AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Har brukt peel med småkorn, men har lest at dette ikke er bra for huden så skulle gjerne kjøpt meg en eksfoliering med syrer, men aner ikke hvilken. Har en normal hudtype, men har en lei tendens til å få små kviser og noen hormonelle hudormer. Har brukt retinolserum med 0,5 prosent retinol og har nå gått over til et serum med høyere innhold uten at jeg har reagert på det. Får veldig myk av retinol av en eller annen grunn og håper at det skal hjelpe mot kvisene. Noen som kan anbefale meg en god eksfoliering med syrer? Anonymkode: 3b6b7...30a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Paulas Choice BHA-eksfoliering. Tusen takk for tips Hvor ofte anbefaler du å bruke denne? Anonymkode: 3b6b7...30a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 The ordinary har blitt min lifesafer. Biolumion (?) Fra dermalogica er også bra på arr Anonymkode: e7e4b...a17 2
Guidet Kvinne Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips Hvor ofte anbefaler du å bruke denne? Anonymkode: 3b6b7...30a Hver morgen.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: The ordinary har blitt min lifesafer. Biolumion (?) Fra dermalogica er også bra på arr Anonymkode: e7e4b...a17 Takk for tips Har hørt mye bra om the ordinary så må kanskje teste det ut. Har vært trofast mot de produktene jeg har brukt fram til nå, men ser nå at de ikke hjelper mot uren hud, noe jeg har begynt å få i det siste. Vanligvis får jeg hudormer i de hormonelle periodene, men nå har det dukket opp små kviser litt overalt og det er plagsomt. Begynte med et nytt retinolserum for en uke siden og ser at mange av kvisene heldigvis har begynt å forsvinne. Kjøpte også en ny rens med aha-syre (kan det være den som gir meg små kviser🤨) Anonymkode: 3b6b7...30a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Hver morgen. Jeg vet at huden blir veldig sensitiv når man bruker syrer så trodde man måtte unngå å bruke det på dagtid for å unngå å bli solbrent, men kanskje det bare gjelder retinol Anonymkode: 3b6b7...30a 1
Guidet Kvinne Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at huden blir veldig sensitiv når man bruker syrer så trodde man måtte unngå å bruke det på dagtid for å unngå å bli solbrent, men kanskje det bare gjelder retinol Anonymkode: 3b6b7...30a Jeg bruker BHA morgen og AHA eller retinol om kvelden, men bruker solfaktor hver morgen.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: Jeg bruker BHA morgen og AHA eller retinol om kvelden, men bruker solfaktor hver morgen. Bruker du eksfoliering med aha-syrer? Blir mange spørsmål her, er litt amatør på hudpleie🤷🏻♀️Tror jeg bestiller bha-eksfolieringen Liker at den hjelper mot uren hud, men finnes det en eksfoliering som inneholder både aha og bha syrer? Anonymkode: 3b6b7...30a
Guidet Kvinne Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker du eksfoliering med aha-syrer? Blir mange spørsmål her, er litt amatør på hudpleie🤷🏻♀️Tror jeg bestiller bha-eksfolieringen Liker at den hjelper mot uren hud, men finnes det en eksfoliering som inneholder både aha og bha syrer? Anonymkode: 3b6b7...30a Paulas Choice har ihvertfall en med både BHA og AHA. (Tror jeg). Jeg har både store porer/uren hud og moden hud, så jeg bruker altså BHA morgen og AHA om kvelden, veksler mellom 10% og 5% og retinolserum, alt fra PC. Produktet med både BHA og AHA har jeg ikke prøvd.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 The ordinary har en peeling mask med både aha og bha, den svir godt. Jeg bruker å vaske ansiktet med en blanding av vann og natron etterpå, da natron er syrenøytraliserende. Har brukt syrer hos hudpleier, med naturligvis høyere konsentrat men hun brukte bestandig syrenøytraliserende etterpå, våger derfor ikke bruke den uten. Men syntes den virker godt, til en billig penge. Anonymkode: dc7eb...6d4 1
Tadam Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Anbefaler 2% salicylic acid fra Paulas Choice, du burde begynne med en syre med lav prosent fordi huden ikke er vant til det og kan bli irritert, også er det lurt og begynne med 2 ganger i uka frem til huden din vender seg til det. Etter det holder det med å eksofoliere 4 ganger i uka, over-eksfoliering vil bare lede til tørr og irritert hud og er ikke nødvendig så lenge du har en bra cleanser som fjerner oljen i sminken og solkremen du bruker, jeg bruker micellar vann og gentle cleansing lotion fra avene. Du må huske å ha på solkrem da, huden din blir mer sensitiv mot UV stråler når du bruker syre, det er anbefalt å ta på solkrem hver 2 time både når du er inne og ute.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Hva er prisene på disse dere anbefaler? Anonymkode: 278fd...a64 1
Roci Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at huden blir veldig sensitiv når man bruker syrer så trodde man måtte unngå å bruke det på dagtid for å unngå å bli solbrent, men kanskje det bare gjelder retinol Anonymkode: 3b6b7...30a Både Retinol og syrer gjør huden solsensitiv, BHA i noen mindre grad enn AHA, så det er uansett viktig å bruke solbeskyttelse når man bruker aktive virkestoffer. Husk å ta patch test og innføre syreeksfoliering gradvis i hudpleierutinen din, ikke begynn rett på med eksfoliering hver dag. Det er heller ikke sikkert at du trenger å eksfoliere hver dag.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 Meder AZ, brukes 2-3 ganger i uken. koster 775.- Anonymkode: 5e437...8a4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Meder AZ, brukes 2-3 ganger i uken. koster 775.- Anonymkode: 5e437...8a4 Men denne er med småkorn også da, slik at du kan skrubbe lett når du skal fjerne kremen. Men man må ikke skrubbe for at den skal virke, jeg gjør det bare av og til. Anonymkode: 5e437...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå