AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Har termin om 3 uker. Har en sønn på 1 år som svigers skal passe når fødselen er i gang. Forrige gang startet fødselen 1 uke før termin. idag fortalte svigers at de skal på hyttetur med et vennepar neste helg, og at de gledet seg slik. Jeg ble helt satt ut for i mitt hode så burde de vært hjemme siden fødselen er veldig nærstående da. Hytta ligger langt borte, og er ikke bare til å hive seg i bilen hvis vi ringer (er avhengige av to ferjer og noen timers kjøring). hvor lenge før forventer dere at barnevakten bør være i nærheten? Ville dere ha avtalt med noen andre for den helga, i tilfellet noe skjer? Føler ikke at jeg kan nekte dem å reise heller selv om jeg helst vil det... Anonymkode: 54e5d...738
Gjest Blondie65 Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg ville hatt en barnevakt i bakhånd for neste helg og så ville jeg snakket med svigerforeldrene om hva dere forventer fremover.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 La dem reise på hyttetur. Ikke forvent at andre skal sette livet på vent i tilfelle fødsel starter. Da får isåfall du dra på føden og mannen din komme etterpå. Anonymkode: 21945...7d7 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Vi hadde også besteforeldre som barnevakt for eldste, for de var det en selvfølge å ikke ha store planer rundt termin. På eget intiativ. Anonymkode: 44a09...42f 3
Pillarguri Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Vi er også besteforeldre som skulle passe de to eldste når mor og far skulle på klinikken. Her var det tvillinger i vente. Vi holdt oss i nærheten de siste to mnd. Det var i starten av koronaperioden så "alle" holdt seg mer i ro enn normalt. Det endte med at den fødende ble innlagt ved 38 uker svangerskap og fødselen satt i gang på dagtid. Null problem. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Altså, alvorlig?? Hadde blitt kjempestresset hadde det vært meg! Selvfølgelig skal ikke alle rense kalenderen sin for at jeg skal føde snart, men når man har sagt ja til å være barnevakt under fødsel må man være tilgjengelig noen uker rundt termin! Hadde tatt det opp med dem, evt hatt en annen barnevakt i bakhånd hvis det er mulig. Anonymkode: 42db2...721 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Mine foreldre kunne ikke passe eldste pga de skulle på hyttetur i to uker ved termin. Fant en annen barnevakt, men fødte sånn at eldste var i barnehagen og far dro fra sykehuset for å hente, så vi trengte ikke noen likevel. Forventningene er lave til pass og samvær med besteforeldre for å si det sånn. Anonymkode: 5f21a...36b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Ha noen i bakhånd. Anonymkode: 09b92...950
Eryxo Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Du kan jo ikke nekte de noe. Jeg ville snakket med de først, og forklart at da blir det vanskelig om fødselen skulle skje den helgen. Hvis de ikke responderer på den, ville jeg sett meg nødt til å finne annen barnevakt som kan stille den helgen.
Skogkløver Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Mine foreldre holdt seg i byen og en var alltid hjemme om natten fra 6 uker før termin 😅 helt på eget initiativ. Det var ikke et krav fra oss så tidlig, men vi ba dem gi beskjed dersom de begge var borte slik at vi kunne ha svigers i reserve. 1
Mango Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Hadde spurt noen jeg og barnet kjente godt, om de kunne vært backup den helga, deretter spurt svigers om det er noen andre dager dere burde ha noen andre. Min første ble født en mnd før tiden, så føler ikke jeg kunne forventet at noen skulle vært "planløs" i over en mnd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå