pressplay Skrevet 1. november 2020 #21 Del Skrevet 1. november 2020 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Er det vanlig å få lov til å kjøre opp i samme bil som man har kjøretimer i? Jeg måtte i en helt annen bil, og man skal jo kunne kjøre hvilken som helst bil. Nå har jeg kjørt bil i 19 år og fortsatt synes jeg at det er litt uvant å kjøre ny bil første gangen. Det er klart at det vil påvirke en fersk sjåfør enda mer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #22 Del Skrevet 1. november 2020 🙋♀️ Jeg strøyk første gang, det samme gjorde kameraten min som hadde oppkjøring samme dag. Anonymkode: 035c8...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #23 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg strøk første gang. Var nok veldig nervøs og stresset, og sensoren var kjent for å være en drittsekk. Jeg var helt knust, gråt og gråt og prøvde å skjule det for alle. Dette er 20 år siden. Rart å tenke tilbake på, men husker at det føltes som verdens undergang. Jeg var (er🙈) nok en person som er livredd for å gjøre feil, «flinkpike syndrom». Anonymkode: 5fcb1...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1. november 2020 #24 Del Skrevet 1. november 2020 35 minutter siden, Ezio said: Det er jo vanlig at man leier den bilen man tar kjøretimer i. Selvfølgelig skal man kunne kjøre alle biler, men alle med litt evne til empati forstår at det kan være et unødvendig stressmoment å bli kjent med en ny bil like før oppkjøring... 30 minutter siden, pressplay said: Nå har jeg kjørt bil i 19 år og fortsatt synes jeg at det er litt uvant å kjøre ny bil første gangen. Det er klart at det vil påvirke en fersk sjåfør enda mer. Jeg er overrasket over at man har mulighet til å ta oppkjøringen i samme bil, siden det overhodet ikke var et alternativ for meg. Med begrunnelsen at man skal kunne kjøre hvilken som helst bil. Måtte kjøre i en av vegvesenet dedikerte biler med en sensor jeg heller ikke hadde møtt. Nå er det jo ganske så mange år siden, så ting kan ha endret seg siden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #25 Del Skrevet 1. november 2020 Ingen grunn til å vere flau. Veldig vanlig å stryke på oppkøyring. Opptil 37% stryk i Oslo. Og sikkert fleire enn det som stryk på første forsøk. https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/9myAJw/den-ferske-oversikten-avsloerer-enorme-forskjeller-sjekk-hvilke-fylker Anonymkode: 4f5b5...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 1. november 2020 #26 Del Skrevet 1. november 2020 9 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er overrasket over at man har mulighet til å ta oppkjøringen i samme bil, siden det overhodet ikke var et alternativ for meg. Med begrunnelsen at man skal kunne kjøre hvilken som helst bil. Måtte kjøre i en av vegvesenet dedikerte biler med en sensor jeg heller ikke hadde møtt. Nå er det jo ganske så mange år siden, så ting kan ha endret seg siden da. Det har jeg aldri hørt om og tror ikke det er vanlig her jeg bor (stor by). Nå er det 19 år siden så ting kan jo ha endret seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #27 Del Skrevet 1. november 2020 45 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er overrasket over at man har mulighet til å ta oppkjøringen i samme bil, siden det overhodet ikke var et alternativ for meg. Med begrunnelsen at man skal kunne kjøre hvilken som helst bil. Måtte kjøre i en av vegvesenet dedikerte biler med en sensor jeg heller ikke hadde møtt. Nå er det jo ganske så mange år siden, så ting kan ha endret seg siden da. Vegvesenets dedikerte biler? Dette må jo ha vært en mannsalder siden. Det er du som kandidat som må stå for bilen, og sånn har det vært i hvert fall de siste 15 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1. november 2020 #28 Del Skrevet 1. november 2020 Er vel rundt 15 år siden det skjedde, men det var slik alle i min mellomstore by måtte kjøre opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #29 Del Skrevet 1. november 2020 🙋♀️ jeg strøyk på første oppkjøring. Syntes det var både flaut og kjipt, og jeg også gråt en skvett etterpå. Kjørte også opp med samme bilen som jeg hadde hatt kjøretimer i. Ny oppkjøring en liten mnd. senere, og da bestod jeg med glans. Anonymkode: f44b8...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 1. november 2020 #30 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) Jeg kjørte opp i den bilen jeg øvelseskjørte i med kjærelærer og det er 9 år siden. Kjørte opp til vegvesenet og da ventet kjærelærer på meg der. Trodde det var helt vanlig og har aldri hørt om at man må stå for bilen selv. Hvordan tenker de at folk som ikke har bil skal ordne det? Var vant til å øvelsekjøre i en annen bil privat og var ikke veldig fan av bilen jeg måtte kjøre opp i, men det gikk greit. Greit å være vant til flere type biler. Endret 1. november 2020 av TheCatLady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryxo Skrevet 1. november 2020 #31 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg kan godt innrømme at jeg strøk på oppkjøringen. Det er mange som gjør det. Det er ikke så rart at nervene kan ta overhånd på en slik dag hvor alt man gjør og ikke gjør, blir vurdert. Jeg syntes det var utrolig frustrerende, men jeg kjørte opp på nytt en måned etter, og da gikk det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #32 Del Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, TheCatLady skrev: Greit å være vant til flere type biler. Når man har fått sertifikat ja. Under oppkjøring er dette særdeles lite viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 1. november 2020 #33 Del Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, Ezio skrev: Når man har fått sertifikat ja. Under oppkjøring er dette særdeles lite viktig. Ja, selvfølgelig. Mente det ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #34 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg strøyk to ganger. Går så bra så 😄 Anonymkode: 5b71e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #35 Del Skrevet 2. november 2020 19 timer siden, Katten.2.0 skrev: Er vel rundt 15 år siden det skjedde, men det var slik alle i min mellomstore by måtte kjøre opp. Jeg kjørte opp i en mellomstor by for 23 år siden, og på mitt sted var det kjøreskolebilen som ble brukt. Det var i alle fall vanlig på den tiden. Anonymkode: 94c69...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #36 Del Skrevet 2. november 2020 Mange som stryker. Jeg klarte den på første forsøk, mannen på andre. Han var da ikke flau pga det, han syns bare det var litt irriterende å måtte bruke mer penger og vente Anonymkode: 7a4af...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #37 Del Skrevet 2. november 2020 På 30.10.2020 den 21.46, AnonymBruker skrev: Jeg gråt to døgn i strekk, kun avbrutt av søvn og selv da sov jeg dårlig og jeg spiste knapt nok. Jeg tenkte at alle kunne se det på meg, at jeg var mislykka. Jeg var så skamfull. Anonymkode: 9d445...1be OI! Dette er da langt verre enn å stryke på oppkjøring. Høres ikke bra ut. Hvordan takler du livets nedturer ellers? Kjæresten min strøk to ganger, ei venninne som får til "alt", kun har toppkarakterer, studerer medisin osv. strøk en gang også. Så kjenner jeg i tillegg i hvert fall to til som strøk på første oppkjøring. Ingenting å legge opp livet for. Kjenner en som fikk bil av foreldrene til å øvelseskjøre i, men han klarte aldri å bestå teorien så den måtte selges. Dette er mange år siden og han har fortsatt ikke klart teorien og ikke fått sjanse en gang til oppkjøring. Anonymkode: 5a047...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2020 #38 Del Skrevet 2. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjørte opp i en mellomstor by for 23 år siden, og på mitt sted var det kjøreskolebilen som ble brukt. Det var i alle fall vanlig på den tiden. Anonymkode: 94c69...66c Å leie bil fra trafikkskolen har vært normen i allefall de siste 30 år. Men det finnes nok unntak fra denne regelen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #39 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg strøk første gangen. Sensor og jeg var uenig i hvor god tid jeg hadde på vei inn i en rundkjøring, og jeg skvatt sånn når sensor trykket på bremsen. Så skulle jeg rygge en plass, men jeg forstod ikke hva målet var så jeg rygget bare bakover og kom tilslutt for langt til siden slik at en bil måtte kjøre rundt meg. Veldig klar stryk, men hadde jeg vært mer selvsikker hadde jeg nok klart å ikke miste hodet etter første advarsel. Samtidig så skal man ikke miste hodet, så det var nok godt for meg å få de 2 månedene ekstra med kjøreopplæring. Anonymkode: 43bc3...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #40 Del Skrevet 2. november 2020 Eneste jeg var flau over var at jeg hadde fortalt det til alle at jeg hadde oppkjøring den dagen. Fra den dag av så har jeg aldri fortalt noen om noen eksamensdatoer osv 😂 Anonymkode: 43bc3...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå