Gå til innhold

Q10; fungerer det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest litt om diverse kosttilskudd og kom over et innlegg om q10 og hvordan det skal forbedre cellene. Er det noen som har opplevd å bli gravid ved å ta dette? Er det begge som må ta dette eller bare mannen? Mannen har vært matet med sinn de siste månedene uten effekt 😅

Anonymkode: 479d4...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok det i slutten av 20-årene/begynnelse av 30 årene , ikke med tanke på fertilitet men bare med tanke på kosttilskudd.. studerte og bodde i utlandet da og q10 var ganske stort der:) Er 36 år nå og er noen år siden jeg tok det. Aner ikke om det hjelper på fertilitet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tillia skrev:

Tok det i slutten av 20-årene/begynnelse av 30 årene , ikke med tanke på fertilitet men bare med tanke på kosttilskudd.. studerte og bodde i utlandet da og q10 var ganske stort der:) Er 36 år nå og er noen år siden jeg tok det. Aner ikke om det hjelper på fertilitet

Syntes du det fungerte da? Om ikke akkurat på fertiliteten, men energien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan faktisk ikke huske det 😛 opplevde ikke noe negativt med det hvertfall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at det funker

Etter 4 ivf forsøk er jeg nå gravid med ett fryseegg fra ivf forsøket hvor jeg tok mye q10 i stimuleringsfasen. (400mg pr dag)

Anonymkode: e1160...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å tro at det funker

Etter 4 ivf forsøk er jeg nå gravid med ett fryseegg fra ivf forsøket hvor jeg tok mye q10 i stimuleringsfasen. (400mg pr dag)

Anonymkode: e1160...faa

Gratulerer!😀 Var dette noe du ble anbefalt under behandling eller bare testet du det ut selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2020 den 12.01):

Kan legge til at jeg på tross av påvist grunner til å potensielt få sterkt nedsatt fruktbarhet, ble relativt raskt gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.11.2020 den 19.27):

Gratulerer!😀 Var dette noe du ble anbefalt under behandling eller bare testet du det ut selv?

Det har vært mye omtalt i reproduksjonstidsskrifter, skal bedre fertilitet.

Eneste ulempe er at det er ganske dyrt.. billigere i utlandet da

Anonymkode: 4a60f...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.10.2020 den 21.42):

Har lest litt om diverse kosttilskudd og kom over et innlegg om q10 og hvordan det skal forbedre cellene. Er det noen som har opplevd å bli gravid ved å ta dette? Er det begge som må ta dette eller bare mannen? Mannen har vært matet med sinn de siste månedene uten effekt 😅

Mannen min hadde nedsatt sædkvalitet og da er det sink, selen og maca som gjelder. Prøven hans gikk fra nedsatt til normal på 3-4 mnd med tilskudd. Jeg tok q10, men der er jo effekten vanskeligere å se :) 

Anonymkode: 96f04...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne artikkelen i Aftenposten har både mannen og jeg begynt med Selen og Q10. Det har gode helsemessige fordeler, spesielt når det gjelder hjerte- og karsykdommer. 

Vi har nettopp begynt å ta disse, så uvisst hvor mye det har å si for fertiliteten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar bla q10 og går igjennom ivf. Etter 6 mnd på tilskudd hadde jeg min beste runde. Til tross for at jeg har svært lave eggreserver, ble alle 5 eggene som ble hentet ut fertilisert og vi fikk 3 fine blastocyster på frys. Så jeg har troa på q10. 

Nesten alle jeg kjenner som går igjennom ivf, tar q10, nettopp pga studiene som antyder at det kan være positivt for egg-og sædkvalitet.

Anonymkode: 26965...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg startet med q10 etter å ha lest meg opp om forskning på fertilitet og eggkvalitet når vi var under IVF behandling.  Skal selvfølgelig være forsiktig å tilskrive all suksessen til ulike kosttilskudd, men det forsøket hvor jeg gikk på bla q10 over en lengre periode ble det beste. Kan være tilfeldig, men skader jo ikke å prøve ☺️

Anonymkode: e0906...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er litt lost..

trodde COq10 var det beste men skjønner at jeg må bruke ubiqunol?

akkurat bestilt dyre mengder coq10…….fra solgar

Anonymkode: 8c02c...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er litt lost..

trodde COq10 var det beste men skjønner at jeg må bruke ubiqunol?

akkurat bestilt dyre mengder coq10…….fra solgar

Anonymkode: 8c02c...2be

Spiller ingen rolle. Gikk på samme "blemme" selv og ble kjempestressa. Ubiquinol og ubiquinon omgjøres til samme stoff i kroppen så det har ikke noe å si :) 

Anonymkode: 96f04...1ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...