AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg tenker å kjøpe eget hus. Kjæresten min har ikke mulighet til å bli med på det. Han vil da som han sier ha en egen leilighet i dette huset, får å få leie av nav som han har i dag. Jeg har 3 barn jeg også må tenke på. Jeg tenkte meg en enebolig hvor jeg kan leie ut en leilighet. Kjæresten min sier han må også kunne ha en mulighet på å være alene Hva tenker dere? Anonymkode: 3f6a0...8df
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Yikes. Merkelig kjæreste du har. Anonymkode: 93e66...d8a 39
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Han sier ditt og han sier datt...men han har verken jobb eller penger....? Hvordan kan han legge noen av premissene her? Du kjøper din egen bolig og leier ut til markedspris, har ikke han råd til til det så er ikke det ditt problem. Du kan da ikke sponse ham med tilskudd i bolig iform av lavere leie! Anonymkode: c48ad...c21 37
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Det er vel på den vanlige måten, sjekke med banken hvor mye lån du får, og så finne en bolig du har råd til, som har en ekstra leilighet som kjæresten din kan leie? Er litt usikker på hva du spør om? Anonymkode: 04744...2aa 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier ditt og han sier datt...men han har verken jobb eller penger....? Hvordan kan han legge noen av premissene her? Du kjøper din egen bolig og leier ut til markedspris, har ikke han råd til til det så er ikke det ditt problem. Du kan da ikke sponse ham med tilskudd i bolig iform av lavere leie! Anonymkode: c48ad...c21 Det lurer jeg og på. Har han empati? Hvis ikke burde han ikke bestemme noen premisser overhodet fordi samtlige er ondskapsfulle for alle andre enn han selv. Anonymkode: 93e66...d8a 5
petterm Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Hva vil NAV si når de oppdager at de betaler leie for en som bor under samme tak som kjæresten sin? Når han bor så nærme er det vel kort vei til at han sover over hos deg, og plutselig er dere samboere uten å ha planlagt det. I så fall mister han vel bostøtte fra NAV og du ender opp med å gi han gratis husly. Jeg synes det er en dårlig ide å la han leie hos deg. 18
Nymerïa Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Jeg tenker at her er det like greit å være særboere. Leilighet kan han finne seg selv. 30
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Hvorfor i huleste er det så mange kvinner på kg som er mentalt tilbakestående når det gjelder menn? Er det så viktig med en mann i livet nå når du har fått tre barn, ts? Kan du ikke heller fokusere på barna, og heller vurdere kjæreste når ungene er store? Nå er det mulighet for at du velter hele den økonomiske tryggheten for deg og barna, for en naver som skal ha "bachelor pad" i huset ditt og betale minimalt med leie??? Kvinn deg opp, kvitt deg med mannen, fokuser på barna, og vær et godt forbilde for ungene dine! Anonymkode: de965...7f1 21
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Så DU skal kjøpe en leilighet som han skal bo alene i? OK. Hvis det er det du vil så. Anonymkode: 30112...76d 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 TS: du er klar over at dersom du leier ut en leilighet til ham med standard leieavtale (som han må ha, dersom NAV skal dekke noe) så har han rett til å bli boende også om det blir slutt, til samme pris (eventuelt justert for influasjon)? Det vil si at om han er en skikkelig drittsekk, utro, og så videre, så må du fremdeles bo i samme hus som han så lenge HAN vil. Du må forholde deg til alle nye damer han finner seg (det skjer garantert fort, han er typen som trenger ei dame å leve av/på)... Anonymkode: 0166f...ed9 24
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å kjøpe eget hus. Kjæresten min har ikke mulighet til å bli med på det. Han vil da som han sier ha en egen leilighet i dette huset, får å få leie av nav som han har i dag. Jeg har 3 barn jeg også må tenke på. Jeg tenkte meg en enebolig hvor jeg kan leie ut en leilighet. Kjæresten min sier han må også kunne ha en mulighet på å være alene Hva tenker dere? Anonymkode: 3f6a0...8df Høres ut som du har skutt gullfuglen . Det hadde jeg ikke giddet for alt i hele verden, drar du han inn i huset ditt som leietager så tror jeg du får problem. Skal du dra på deg større bolig enn du kanskje trenger til en høyere pris enn nødvendig fordi han vil ha egen leilighet for alenetid? Og kreve det når han attpåtil får dekket husleie av Nav. Stort rødt flagg. Høres ut som du kommer til å bli utnyttet Anonymkode: ebb29...f78 13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Hva er det du lurer på her? Dette er jo bare vinn-vinn situasjon hvis dere faktisk elsker hverandre og ønsker en fremtid sammen. Her kan dere bo sammen mens NAV hjelper med å betale ned huslånet ditt. Du har 3 barn, så klart må han ha mulighet til å trekke seg litt tilbake. Skjønner ikke hvorfor dere kvinner sutrer og klager så mye? Hadde situasjonen vært omvendt så hadde dere klandra mannen som ikke hjelper og tar dama inn. Anonymkode: a5973...78c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg skjønner ikke helt hva han mener ang nav heller. Han er uføretrygdet og får ikke bostøtte. Han sier at den summen husleie er på i dag bortfaller om han flytter. Dette skjønte jeg ikke. TS Anonymkode: 3f6a0...8df
got2go Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier ditt og han sier datt...men han har verken jobb eller penger....? Hvordan kan han legge noen av premissene her? Du kjøper din egen bolig og leier ut til markedspris, har ikke han råd til til det så er ikke det ditt problem. Du kan da ikke sponse ham med tilskudd i bolig iform av lavere leie! Anonymkode: c48ad...c21 Dette!! 2
Troyamin Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å kjøpe eget hus. Kjæresten min har ikke mulighet til å bli med på det. Han vil da som han sier ha en egen leilighet i dette huset, får å få leie av nav som han har i dag. Jeg har 3 barn jeg også må tenke på. Jeg tenkte meg en enebolig hvor jeg kan leie ut en leilighet. Kjæresten min sier han må også kunne ha en mulighet på å være alene Hva tenker dere? Anonymkode: 3f6a0...8df Hva skjer derdom han finner en annen og hun flytter inn i hans leilighet? Som han leier av deg? 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 Ikke bo med en som ikke kan bidra økonomisk og som kun prater om alenetid. Ikke sett en billig leiekontrakt til han fordi han er kjæresten din nå, du vil tape på det. Sett premisser selv. Han kan bo med dere og betale for seg selv slik. Du leier ut til vanlig pris til noen ukjente. Anonymkode: 0bbf9...403 6
Gjest theTitanic Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 Høres ut som at du har behov for samboer, mens han egentlig bare har behov for en kjæreste å møte iblant, og ellers vil være alene.
Nymerïa Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor dere kvinner sutrer og klager så mye? Hadde situasjonen vært omvendt så hadde dere klandra mannen som ikke hjelper og tar dama inn. Vær så snill å vise oss tråden der en 3 barnsfar skriver at han skal bygge seg hus og ønsker på bo sammen med kjæresten, bare at hun ikke gidder å bo sammen med barna hans så hun må ha sin egen leilighet i huset for å få være alene. Men hun kan ikke være med å betale for huset men nav skal betale husleie. Og så klandrer vi han. 22
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva han mener ang nav heller. Han er uføretrygdet og får ikke bostøtte. Han sier at den summen husleie er på i dag bortfaller om han flytter. Dette skjønte jeg ikke. TS Anonymkode: 3f6a0...8df Tenk på barna i situasjonen dere skisser opp. En mann bor i kjelleren. Han vil ikke ha så mye med oss å gjøre, men han spiser her og han sover inne hos mamma i blant. Hva slags verdi tilfører det deres liv utenom å akape en usikkerhet? Anonymkode: 92b62...798 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå