Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for et år siden og har slitt med mye luft i magen etter fødsel. Sliter også med å holde igjen luft.. ikke problemer med avføring.. Noen flere som har opplevd det samme? Forstår ikke hva det kommer av eller hva jeg kan gjøre med det.

Anonymkode: 13518...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette problemet de første 4 ukene etter fødsel, men så gav det seg. Leste at det handler om at tarmene har blitt presset sammen av baby lenge, og plutselig får mye større plass. Da er det lettere for at luft dannes. Og muskulaturen bak kan jo ha fått påkjenninger fra fødsel, slik at det er vanskeligere å holde igjen.

Det er jo lenge å ha det slik et år etter da. Revnet du mye under fødsel? Har du husket på å gjøre knipeøvelser daglig? Nå så lenge etter fødsel er nok problemet med luft i magen mer knyttet til hva du spiser. Men det å holde igjen går nok på svak muskulatur.

Skrevet
På 31.10.2020 den 9.32, Kassiopeia8 skrev:

Jeg hadde dette problemet de første 4 ukene etter fødsel, men så gav det seg. Leste at det handler om at tarmene har blitt presset sammen av baby lenge, og plutselig får mye større plass. Da er det lettere for at luft dannes. Og muskulaturen bak kan jo ha fått påkjenninger fra fødsel, slik at det er vanskeligere å holde igjen.

Det er jo lenge å ha det slik et år etter da. Revnet du mye under fødsel? Har du husket på å gjøre knipeøvelser daglig? Nå så lenge etter fødsel er nok problemet med luft i magen mer knyttet til hva du spiser. Men det å holde igjen går nok på svak muskulatur.

Jeg revnet litt, men ikke så mye, så bør vel være flinkere med knipeøvelser. Bare trodde ikke det påvirket rumpa 😕 Tusen takk for hjelpen ❤️ 

Skrevet

Du må nok knipe mer. Men noen kan skade lukkemuskelen under fødselen. Er det fortsatt et problem etter å trent en stund så ville jeg ha tatt det opp med en gynekolog om du opplever det som et problem. Sigrid Bonde T. måtte operere rumpehullet sitt pga skade ifm fødsel.

Anonymkode: 50b2f...90c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg revnet litt, men ikke så mye, så bør vel være flinkere med knipeøvelser. Bare trodde ikke det påvirket rumpa 😕 Tusen takk for hjelpen ❤️ 

Bekkenbunnen omfatter all muskulatur nedentil - både rumpehull og skjeden.

• 9 måneder senere...
Skrevet

3 mnd siden fødsel her. Ekstremt mye luft i magen og jeg spiser normal kost. Drikker mye vann, spiser det samme som alltid. Utrolig plagsomt! Jeg klarer å holde luften inne til jeg går til ett annet rom, ut eller toalettet. Men jeg må knipe godt for å holde igjen.. 

Anonymkode: acf8f...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...