Gå til innhold

Det heter ikke et bildet!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det heter et bilde! I ubestemt form!! Ikke et bildet!!! :rope:

Anonymkode: 4adfa...ca6

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På samme måte som at møte i bestemt form heter møtet. "Vi ses på fredagsmøtet" og "...som det ble nevnt på personalmøtet". Nesten alle skriver "møte", selv i bestemt form. Jeg klikker.

Anonymkode: 580cf...693

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som at møte i bestemt form heter møtet. "Vi ses på fredagsmøtet" og "...som det ble nevnt på personalmøtet". Nesten alle skriver "møte", selv i bestemt form. Jeg klikker.

Anonymkode: 580cf...693

Skulle tro folk i sånne roller var oppegående nok til å vite forskjellen!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel de som er svake i grammatikk som irriterer seg over grammatiske feil.

Anonymkode: fd2ec...3cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en enda bedre.

Bilen dems er så fin.

Anonymkode: b2805...9f1

Eller; hvem bil? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 69d02...af7

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som regel de som er svake i grammatikk som irriterer seg over grammatiske feil.

Ts her. Folk som er svake i grammatikk evner da ikke å se grammatiske feil hos andre når de åpenbart ikke vet hvordan enkelte ord skrives selv. Det du sier gir rett og slett ikke mening. Har du noe å utsette på min grammatikk i dette emnet, som et eksempel på påstanden din?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller; hvem bil? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 69d02...af7

Jeg så nettopp noen som skrev hvem bildet på Facebook! :bond:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i gruppa mi på høgskolen sier konsekvent HVEM bok, HVEM fjell, HVEM rom 🤯 jeg har lyst til å filleriste jenta 

Anonymkode: 4bcb2...f24

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, helt klart, men jeg har så å si blitt herdet, jeg føler at det er lenge mellom hver person som kan skrive ordentlig. Det som virkelig gir meg lyst til å rope ut bannskap i frustrasjon, er de som ikke bruker komma og punktum. Det kan da for f... ikke være så forbanna vanskelig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir null mening. De som er svake i grammatikk ville jo ikke lagt merke til de grammatiske feilene i utgangspunktet da. 🙃

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ei i gruppa mi på høgskolen sier konsekvent HVEM bok, HVEM fjell, HVEM rom 🤯 jeg har lyst til å filleriste jenta 

Anonymkode: 4bcb2...f24

Hva har hun på en høgskole å gjøre?!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun studerer vel noe svada da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Folk som er svake i grammatikk evner da ikke å se grammatiske feil hos andre når de åpenbart ikke vet hvordan enkelte ord skrives selv. Det du sier gir rett og slett ikke mening. Har du noe å utsette på min grammatikk i dette emnet, som et eksempel på påstanden din?

Jeg så nettopp noen som skrev hvem bildet på Facebook! :bond:

Den personen du siterer har et poeng. I språkgruppene på Facebook kryr det av folk som ikke kan skrive riktig selv, men som driter ut andre som har gjort en feil, gjerne feil man ser ikke har med manglende grammatikkunnskaper å gjøre. 

Må innrømme at jeg også kan irritere meg grønn over grammatiske feil, men det blir for dumt når folk som ikke behersker eget språk henger ut utlendinger som skriver feil (men forståelig) på skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir null mening. De som er svake i grammatikk ville jo ikke lagt merke til de grammatiske feilene i utgangspunktet da. 🙃

Det gir mye mening. Din påstand forutsetter at alle grammatisk svake lider av samme ordfeil.

Det gjør de neppe.

Anonymkode: eb943...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samnsynligvis for å lære. Måten hun snakker på kan ha med dialekt å gjøre. Det skrives ingenting om hvordan hun rettskriver.

Anonymkode: eb943...909

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesøsteren var så flink til å snakke og skrive riktig, så havnet hun sammen noen jenter som ikke kan prate ordentlig. Nå har hun begynt å slække og sier "hvem bok" osv og (s)kino, (s)kylling osv. Inspirert av en meme hvor servitøren spylte en gutt som sa (s)kylling så gjorde jeg det samme. Pappa og jeg rottet oss sammen, kylling til middag og sørget for at hun måtte be om kyllingen. BESTE lærdommen hun har fått. 😈

Anonymkode: 50888...769

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

Den personen du siterer har et poeng. I språkgruppene på Facebook kryr det av folk som ikke kan skrive riktig selv, men som driter ut andre som har gjort en feil, gjerne feil man ser ikke har med manglende grammatikkunnskaper å gjøre. 

Må innrømme at jeg også kan irritere meg grønn over grammatiske feil, men det blir for dumt når folk som ikke behersker eget språk henger ut utlendinger som skriver feil (men forståelig) på skilt.

Det handler jo mer om manglende sosial intelligens, spør du meg. At enkelte slike folk gjør det, betyr ikke at alle som irriterer seg over dårlig grammatikk har dårlig grammatikk selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk klarer ikke rettskriving på norsk lengre. Nå er de flinkere i engelsk enn i norsk og det synes jeg er en skummel utvikling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...