AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Har fått to jobbtilbud som jeg vurderer. (Bofellesskap for mennesker med utviklingshemming) Usikker på hvilken av de jeg skal velge, men det er ikke tema i tråden her. Det er 1 november på søndag og jeg vil gjerne si opp jobben min før det, så jeg kan starte i ny jobb 1 februar. Men har ikke fått noen av tilbudene skriftlig enda. Begge er i kommuner, og sånn sett trygge rammer. Men føles litt skummelt/feil å si opp jobben min uten å ha signert ny avtale. Hva syns dere? Og hvordan er det vanlig å si opp, sende mail til leder? Brev i posten til HR? Jeg er også litt usikker på ansiennitet. Jeg har 13 år nå, og får lønn etter 10 års ansiennitet, 500 000 i året. Litt engstelig for at de vil regne det annerledes i annen kommune. Jeg har ikke jobbet 100 % hele tiden. Har jobbet mye deltid, og hatt to fødselspermisjoner blant annet. Litt redd for å si opp nå, før nye jobben får beregnet lønn til meg, i tilfelle den blir lavere. Anonymkode: 48852...af1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Du bør vente til du har tilbudene skriftlig. Uten en skriftlig avtale har du i utgangspunktet ingen ting utenom løfter 🙃 Anonymkode: 41cc1...d66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå