Gå til innhold

Hvor mange sengetøy trenger man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange sengesett trenger man?

Anonymkode: fa3b6...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To, pluss evt ett ekstra om du har gjester av og til

Anonymkode: dd479...d25

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer an på flere ting tenker jeg. Kan jo tenke to sett pr familiemedlem. Men så må man ta høyde for overnattingsgjester, om man har små barn som tisser/spyr i senga, om man er plaget med nattesvette og skifter ofte, om man har tid og mulighet til vask og rask tørk av sengetøy akkurat når man trenger det (jeg vet noen bor i hus med felles vaskekjeller og må booke vasketid).

Selv foretrekker jeg dessuten å bruke sengetøy i flanell på kalde vinterdager, men det vil jeg IKKE bruke på sommer feks. Så da ville kun to sett til min dynestørrelse blitt for lite.

• Liker 1
Skrevet

Vi har ganske mye, men vi skal kvitte oss med litt egentlig bare tre sett til de som bor der fast (altså tre sett til dobbeltsenga, tre sett til barneseng og tre sett til babyseng for oss) . To blir for lite, typisk om man glemmer å sette på skittent med en gang også er man plutselig uten hvis det skulle bli søl. 

Til gjester holder det med ett sett per ekstra dyne/madrass man har. 

Anonymkode: 150d2...ed6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel 20. Nå har jeg ikke plass til mer. I stad måtte jeg bruke muskelkraft og virkelig dytte det siste, nyvaskede og tørkede sengesettet (2 stk) inn i en hylle. Det var akkurat plass. Så nå er det stopp, ikke flere innkjøp.

Jeg elsker sengetøy og elsker å ha noe å variere med. Dessuten veksler jeg på flanell og krepp alt etter årstid.

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg har ganske mange, liker å variere. Bruker flanell på vinteren, krepp om sommeren og sateng eller bomull vår og høst. Og så har jeg et med julemønster. 

Skrevet

To stk til hovedseng (eller ett, men jeg liker to hvis jeg ikke rekker vaske samme dag), og en til hver seng ellers. Har du sovesofa og ikke noe annet, så totalt 3 sett. :)

Bare tenkte over hvor mange du maks kan ha på overnatting samtidig, og gå ut fra det. Du kan også alltids kjøpe mer om du trenger, men syns folk flest har for mye sengetøy. Det tar mye plass også.

Anonymkode: c2116...065

Skrevet

Jeg tror jeg trenger flere hver gang jeg ser et fint sett i butikken😁 Elsker krepp, og bruker det hele året💕

Anonymkode: 5140c...5f1

• Liker 2
Skrevet

Vi har to sett + to laken, bytter annenhver uke. Har ikke gjesterom eller gjester så det er ikke en problemstilling. Sengetøy og håndduker er noe jeg ikke gidder å beuke penger på.

Anonymkode: ffa4f...3bf

Skrevet

To til sommer og to til vinterbruk. Vi sover med vinduet oppe hele året, så flanell er så digg om vinteren, mens sateng og krepp er nydelig om sommeren :) 

Anonymkode: 02878...941

Skrevet

Vi har to sett til hver seng. Bytter en gang i uka. Krepp hele året- deilig å slippe overfylte skap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...