Gå til innhold

Hvor vanlig er det å stryke på første oppkjøring? Grunn til å være flau?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her var det jo ikke din feil men han som byttet bilen rett føre oppkjøringen. Er jo en grunn for at man skal bruke samme bil på oppkjøring som du øvelseskjører med.

Av mine bekjente har faktisk 6/10 stryki på oppkjøring, men klarte det på andre forsøk, så det er mer vanlig enn du trur! :)

Anonymkode: 3782e...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også strøk ved første oppkjøring. Du må det var utrolig flaut, og jeg ble veldig lei meg. Nervene tok rett og slett over, og det gav utslag i kjøringen. 

Andre forsøk besto jeg. :) hadde ikke mer enn en dobbelttime i mellom første og andre oppkjøring, så tviler sterkt på at jeg lærte så voldsomt mye på de to timene 😅

Hengerlappen derimot, besto jeg ved første oppkjøring. Jeg var tryggere på meg selv som sjåfør, og luket vekk tullefeil som kommer ved nervøsitet. 😊

Anonymkode: 80a7c...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig flaut å stryke. Besto førerprøven på første forsøk og det helt feilfritt (ifølge sensor) 👏

Anonymkode: eecd1...33c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig flaut å stryke. Besto førerprøven på første forsøk og det helt feilfritt (ifølge sensor) 👏

Tydeligvis flaut å bestå også, siden du gjemmer deg bak AB mens du kommer med spydigheter og selvskryt🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2020 den 22.00, Bamse20 skrev:

Om du er uvandt med bilen så er det lurt og kjøre veldig roligt frem og rolig svingin.

Uansett, litt dumt at kjørelæreren kom med en bil du ikke er kjent med.

Normalt sett SKAL du bruke den bilen som du har øvd med, om ikke så er ikke denne prøven rettferdig for deg.

Jeg syntes nå ikke akkurat at det er for mye å forvente at man kan kjøre hvilken som helst personbil før man får førerkort... 

Anonymkode: eae4e...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes nå ikke akkurat at det er for mye å forvente at man kan kjøre hvilken som helst personbil før man får førerkort... 

Seriøst? Du ser ikke problemet med å skulle bli kjent med en helt ny bil en time før en av de mest stressende situasjonene i ditt unge liv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode sjåfører er tilpasningsdyktige og skylder ikke på utstyret.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet liksom ikke om du prøver å være dum eller om du er det, og om du er det så beklager jeg.

Men ingen er erfaren sjåfør når de tar oppkjøringen. 
Folk er allerede ekstremt nervøs fra før av enda de har brukt samme bilen. Du kan ikke forvente at nye sjåfører er mester på vær bil som kommer. 
Og du som sjåfør burde selv vite at alle biler er forskjellige, og alle reagere forskjellig. Det er noe DU burde vite før du kommenterte det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen er gode sjåfører når dem tar oppkjøringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke en god sjåfør før man har tatt førerkort, for en del av erfaringsgrunnlaget som sjåfør er å være helt alene i bilen og ta selvstendige avgjørelser uten noen å støtte deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ezio skrev:

Seriøst? Du ser ikke problemet med å skulle bli kjent med en helt ny bil en time før en av de mest stressende situasjonene i ditt unge liv?!

Akkurat dette er da ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, PetterKanin skrev:

Da har man kjørt for lite.

No shit Sherlock. Det er ikke normalt å ha kjørt titalls med biler før man får førerkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ezio skrev:

No shit Sherlock. Det er ikke normalt å ha kjørt titalls med biler før man får førerkort. 

Man skal greie å håndtere de aller fleste personbiler om man har kjørt en. Det må man kunne forvente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på første oppkjøring, klarte den en mnd senere og fikk en tøff dato på førerkortet så null problem 😁

Anonymkode: af2d5...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, PetterKanin skrev:

Man skal greie å håndtere de aller fleste personbiler om man har kjørt en. Det må man kunne forvente. 

Du har vel aldri vært stresset i ditt liv du heller Petter? Perfekt vitnemål og alt som er, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ezio skrev:

Du har vel aldri vært stresset i ditt liv du heller Petter? Perfekt vitnemål og alt som er, eller hva?

Har strøket på førerprøven jeg. Det var ikke bilens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PetterKanin skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
4 minutter siden, PetterKanin said:

Du virker bra dum egentlig. Om du forventer at en helt ny fersk sjåfør med kanskje under 40 timer er "verdens beste sjåfør" etterpå. Det høres virkelig ikke ut som du har førekort på den måten du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...