Lythande Skrevet 31. juli 2005 #1 Skrevet 31. juli 2005 Vi vil bare avlyse hele greia nå. På grunn av at jeg studerer og min kjære er arbeidsledig så fant vi ut at vi skulle endre bryllupsplanene våre. Vi gikk fra bryllupsmiddag og fest med hele familen på begge kanter og et utvalg venner til middag på restaurant med foreldre, søsken og forlovere og en senere vennefest. Begge var vi fornøyde og endelig fikk vi ro i sjelen både planleggningsmessig og økonomisk. Mine foreldre synes dette var en veldig fornuftig løsning. Men min kjæres foreldre var ikke enig i dette. De ønsker at vi inviterer filletanten og filleonkelen til min kjære og deres barn + tante og onkel og deres barn. Og skal vi det så må vi invitere mine tanter og onkler. På denne måten blir det raskt 35 gjester istedenfor 15 som vi nå så for oss. Svigers har sagt at de vil hjelpe til litt, men ikke noe om hvor mye. Vi er så drittlei begge to, vi har sittet og jobbet med forslag til hvordan dette kan gjøres - dette skal sendes til foreldrene våre så får vi se hva som skjer. Vi vil jo gjerne gifte oss, men ikke om det er slik som dette det skal være.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #2 Skrevet 31. juli 2005 Det er deres bryllup. Gjør som dere vil!
Glossy Skrevet 31. juli 2005 #5 Skrevet 31. juli 2005 Ikke lett når foreldre skal blande seg inn. Men det er ingen tvil om at det er dyrt å arrangere et bryllup. Jeg mener da at det må være opp til dere å bestemme hvilket type bryllup dere vil ha og ikke mins hva dere har råd til. Hørte ut som du og din kjære hadde futtet en god løsning jeg, så hold på den hvis det er det du trives best med. Foreldre har ALLTID noe å si uansett hva en bestemmer seg for - det er iallefall min erfaring. Var mye de ikke likte med vår måte å gjøre det på og, men det ble en forglemmelig dag som de snakker om enda selv om Finn ut hva som er best for deg og din kjære og hold fast på det!
Lythande Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2005 Vi hadde kommet frem til en løsning som vi begge trivdes med - måtte bare finne en restaurant som vi ønsket å gå på. Vi vet faktisk ikke lenger hva vi skal gjøre. Mine foreldre er forståelsesfulle og mener at vi hadde valgt en fornuftig og fin løsning. Mens hans foreldre mener at vi må invitere flere og gjøre det større for å få noen fine minner. Er så lei, kan jo hende at vi nå faktisk bare avlyser hele greia. Kjenner at jeg ikke har mye overskudd til noe som helst, vil egentlig bare legge meg under dyna og grine til alt er over.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #8 Skrevet 31. juli 2005 Si til dem at da får de legge pengene på bordet først. Ellers blir det som dere vil.
Lythande Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2005 Skal bli spennende å se hva de kommer frem til at de kan bidra med - for å si det sånn.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #10 Skrevet 31. juli 2005 Jeg syns det er trist at foreldre skal bidra til at dere sitter med dårlig følelse og har lyst til å utsette hele bryllupet. Har dere sagt det til dem?
Soul Skrevet 31. juli 2005 #11 Skrevet 31. juli 2005 Uff, så kjedelig. Skjønner godt at det tar fra deg en del av gleden... Selv er jeg ikke så glad i konflikter så jeg hadde nok syns det ville være vanskelig å si ifra til svigers, men jeg er likevel HELT enig med alle de andre her. Det er faktisk deres dag og dere som bestemmer. De har ingenting med å kreve at dere inviterer flere enn dere har råd og mulighet til, det er jo totalt ufornuftig og egentlig litt frekt. Da må de i hvert fall tilby å betale hele mellomlegget ifht. din og din kjæres plan og den planen de kommer med. Forstår godt hvis det ikke er så lett å stå på krava her, men jeg mener i hvert fall at det er opptil dere å velge og ikke dem. Håper det ordner seg!
Glossy Skrevet 31. juli 2005 #12 Skrevet 31. juli 2005 Si til dem at da får de legge pengene på bordet først. Ellers blir det som dere vil. ←
Lythande Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2005 Vet ikke helt hvordan vi skal få sagt det til dem - det er det som er det hele problemet egentlig. Hadde vel heller aldri trodd at det var hans foreldre som skulle ta endringene hardest.
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2005 #14 Skrevet 31. juli 2005 Blir litt trist når mennesker som har lyst til å gifte seg, utsetter det pga at de ikke har penger til den festen omgivelsene forventer. Å gifte seg er jo litt mer enn akkurat brylluppet.. Lykke til! :klemme:
Gjest Lizbet Skrevet 31. juli 2005 #15 Skrevet 31. juli 2005 Det er vel ikke antallet mennesker som skal avgjøre hvorvidt man får fine minner i fra dagen? Håper dere finner ut av det - og finner en løsning også svigers kan leve med. Til syvende og sist er det deres dag - og dere som skal ha en dag som er slik nettopp dere vil ha den. (Det er nemlig det jeg er blitt fortalt når jeg er frustrert over å ikke få ting til å stemme når jeg tenker bryllup) Lykke til!
Blueberry Skrevet 31. juli 2005 #16 Skrevet 31. juli 2005 Det som er viktig å huske på at det er han som må ta dette opp med de, ikke du.
Lassie Skrevet 31. juli 2005 #17 Skrevet 31. juli 2005 Det er en ting som er veldig viktig å huske på når det kommer til bryllup; det er deres dag og ikke foreldrenes eller alle andres. Derfor synes jeg dere skal gjøre det akkurat som dere vil så kan de bare sette opp sure miner. Dessuten; det er ikke festen som er det viktigste med alle menneskene, det viktigste med hele dagen er at dere får gitt hverandre deres ja og at dere får dele dagen med de aller nærmeste som dere ønsker. Det inkluderer for deres del tilsammen 15 personer, og da synes jeg dere skal gå for det og ikke noe mer. Veldig lett for meg å sitte her og gi råd, jeg vet det er forferdelig vanskelig med svigers som skal legge seg borti slikt. Min svigermor synes det at vi skal gifte seg er er "ugjennomtenkt og dumt påfunn" - så jeg kjenner til det med vriene svigerforeldre. Men stå på deres, og si klart ifra at dere vil gjøre det slik som dere vil! Ellers får de spytte i penger til hele bryllupet og ordne alt hvis det dere ønsker ikke er bra nok for dem. Blir provosert på dine vegne nå, jeg.. Ikke gi opp bryllupsplanene og utsett dem pga foreldrene hans. Om så er; stikk til utlandet og gjør det i hemmelighet (så har de seg selv å takke etterpå). Lykke til! Ikke gi opp!
Gjest Trulselinemor Skrevet 31. juli 2005 #18 Skrevet 31. juli 2005 Jeg synes dere har kommet fram til en veldig fin løsning. Det viktigste er jo at dere er fornøyde. Lykke til!
Maxine Grey Skrevet 31. juli 2005 #19 Skrevet 31. juli 2005 Jeg er mamma til store barn. Jeg har sterke ønsker til hvordan jeg vil mine barn skal "giftes". Men det er MINE ønsker. Med all respekt: Gjør som dere vil. Den som vil bestemme må: 1. legge penger på bordet 2. komme med forslag 3. la brudeparet bestemme.
Lythande Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 31. juli 2005 Takk alle sammen for deres støtte, det varmer godt i et frustrert hjerte. Det her er ikke lett. Og det er ikke opp til meg å ta det opp med svigers det må min kjære gjøre, men det er sinnsykt vanskelig. Jeg orker ikke å mase på ham heller. Det blir spennende å se hva som skjer i den nærmeste uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå