. 😊

(Er helt enig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en enda bedre.

Bilen dems er så fin.

Anonymkode: b2805...9f1

Men huns bil er finest :babyjente:

Har heldigvis aldri sett dette skriftlig, men man overhører myye vondt på bussen som stopper utenfor VGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun studerer vel noe svada da.

Anonymkode: b2805...9f1

Tror ikke grammatikk er relevant lenger. Før i tiden så lærte man å skrive feilfritt før ungdomsskolen. Nå så er rettskriving høyskolemateriale tydeligvis. Jeg tror man lærer mindre enn før, enda de la til et tiende skoleår. 6 års reformen er en flopp. Det er flere årsaker til det. 

Anonymkode: c2340...8a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen du siterte har ikke skrevet at du har skrivefeil. Til å være så god i grammatikk har du forbausende dårlige leseferdigheter.

Syntes bare det ble for dumt å komme med en sånn kommentar når det meste som var skrevet i emnet på det tidspunktet 3cf la ut innlegget sitt, hadde god grammatikk. Hva får du ut av å være spydig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekt skal kun brukes muntlig og ikke skriftlig ellers blir det bare rot.

Anonymkode: 993c1...680

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke grammatikk er relevant lenger. Før i tiden så lærte man å skrive feilfritt før ungdomsskolen. Nå så er rettskriving høyskolemateriale tydeligvis. Jeg tror man lærer mindre enn før, enda de la til et tiende skoleår. 6 års reformen er en flopp. Det er flere årsaker til det. 

Anonymkode: c2340...8a3

Hvilke årsaker sikter du til egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvem" for "hvilken"  er brukt i "dialektar i kystnære område frå Oslo og sørover til sørlandsk i vest og svensk i aust”, i følge denne språkforskeren. https://blogg.forskning.no/oystein-a-vangsnes-blogg/hvem-blogg-liker-du-best/1120346

Har hørt det i Østfold.

Anonymkode: 815ba...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: c2340...8a3

Nei, det er ikke det som er problemet. Problemet er sosiale medier og forum. Nå kan alle poste hva dem vil, til og med analfabeter. Jeg tror man lærer mer enn før. Utvikling. 

Anonymkode: 34eab...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro folk i sånne roller var oppegående nok til å vite forskjellen!!

Tenker det sier mer om deg/dere som dømmer noen kun for skrivefeil. Det er mange måter å være snart på. Og noen skrivefeil sier lite om en person. 

Anonymkode: 73281...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...