AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Hei! Er det noen av dere her inne som er lærere, eller psykologer? Eventuelt har studert / studerer en av studieretningene? Jeg står ved ei veiskille og skal omskoleres til et nytt yrke. Har 4-årig utdanning fra før, og 62,2 konkurransepoeng. Tror ikke jeg når opp i konkurransen om studieplass ved en profesjonsutdanning i psykologi 😞 Har erfaringer fra læreryrket, og trives veldig godt foran større grupper! Har også endel frivillige verv som gjør at jeg er i kontakt med veldig mange mennesker, i ulike samfunnsgrupper. Det eneste jeg vet sikkert er at jeg MÅ jobbe med, og for andre mennesker. Har lest og hørt mye negativt om læreryrket - ønsker å høre reelle erfaringer. Hva er negativt og hva positivt ved begge yrkene? Anonymkode: ae0c9...bd7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Jfg forstår ikke helt hva du spør om. Hvis du ikke har nok poeng for profesjonsstudiet i psykologi blir det jo vanskelig? Jeg er psykolog og trives i jobben og studiet er morsomt. Har bare positivt å si om jobben, men jeg er sikker på at lærer også er et strålende valg. Anonymkode: b3164...598
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Hvorfor søker du ikke bare og ser om du kommer inn? Det er ikke verre enn det. Anonymkode: 818c3...32a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Søk, så tar du opp et fag og prøver igjen neste år om det ikke går. Du kan jobbe som vikarlærer i mellomtiden om du vil. Det er mye lettere å gå fra psykologi til lærer enn omvendt. Anonymkode: 78dbc...15a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Psykologi. Er selv lærer og hadde ikke valgt det igjen, selv om jeg egentlig stortrives i klasserommet sammen med elevene. Men alt det andre er i ferd med å frata meg all arbeidsglede. Anonymkode: 2dd86...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå