Gå til innhold

Pengegaver til jul  

44 stemmer

1. 1. Er det upersonlig å gi penger i julegave?

• Ja
      20
    • Nei
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så innmari med å finne julegaver til nevøer og nieser som er i midten av tenårene samt begynnelsen av tyveårene. De begynner å bli ganske sikre på sin egen smak og stil og jeg gidder ikke kjøpe noe som bare blir liggende i et skap fordi det ikke traff. Jeg har derfor lyst til å gi disse ungdommene penger til jul slik som jeg pleier å gjøre til bursdagene deres for da kan de heller bruke de på noe de vet de har lyst på. Men så er det jo den eldre garden i familien da som synes at å gi penger til julegave er fryktelig upersonlig og fy fy. Bursdag er visstnok en ting, jul en annen.

Hva synes du? Skal jeg holde på mitt og gjøre som jeg føler for eller har de et poeng? 

Anonymkode: 3653a...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi gjør det samme, med mindre det er en spesifikk ting på ønskelisten deres.

Viktig å poengtere at dette er nettopp nieser og nevøer mellom 13-25 år, ikke så mange andre det funker for.

Endret av ekkoet
Skrevet

Kombinasjon? Pakke inn litt penger med noe å pakke ut som en sjokolade, sokker... det har mest med det å pakke opp noe på julaften. 

Anonymkode: 953b3...782

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er upersonlig og vitner om jeg gidder ikke prøve å finne noe dere liker tanke

Anonymkode: 3e5e8...757

• Liker 1
Skrevet

Penger er det aller beste. Det er det eneste jeg har ønsker meg siden jeg var 11 år. Får man penger har man mulighet til å spare til noe man virkelig ønsker seg isteden for mange småting. 

Anonymkode: ade91...0e7

• Liker 2
Skrevet

Har alltid gitt penger. De blir glade, og jeg sparer meg for masse kjas og mas i butikkene. 

Anonymkode: b2b58...ad3

• Liker 2
Skrevet

I disse dager er det helt innafor spør du meg, skriv noen hyggelige ord i et ekstra pent kort. 

Anonymkode: 13a9f...2ee

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter så innmari med å finne julegaver til nevøer og nieser som er i midten av tenårene samt begynnelsen av tyveårene. De begynner å bli ganske sikre på sin egen smak og stil og jeg gidder ikke kjøpe noe som bare blir liggende i et skap fordi det ikke traff. Jeg har derfor lyst til å gi disse ungdommene penger til jul slik som jeg pleier å gjøre til bursdagene deres for da kan de heller bruke de på noe de vet de har lyst på. Men så er det jo den eldre garden i familien da som synes at å gi penger til julegave er fryktelig upersonlig og fy fy. Bursdag er visstnok en ting, jul en annen.

Hva synes du? Skal jeg holde på mitt og gjøre som jeg føler for eller har de et poeng? 

Anonymkode: 3653a...0a4

Helt ærlig vil jeg si at penger er den perfekte gaven til tenåringer :) mange kjøper gavekort for å øremerke pengene til noe. Men penger, cash, er veldig kjekt å få, for da kan man bruke det på noe man kanskje sparer til :) 

Anonymkode: ef6e7...a93

• Liker 2
Skrevet

Det er meir upersonlig å kjøpe noe som er fullstendig bom. I den alder vil jeg gitt penger, da "forstår" du at de vil velg selv. 

Anonymkode: 1d0ac...279

• Liker 4
Skrevet

Det er jo upersonlig, men samtidig så er det noe som mest ønsker seg penger og da er det jo greit. 

Anonymkode: e1d9c...069

• Liker 1
Skrevet

Jeg trykket Ja på avstemningen, for penger er jo upersonlig, men det er jo en god gave likevel. Da kan de kjøpe noe de ønsker seg, og hvis de får penger fra flere kan de kjøpe seg én større ting hvis de vil. Dette ser jeg bare fordeler med. 

Sant å si er det ganske mange standardgaver som også må regnes som rimelig upersonlige. Heller penger enn et badehåndkle, for å si det på den måten. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er upersonlig, men det er jo bedre enn å gi en gave som ikke kan byttes, eller som er kjøpt i en butikk hvor den man gir til ikke har lyst på noe som helst. 

Jeg liker ikke å gi penger, og jeg er ikke glad i å få penger. 

Om folk ønsker seg penger, synes jeg det er ubehagelig, men gir om jeg ikke kommer på NOE godt alternativ. 

Anonymkode: 7924a...2d3

Skrevet

Penger er og blir aldri feil å gi, uansett om det er til bursdag, jul, dåp, bryllup eller uansett. 

Så fremt dem ikke har usedvanlig god økonomi, så ønsker og trenger alle penger. 

Anonymkode: 36b34...785

• Liker 1
Skrevet

Det tenker jeg er innafor. Vi skal gi penger til en tenåring selv.

Skrevet

Dere som gir penger i gave til nevøer og nieser - hvor mye gir dere til jul?

Skrevet

Jeg synes penger er bedre enn gavekort. Jeg fikk flere gavekort en jul, dro på senteret på romjulssalg men fant ikke noe der jeg hadde gavekort men i flere andre butikker. Hadde vært kjekkere med cash da.  

Anonymkode: 13a9f...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...