Gå til innhold

Lektorutdanning eller Psykologiutdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det noen av dere her inne som er lærere, eller psykologer? Eventuelt har studert / studerer en av studieretningene? 

Jeg står ved ei veiskille og skal omskoleres til et nytt yrke. Har 4-årig utdanning fra før, og 62,2 konkurransepoeng. Tror ikke jeg når opp i konkurransen om studieplass ved en profesjonsutdanning i psykologi 😞 

Har erfaringer fra læreryrket, og trives veldig godt foran større grupper! Har også endel frivillige verv som gjør at jeg er i kontakt med veldig mange mennesker, i ulike samfunnsgrupper. Det eneste jeg vet sikkert er at jeg MÅ jobbe med, og for andre mennesker. 

Har lest og hørt mye negativt om læreryrket - ønsker å høre reelle erfaringer. 

Hva er negativt og hva positivt ved begge yrkene? 

Anonymkode: ae0c9...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jfg forstår ikke helt hva du spør om. Hvis du ikke har nok poeng for profesjonsstudiet i psykologi blir det jo vanskelig?

Jeg er psykolog og trives i jobben og studiet er morsomt. Har bare positivt å si om jobben, men jeg er sikker på at lærer også er et strålende valg. 

Anonymkode: b3164...598

Skrevet

Hvorfor søker du ikke bare og ser om du kommer inn? Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 818c3...32a

• Liker 1
Skrevet

Søk, så tar du opp et fag og prøver igjen neste år om det ikke går. Du kan jobbe som vikarlærer i mellomtiden om du vil. Det er mye lettere å gå fra psykologi til lærer enn omvendt.

Anonymkode: 78dbc...15a

• Liker 1
Skrevet

Psykologi.

Er selv lærer og hadde ikke valgt det igjen, selv om jeg egentlig stortrives i klasserommet sammen med elevene. Men alt det andre er i ferd med å frata meg all arbeidsglede. 

Anonymkode: 2dd86...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...