Gå til innhold

Hvor ofte får ungdommen i huset bestille mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår tenåringsgutt mener vi er i overkant gjerrige som ALDRI bestiller mat. Vi gjør det kanskje 1 gang hver måned. Hvor ofte bestiller dere mat? Og hva får ungdommen (14 år) i ukelønn/månedslønn? 

Anonymkode: 09e6c...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestiller ca. en gang i uken.

Anonymkode: a04ca...f2a

• Liker 6
Skrevet

Vi bestiller aldri mat, og da mener jeg aldri. 14 åringen får 550 kr i månedslønn.

Anonymkode: 7b059...64b

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestiller ca. en gang i uken.

Anonymkode: a04ca...f2a

Samme.

Anonymkode: 7225c...0b8

Skrevet

Til familien eller til seg selv? 
Om drt er til familien tebker jeg om det er grunner til at det ble pizza/kina altså lettvint mat en dag i blant. Ikke oftere enn en dag i mnd. Og det er til seg selv, aldri?

Anonymkode: 3aadb...401

• Liker 2
Skrevet

Tipper vi bestiller mat gjennomsnittlig 1,5 ganger i måneden. Tenåringen har 150 kr i ukeslønn. 

• Liker 4
Skrevet

Vi har yngre barn, ikke tenåringer, men det er 12-13 år siden sist vi bestilte mat hjem. Det er da ikke noe det er normalt å gjøre ofte?

• Liker 11
Skrevet

Bestiller /spiser ute stort sett en gang i uken 

får barnetrygden i ukelønn 

Anonymkode: b81a6...b26

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nuith skrev:

Vi har yngre barn, ikke tenåringer, men det er 12-13 år siden sist vi bestilte mat hjem. Det er da ikke noe det er normalt å gjøre ofte?

De fleste i min omgangskrets bestiller mat en gang i uka kanskje, så her er det noe som er normalt å gjøre ofte...

Anonymkode: 39385...71b

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Nuith skrev:

Det er da forskjellig fra familie til familie , mange Som gjør det ofte . 

• Liker 14
Skrevet

1-2 ganger i uka, men ikke på barnas initiativ. 

Anonymkode: fdaa9...a0c

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart at mange har voldsomme matbudsjett og sliter med å holde vekta dersom det er helt vanlig å bestille takeaway opp til flere ganger i uka.

• Liker 29
Skrevet

Bestiller mat 2/3 ganger i året. Barna (13 og 16) bestiller aldri på eget initiativ. Når jeg bestiller er det selvsagt til oss alle 

Anonymkode: ae24f...779

• Liker 2
Skrevet

Skjer vel maks en gang i måneden. Men vi bestiller det ikke hjem, vi henter. Pizzabakeren ligger 500 m unna, og det er bare de to tenåringene i hus som spiser det. Da får de gå og hente den og. Ellers går det i sushi, og det beste stedet her i byen kjører ikke ut, så da henter jeg. 

Den uken som har vært ble det sushi 2 ganger, men det er fordi det er åpnet opp et nytt sted, som da har 40% rabatt på sushi. Og sushi er dyrt, skal en voksen og 2 tenåringer bli mette. Er jo mye billigere med en pizza. 

Anonymkode: bd2b4...19d

• Liker 2
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: 3be69...65f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart at mange har voldsomme matbudsjett og sliter med å holde vekta dersom det er helt vanlig å bestille takeaway opp til flere ganger i uka.

Nå bestiller ikke jeg mat, men jeg hadde ikke blitt noe større av 12 biter sushi enn jeg blir av en tallerken pasta med kjøttsaus.

Anonymkode: a78ae...79e

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke at sushi en gang i uka er det som gjør at folk sliter med vekta.

Det er mange former for takeaway

Anonymkode: a7617...f94

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er nok derfor du

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestiller /spiser ute stort sett en gang i uken 

får barnetrygden i ukelønn 

Skal sies at vi også  kun bestiller til barnet noen av de gangene

Skrevet

Min datter på 14 år får 350 kr i uka. Men ikke dersom hun ikke gjør en viss mengde husarbeid i uka. Så det blir ikke hver uke hun får noe. Bestiller sjeldent hjem mat. Kanskje 1 gang i mnd. Men ungdommen selv kjøper seg Mc Donald mat flere ganger i mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...