Gå til innhold

The Mandalorian (Disney +)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som følger serien? 

Jeg var litt skeptisk i starten. Selv om jeg har sett alle SW filmer som er kommet ut opp gjennom årene så har jeg aldri hatt spesielt sans for mandalorianerne (er det det det blir på norsk, tro?), men jeg hektet meg selvsagt på etter noen episoder da jeg fikk Disney+. Syntes første sesong var litt forvirrende med episoder som bare så vidt hang sammen (muligens en naturlig effekt av å ha en ny regissør for hver episode), men etter å ha sett første episode av sesong 2 nå i kveld så synes jeg det begynner å komme seg. Synes det er veldig bra at de trekker noen linjer tilbake til originalhistorien selv om serien er frittstående som sådan. 

Gleder meg til fortsettelsen. 

Spoiler

Ikke fullt så begeistret for at de ser ut til å ha plukket Boba Fett opp fra sarlaccgropen han havnet i i Empire Strikes Back. Krysser fingre for at han bare har en perifer birolle her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dette er en fantastisk serie,, og det er klart at de har fått ett bra budsjett for alt de har planlagt. Ofte med serier som hører til film, så er budsjettet... merkbart mindre.
Liker at de har en storyline som henger sammen over hele serien, men at episodene står for seg selv. 
Synds Pedro Pascal gjør en fantastisk jobb selvom vi ikke ser ansiktet hans engang!

Skrevet (endret)
20 timer siden, Anjonym skrev:

Synds Pedro Pascal gjør en fantastisk jobb selvom vi ikke ser ansiktet hans engang!

Enig. Mandalorieren kunne ha blitt en flopp siden vil alltid ser ham i beskar'gamen  men Pascal har klart å gi ham liv og en personlighet. (Dessuten må jeg innrømme at jeg har en greie for stemmer og når han først snakker så er stemmen hans nydelig.) Jeg har aldri vært noen fan av Boba Fett karakteren. Han ble for upersonlig og endimensjonal for meg, men mandalorieren er en langt mer interessant karakter. 

Endret av Cata
Jeg burde virkelig kunne stave mandalorier
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt interessert i SW. Har sett de fleste filmene, men husker lite og vet knapt bak-frem på den verdenen. Jeg synes likevel denne serien er veldig god. Den holder på oppmerksomheten min bedre enn mange av filmene gjorde.

Anonymkode: 686bb...792

Skrevet

Synes det var kult de gikk over til space-western. Er selv glad i westernfilmer og i tillegg tror jeg Disney gjorde lurt i å prøve noe nytt med Star Wars.

Anonymkode: c9157...db4

Skrevet

Baby Yoda though🥰😍

Anonymkode: e434c...3eb

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå tar det litt av her med Bo-Katan i denne episoden og (muligens) Ahsoka i neste. Håper ikke de overlesser serien med karakterer fra tidligere serier. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå må jeg innrømme jeg gremmes litt. For et navn de har gitt den lille grønne tassen. 

Spoiler

Hvordan i all verden kunne de komme på å kalle ham Grogu? At han ikke het Yoda skjønte jeg naturligvis, men jeg hadde ventet noe som lydmessig ville stått i stil med Yoda eller Yaddle. 

Skrevet

Baby Yoda redder hele serien 😁

• 2 uker senere...
Skrevet
KittyNose skrev (På 1.12.2020 den 14.55):

Baby Yoda redder hele serien 😁

Synd han ser ut som en plastdukke kjøpt billig på Europris.

Anonymkode: b7238...959

Skrevet

Jeg tør egentlig ikke lese sånne tråde fordi jeg er redd for spoilere, men jeg begynte å se denne serien for litt siden. Sleit meg gjennom den første episoden med da Baby Yoda kom inn i bildet var jeg solgt 😅  og nå synes jeg den blir bedre og bedre!! 😍 Tror jeg komme til å forbli en Disney+ kunder rett og slett.. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har begynt å se denne nå, sett 3 episoder! Blir spennende :) Er glad i Star Wars før. Ser gjennom alle filmene igjen i rett rekkefølge nå som jeg har alle lett tilgjengelig ☺️

Anonymkode: 7e6d4...ee2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har begynt å se denne nå, sett 3 episoder! Blir spennende :) Er glad i Star Wars før. Ser gjennom alle filmene igjen i rett rekkefølge nå som jeg har alle lett tilgjengelig ☺️

Jeg skal gjøre det samme 😊 hva mener du er rett rekkefølge på filmene?

Jeg tenkte egentlig at det hadde vært logisk å begynne på episode 1, men har hørt andre si at man burde se dem etter rekkefølgen dem kom i. Så jeg tror kanskje jeg endre opp med det 🤔 Har jo sett alle, men det er en stund siden. 

Skrevet
11 minutter siden, Thaila said:

Jeg skal gjøre det samme 😊 hva mener du er rett rekkefølge på filmene?

Jeg tenkte egentlig at det hadde vært logisk å begynne på episode 1, men har hørt andre si at man burde se dem etter rekkefølgen dem kom i. Så jeg tror kanskje jeg endre opp med det 🤔 Har jo sett alle, men det er en stund siden. 

Sier ikke at det er "rett", men jeg foretrekker å se de kronologisk i handlingen, siden jeg uansett har sett alle når de kom ut. Det har kommet noen nye filmer til siden jeg sist så gjennom alle etter hverandre, så vil se de nye der de hører hjemme i historien :)

https://www.google.com/amp/s/global.techradar.com/no-no/amp/how-to/slik-ser-du-star-wars-filmene-i-riktig-rekkefolge

• Liker 4
Skrevet

Takk for linken. 😊 Det blir litt forvirring likevel synes jeg når man går fra 2000 tallet og så til 70 tallet, der alt ser veldig annerledes ut 😄 Får prøve meg litt fram tror jeg, hva som er mest logisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sier ikke at det er "rett", men jeg foretrekker å se de kronologisk i handlingen, siden jeg uansett har sett alle når de kom ut. Det har kommet noen nye filmer til siden jeg sist så gjennom alle etter hverandre, så vil se de nye der de hører hjemme i historien :)

Enig i denne med samme begrunnelse. Har jo sett dem på kino etterhvert som de kom ut så når jeg nå ser dem på streaming så gjør jeg det helst i kronologisk rekkefølge. 

Skrevet
Thaila skrev (1 time siden):

Jeg tør egentlig ikke lese sånne tråde fordi jeg er redd for spoilere, men jeg begynte å se denne serien for litt siden. Sleit meg gjennom den første episoden med da Baby Yoda kom inn i bildet var jeg solgt 😅  og nå synes jeg den blir bedre og bedre!! 😍 Tror jeg komme til å forbli en Disney+ kunder rett og slett.. 

Jepp, var først ganske skeptisk til hele serien - jeg mener hva er SW uten jedier og Skywalkere?  :fnise:  Men så tenkte jeg jeg fikk prøve episode 1 og den klusset seg noe så innihampen til pga jeg prøvde å overføre til TV at jeg gav opp etter 5 minutter. Så gikk det noen uker og jeg prøvde igjen. Når jeg har sett alt annet som er utgitt så kunne jeg liksom ikke la være. Og da var det gjort. Synes til dels 1. sesong var ganske rotete (og spesielt episode 6 som bare var irriterende) , men sesong 2 har hatt et klarere plott synes jeg. (Dessuten har det jo vært et par klare "fangirl øyeblikk" der. ) 

• Liker 2
Skrevet

Hmmm, det blir lenge å vente til sesong 3 kjenner jeg. 

Spoiler

Jeg tok tydeligvis også veldig feil da jeg i innlegget over sa: "...

hva er SW uten jedier og Skywalkere?" Den så jeg ikke komme, gitt. Det er vel en slags logikk der siden Luke er den eneste kjente Jedi utenom Ahsoka i den tidsperioden handlingen utspiller seg i, men jeg hadde virkelig ikke regnet med de kom til å trekke inn ham. Håper virkelig ikke de spinner veldig mye videre på den tråden der. Er også litt undrende til sekvensen med Boba Fett på slutten der. Håper ikke de tar fokuset vekk fra Mandalorieren og over på Boba i de neste episodene. Han kan heller få lov  dukke opp i noen av de andre spin off seriene som kommer.

Tenker det blir en del nettspekulasjoner rundt om med de villeste gjetninger om hvilken retning den videre historien kommer til å ta.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...