Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hendene mine er så tørre og sprekker og blør. Jeg har en god håndkrem, men problemet er jo at jeg ikke bruker den ofte nok. Noen tips til en god håndkrem som trekker godt inn og ikke blir fettete? Som kan hjelpe litt siden jeg i det minste får brukt den? Noen tynnere kremer gjør jo nesten vondt verre også..

Anonymkode: 353a2...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slet med tørre hender og INGENTING hjalp! Verre ble det nå i disse "sprite-hender-tider". Jeg ble anbefalt O'keeffe's working hands. Den er veldig bra :)  også bruker jeg Weleda skin food :) Begge disse er bedre enn det jeg har fått tak i på apotek!

Anonymkode: 23ab2...ec0

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hendene mine er så tørre og sprekker og blør. Jeg har en god håndkrem, men problemet er jo at jeg ikke bruker den ofte nok. Noen tips til en god håndkrem som trekker godt inn og ikke blir fettete? Som kan hjelpe litt siden jeg i det minste får brukt den? Noen tynnere kremer gjør jo nesten vondt verre også..

Det jeg syns hjelper mot veldig tørre hender med sprukken hud er jo nettopp fetere kremmer. De periodene når huden er virkelig ille bruker jeg en veldig fet krem, men den bruker jeg bare når jeg skal "reparere" den tørre huden og når den er reparert, går jeg over til en lettere krem og da har det ikke så mye å si hvilken krem det er. 

https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/bodylotion/fuktighetskremer-og-lotion/abena-hudpleiesalve-150ml/p/903088  Denne kremen er fet, men når den har tørket/trengt inn i huden blir huden silkemyk og den har hjulpet meg veldig, har veldig tørr hud på føttene og på hendene, men når jeg har brukt denne som "kur" får jeg fin og myk hud. Dette er ikke en krem jeg bruker daglig når huden ikke tørr, men syns det er greit å bruke den et par ganger i uken for å forebygge tørr hud. 

Anonymkode: 9fbbc...cfb

Skrevet

Må også nevne at jeg har brukt "mirakelkremer" som gir meg myk hud der og da, men de har ikke hatt en reparerende effekt og når huden er ille, er det bare irriterende at det ikke gir en langvarig effekt. Kremen fra Abena har en "instant effect" når den tørker inn, men reparerer også, noe som er viktig. Jeg har i perioder så tørr hud at det ligner på eksem og da blir det bare vondt verre å bruke kremer med parfyme, men når huden er reparert kan jeg bruke de fleste kremer. 

Skrevet
1 minutt siden, MzMe skrev:

Canoderm!

Ja, og canoderm er fantastisk mot eksem :) 

• Liker 1
Skrevet

A krem 

Anonymkode: c8304...775

Skrevet (endret)
16 minutter siden, MzMe said:

Canoderm!

Og evt Carbaderm (grønn, uten parfyme er best) som er hakket bedre i min mening ;)  Men begge funker. Carbaderm har 10% urea (istedenfor 5% som Canoderm), og det er godt for mine vonde hender.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Scherbatsky skrev:

Og evt Carbaderm (grønn, uten parfyme er best) som er hakket bedre i min mening ;)  Men begge funker. Carbaderm har 10% urea (istedenfor 5% som Canoderm), og det er godt for mine vonde hender.

Den må jeg teste ut, takk for tips 😊Bruker canoderm og abena og det er to kremer jeg anbefaler, selv om abena salven er veldig fet gjør den huden silkemyk når den har trukket inn i huden. 

Skrevet

Den hemp håndkremen til bodyshop! 😍 beste kremen!!

• Liker 1
Skrevet

Eucerin pH5 lotion, og Carbaderm, begge uten parfyme, er de kremene jeg bruker daglig.

Begge fås kjøpt på Vitus apotek, og det er jevnlige tilbud på Eucerin.

Anonymkode: 4362c...3b4

Skrevet

Det må være karbamid i kremen.

Anonymkode: 41be4...c48

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slet med tørre hender og INGENTING hjalp! Verre ble det nå i disse "sprite-hender-tider". Jeg ble anbefalt O'keeffe's working hands. Den er veldig bra :)  også bruker jeg Weleda skin food :) Begge disse er bedre enn det jeg har fått tak i på apotek!

Anonymkode: 23ab2...ec0

Jeg bruker også denne. Helt topp! :) 

21 timer siden, Thaila skrev:

Den hemp håndkremen til bodyshop! 😍 beste kremen!!

Den funker jo bra, men fy f... som den stinker! Jeg lukter råttent gress i evigheter hver gang jeg har brukt den. 🤢 Den stinker jo så grusomt at kollegene mine kommenterer det hvis jeg bruker den på jobb. 😂

Anonymkode: ee33e...58a

Skrevet

Carbaderm fra Aderma(tror jeg? eller noe lignende. Fås på apotek i hvert fall)

Og Roche-Posay Cicaplast balm

Anonymkode: 99043...105

Skrevet

Tenker kanskje å prøve carbaderm da. Men hvordan er den i forhold til å kjennes fet etterpå? Trekker den godt inn eller blir den fettete?

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker kanskje å prøve carbaderm da. Men hvordan er den i forhold til å kjennes fet etterpå? Trekker den godt inn eller blir den fettete?

Den kjennes litt fet ut, den trekker inn, men det spørs litt hva man er vant til også. Jeg syns det går helt greit.

Skrevet
På 30.10.2020 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Lys lilla nivea smooth caring bodylotion er den som funker best på mine hender. Ca 40 kr for 250 ml på Rema. Danker glatt ut alle svindyre kremer jeg har kjøpt både på apotek, parfymeri, nettbutikker og diverse sminkekonsulenter. Trekker raskt inn og kan bruke hendene strax uten å etterlate fettmerker overalt. Kommer aldri mer til å kjøpe noen svindyre håndkremer som liksom skal være vidundermedisin. Det enkle er ofte det beste. Har ikke hatt tørre og sprukne hender siden jeg tok i bruk denne. Den er såpass billig at jeg har en på badet, en på nattbordet, en på kjøkkenet, en i stua og en i veska. Burde prøves.

Anonymkode: 15c54...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...