AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Har/hadde en fyr på arbeidsplassen som jeg ønsket å bli litt bedre kjent med (kun vennskap),og jeg begynte å småprate med ham. Men så i ettertid begynte jeg å tro at han kanskje baksnakket meg og satte ut falske rykter om meg. Vi jobber i to forskjellige avdelinger. Kollegene hans som var så hyggelige mot meg før jeg begynte å prate med ham,ser nå sint og irritert ut på meg. Jeg har ikke sagt noe ufint til ham,bare fortalt at jeg sliter litt med det sosiale og at jeg ønsket litt nye bekjentskaper i livet. De gikk forbi meg og så på meg i øyekroken,og ville ikke ikke si hei tilbake. Jeg har nå trukket meg litt tilbake og er ikke på jobben like mye som før det hendte. Men så kommer det virkelig syke. Jeg har lagt merke til at han har begynt å forfølge meg. Var en kveld jeg sto på kjøkkenet,og plutselig ser jeg ham stå der ute ved gjerdet mitt ved postkassen.Tenkte ikke mer over det,men syntes det var rart i og med at han ikke bor i nærheten. Så gikk det noen uker,og da så jeg ham sykle forbi en sen kveld. Så var det en dag jeg stakk innom jobben en liten tur,men så fort han så meg stakk han av. Så gikk jeg forbi ham på veien ut igjen,og han sier bare "Å,hei!",mens han gikk videre. Så senest forrige uke,gikk han forbi huset mitt igjen og snoket. Skjer kun på kveldstid. Og han bor bokstavelig talt på andre siden av byen. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt den fyren igjen? Har han dårlig samvittighet for å ha snakket dritt om meg og skal liksom komme og bli venner på kvelden,eller? Jeg blir kjempesint! Anonymkode: 9dffb...18f
Troyamin Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) Du konfronterer han! Spør hva f*en han gjør utenfor hos deg og snoker?! Fortsetter han så allier deg med et par kompiser som kan ta han på fersken utenfor deg. Så kan de ta en "solid prat" om grenser.😉 Endret 31. oktober 2020 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 2
Gruselgrafs Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Høres ut som han har blitt forelska i deg, men ikke tør å si det i redsel for at du tar det ille opp. 3
Suffragette Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Dette er også noe du kan gå til politiet med og få råd om. Ikke fordi det nødvendigvis blir straffeforfulgt (det er ikke ulovlig å «gå på tur») ved noen for eksempel, men å få råd på lang sikt om hvordan sånt bør håndteres om det fortsetter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå