AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Dette rådet kommer jeg stadig over på nett, uttalt både av sexologer, psykologer og lekfolk. Men hva gjør jeg da, når jeg elsker mannen min over alt på jord og er livredd for å miste han, men synes sex er et ork og på grensen til kvalmende? Jeg er ikke aseksuell, tror jeg. Jeg fantaserer en del, og onanerer jevnlig, men jeg mister alltid interessen etter å ha hatt sex med samme mann over en periode. Jeg tenner rett og slett ikke på han lenger. Så hva gjør jeg da, når jeg fortsatt elsker han og vil tilbringe livet med han? For ordens skyld så er jeg ikke utro, og kommer aldri til å være det. Jeg klarer meg fint med mine egne tanker og hender. Problemet er at jeg er jo nødt til å fortsette å ha sex med mannen min for å ikke miste han. Dette tror jeg veldig mange kvinner gjør, for hva er alternativet? Enten spiller man et skuespill med jevne mellomrom, eller så blir man forlatt, for ingen med sexlyst vil vel være i et forhold med noen som ikke har det. Hvorfor er det så galt å gjøre partneren sin fornøyd selv om man ikke liker det selv? Jeg liker ikke å måke snø heller, men skjønner jo at jeg må gjøre det likevel. Anonymkode: 44584...f91 6
Milky Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Evt kan dere bli enige om åpent forhold og la han ha sex med andre hvis du ikke vil 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 1. Gå fra han 2. Fortsett å ha sex 3. Ikke ha sex, fortsett å være sammen med han. Dette vil naturligvis redusere livskvaliteten hans betraktelig Anonymkode: 4570e...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Fordi snømåking og sex er to ulike ting. Snøen bryr seg ikke om du liker aktiviteten, sex derimot skjer mellom to mennesker som plukker opp hverandres signaler. Å ha sex med noen som egentlig ikke vil, er ikke en givende opplevelse for de fleste. Noen ganger kan det å pushe seg selv til sex være bra, men da typisk i en travel hverdag hvor man bare har mistet romantikken av syne og trenger å vekke kroppen til live. Da kan det være lurt å ha sex selv om man egentlig er sliten, på samme måte som det kan være lurt å ta en joggetur selv om man er sliten - det er noe man egentlig har godt av, og som gir overskudd og lykkehormoner når man bare setter i gang. Men dette fordrer jo at man faktisk er tiltrukket av hverandre og at sexen er deilig for begge. Å pushe seg selv til sex når tenningen og gleden er fraværende, er ikke særlig lurt. Da vil sex knyttes til noe negativt, kjipt og sårt, for begge parter. Ville heller nøstet opp i hvorfor du mister tenningen så systematisk i hvert forhold, gjerne med psykolog. Kan ligge noe emosjonelt bak, som det er viktig for deg å få bearbeide/snakke om. Om du ikke tar dette på alvor vil du nok risikere å miste mannen din uansett, for sex som ikke er gjensidig lidenskapelig er like kjip og ødeleggende for selvfølelsen som total tørke. Anonymkode: a90cb...049 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 TS, det du referer til stemmer faktisk ikke helt. Det er flere sexologer og psykologer som tar opp dette med unnlatelsessynd.(den store unnlatelsessynden til kvinner) Altså at de ikke gjør en minimal innsats for å ha et sexualliv. Jeg synes det er bra at du reflekterer rundt dette selv, men hva med å reflektere det sammen med mannen din? Hilsen mann på førti og noe som har en kone som ikke tar noe initiativ, ikke ønsker å snakke om det, og resultatet er at jeg heller bruker energi på elskerinna mi, så får kona mi styre med sitt. Anonymkode: 6476e...ce0 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS, det du referer til stemmer faktisk ikke helt. Det er flere sexologer og psykologer som tar opp dette med unnlatelsessynd.(den store unnlatelsessynden til kvinner) Altså at de ikke gjør en minimal innsats for å ha et sexualliv. Jeg synes det er bra at du reflekterer rundt dette selv, men hva med å reflektere det sammen med mannen din? Hilsen mann på førti og noe som har en kone som ikke tar noe initiativ, ikke ønsker å snakke om det, og resultatet er at jeg heller bruker energi på elskerinna mi, så får kona mi styre med sitt. Anonymkode: 6476e...ce0 Konen din vet selvfølgelig dette. Eller...? Anonymkode: 337d9...e13 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Det sies jo også at sex avler sex. Kan dere ikke gjøre noe for å gjøre sex mer spennende? Den samme gamle rutinen gjør det kjedelig for de fleste i lengden. Anonymkode: 950c0...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Ja hva skal man gjøre når man elsker den som mishandler deg? Du kan jo spørre deg selv hvorfor du er redd for å miste en mann som presser deg til sex. Kanskje psykolog er løsningen? Anonymkode: 3697c...f40 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Du trenger ikke følge rådene til andre. Hvis du vil tvinge deg selv til å ha sex, så gjør du det. Jeg har gjort det i mange år, gråter mye over det og føler at jeg bare er et sexleketøy nå. Men vil ikke skilles, så da må det bli sånn. Bare slår av tanker og følelser og lar han gjøre som han vil. Anonymkode: 6b1bc...c14 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Har ingen tro på at det går bra å ha sex av "pliktfølelse" og angst for å miste mannen i lengden. Kan umulig bli bra. Det eneste som skjer er vel at du får totalt avsmak for å ha sex med han og kanskje sex generelt. Og at han vil merke det mer og mer sånn at det blir sårt og vanskelig å ha sex med deg også. Å "spille skuespill" for deg resten av livet høres helt forferdelig ut. Her må du prate med han og eventuelt må dere søke hjelp. Parterapi eller sexolog? Se om det er mulig å endre noe? Anonymkode: 8ad16...d4b 8
Milky Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva skal man gjøre når man elsker den som mishandler deg? Du kan jo spørre deg selv hvorfor du er redd for å miste en mann som presser deg til sex. Kanskje psykolog er løsningen? Anonymkode: 3697c...f40 Nå må du gi deg. Ts har ikke nevn noen steder at partner tvinger henne til å ha sex. Hun gjør det frivillig for å tilfredstille han, og det er på ingen måte mishandling eller press. jeg hadde også gått fra partner om han ikke ville ha sex med meg lenger. Sex er ganske viktig for mange i et forhold, og hvis man ikke får den nærheten hjemme blir man å gå til noen andre eller skille seg. Det er helt naturlig å ville ha sex med sin partner. Så ja hvis ts vil forbli med mannen må hun enten la han ligge med andre, eller ligge med han selv. Eller skilles 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg dyrker og pleier egen seksualitet og kåthet, så slikt ikke dør, men er både selvgående og mottakelig. 90% av seksualitet sitter i hodet, og det er derfor utrolig viktig å ha hodet med seg i å opprettholde lyst på sex. Likevel, kroppen er sjefen. De 10% som hansker om fysiske opplevelser har vetorett. Derfor er det slik at hver gang kroppen opplever ubehag ved sex blir den vrang og uvillig til å samarbeide. Hodet kan alltid rette opp i at sjefen er blitt misfornøyd med ærlig og redelig innsats, men på ingen måte med lureri og fjusk. Det hjelper på ingen måte at hodet sier at ting som ikke er greit og føles greit er greit. Da gjennomskuer kroppen det, og blir mer og mer vrang i forhold til å bli med på det. Det hodet må gjøre er derfor ekte innsats og ærlige forsøk på å rette opp det som ble galt. Om man så må rykke tilbake til start og bygge alt opp igjen på nytt, på en måte kroppen opplever som bra. For å få dette til må man også være ærlig med partner, og man må begge to gjøre en innsats for å få reparert slikt. Innen jeg forteller mer kan jeg kanskje fortelle bakgrunnen for at jeg tillater meg å være påståelig : Jeg har selv hatt stor hjelp i dette mentale bildet på hvordan ting henger sammen, og av å anse min seksualitet som noe som må pleies og trenes opp, i likhet med andre helsemessige faktorer. For seksualitet handler faktisk om fysisk og mental helse, men er et eget aspekt i oss. Mitt grunnlag for å bli bevisst på hva som må til for å opprettholde og til og med bygge opp igjen en seksualitet som gikk galt er rett og slett at jeg opplevde flere overgrep som ødela min seksualitet. Jeg måtte ta et valg om å leve uten glede av det seksuelle, eller sette meg inn i hvordan seksualitet fungerer, for å kunne rykke tilbake til start og bygge alt på nytt. Jeg valgte at jeg ville bygge opp igjen, koste hva det koste ville, og jeg pleier ikke å gjøre ting halvveis, så der andre trolig hadde gått til sexolog valgte jeg istedenfor å ta utdanningen selv. Kun for å forstå og kunne reparere meg selv. Det er selvfølgelig ikke nødvendig, men det er ingen vei utenom det å gjøre en innsats, når det seksuelle går galt. Dette kan du få fikset, og om du elsker din mann bør du gjorde det for ham også, i tillegg til for egen skyld. Det er egentlig noen få elementer du må ha fokus på og få til, men innsatsen kan ikke være dårlig. Dette er hva du MÅ få på plass, om du skal fikse dette : 1. Du må forstå og erkjenne dypt i deg selv at du har en egen seksualitet, og derfor er et seksuelt vesen med et naturlig behov for sex. Slik er du naturlig skapt, og dette er det normale, slik du skal være. 2. Du må forstå hvordan din seksualitet fungerer, hva som er positivt og negativt for den, innen de rammer du lever i. (Ny mann/ny kvinne er ikke løsningen dersom du ønsker å bevare forholdet du er i for eksempel.) Hva tenner /tente deg (gå tilbake til da du begynte å fantasere om du ikke lenger fantaserer), og hva påvirker din seksualitet negativt? 3. Du må eie din kropp og seksualitet. Jobbe med å få en god relasjon til begge deler. Akseptere begge deler de er. Snakke opp begge deler i din indre dialog med deg selv. 4. Slutt umiddelbart med å påføre sjefen (kroppen) dårlige opplevelser. Du kan ikke fikse noe om du ikke får sjefen med deg. Altså IKKE flere omganger sex som føles ubehagelig for sjefen, selv om du da må ta en svært vanskelig samtale med din kjære. 5. Rykk tilbake til start, og bygg opp alt på nytt. Vær åpen for alt. Du skal finne tilbake til den seksualiteten som allerede ligger i deg, du har ikke anledning til å skape den etter eget ønske. Den er der, kan ikke lages eller formes. Du må ha respekt for den, ikke tro at du kan bestemme hvordan den skal være. På et senere tidspunkt, når du står trygt i den, da kan den utvikles, men ikke nå når det har gått så galt. Lykke til! Om du gjør det nødvendige. Sørgelig mange gjør ikke det, og det er faktisk forferdelig synd for individer selv og ikke minst fælt for den man hevder å elske. Anonymkode: 9b7cb...f2c 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Greit at man har forskjellig sexlyst, men kvalmende skal det ikke være. Jeg ville ha snakket med noen hvis jeg var deg. Å ha sex mot sin vilje vil ikke føre koe bra med seg! Anonymkode: e6575...81b 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke følge rådene til andre. Hvis du vil tvinge deg selv til å ha sex, så gjør du det. Jeg har gjort det i mange år, gråter mye over det og føler at jeg bare er et sexleketøy nå. Men vil ikke skilles, så da må det bli sånn. Bare slår av tanker og følelser og lar han gjøre som han vil. Anonymkode: 6b1bc...c14 Det høres jo overhode ikke sunt ut. Er sex den eneste måten å ikke skille seg på? Og hvorfor vil du ikke skilles? Glad jeg aldri skal gifte meg jeg.. Anonymkode: 337e2...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Konen din vet selvfølgelig dette. Eller...? Anonymkode: 337d9...e13 Hva tror du selv? Anonymkode: 6476e...ce0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 Men herregud, la den stakkars mannen din gå. Så egoistisk er det ikke lov til å være! IKKE lat som du tenner på ham når du ikke gjør det, du kan skade selvfølelsen hans for livet. Elsker ham, liksom. Det er jo bare deg selv du tenker på her. Anonymkode: 5bc1a...52d 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, la den stakkars mannen din gå. Så egoistisk er det ikke lov til å være! IKKE lat som du tenner på ham når du ikke gjør det, du kan skade selvfølelsen hans for livet. Elsker ham, liksom. Det er jo bare deg selv du tenker på her. Anonymkode: 5bc1a...52d 🤦♀️ Anonymkode: 337e2...b6a 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 Kan ikke sammenligne sex med snømåking og andre tjenester. Det er ikke en tjeneste, men noe man har sammen. En teit eks av meg hadde samme tankegang. Skulle ha meg med på grisete og ekstreme ting, som så mer ut som lek enn sex. Ganske kvalmende ting også. Jeg nektet, pg det ble selvfølgelig slutt. Glad er jeg for det, for han var pervers. Kunne vært ærlig om det fra starten, så jeg slapp å kaste bort tid på ham.🤮 Anonymkode: a41bf...7db 4
Elaine Marley Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
HalldirV2 Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hva skal man gjøre når man elsker den som mishandler deg? Du kan jo spørre deg selv hvorfor du er redd for å miste en mann som presser deg til sex. Kanskje psykolog er løsningen? Anonymkode: 3697c...f40 Pisspreik. Ikke ett sted har Ts gitt uttrykk for at mannen presser henne til sex. Hun skriver eksplisitt at hun spiller et skuespill overfor mannen, hvor hun later som hun er interessert. Det gjør hun fordi hun ikke ønsker å miste han, som jo er en naturlig konsekvens av et dødt sexliv. Og nettopp DET, dette paradokset, er hele problemstillingen. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå