Gå til innhold

Normalt å ha kontakt med ex-svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å ha kontakt med sin ex-svigerfamilie flere år etter bruddet? Anser dere dette som en varsellampe hos en date, eller er det helt greit?

Anonymkode: 7bb55...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke det, og ville syntes det var veldig rart hos en partner.

Går her utifra at du ikke snakker om en partner du har barn med, som besøker sine besteforeldre.

Anonymkode: 4dd3a...b4e

Skrevet

Hva skulle det i tilfellet være en varsellampe om?

Skrevet
1 minutt siden, oeas skrev:

Hva skulle det i tilfellet være en varsellampe om?

At han også har kontakt med exen/ikke over exen.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han også har kontakt med exen/ikke over exen.

Jeg kan skjønne at noen kan synes at det er rart. Samtidig så er det ingen ting i veien for at utvikle selvstendige relasjoner til sin kjærestes familie sterke nok til å overleve et brudd. Disse har sånn sett ingenting med det tidligere forholdet å gjøre, og lever sine egne liv.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, oeas skrev:

Jeg kan skjønne at noen kan synes at det er rart. Samtidig så er det ingen ting i veien for at utvikle selvstendige relasjoner til sin kjærestes familie sterke nok til å overleve et brudd. Disse har sånn sett ingenting med det tidligere forholdet å gjøre, og lever sine egne liv.

Ok. Det er jo bra da.

Skrevet

Det er normalt og vitner om raushet. Det motsatte er litt rødt flagg for meg.

Anonymkode: 375e2...50f

• Liker 3
Skrevet

Hvis det ikke er barn i bildet, ser jo ikke helt hvorfor man skulle ha det, hvis ingen av partene har noen nostalgi eller følelser rundt bruddet. 

Det gjelder for eks-familien også. Når deres sønn/datter får en ny partner, tror jeg ikke vedkommende vil synes det er lett å komme inn i en ny familie med en eks-svigersønn- eller datter hengende rundt. 

Det beste for alle parter, nåværende og fremtidige, er som regel at familien kuttes når leddet dere imellom er borte. 

Skrevet

Kommer an på konteksten, hvor mye kontakt, om det er barn i bildet, osv. Om man har barn er det normalt at man har en viss kontakt med eks-svigers. Mine foreldre har vært skilt i nærmere 20 år, men min mor utveksler stadig håndskrevne julekort med min gamle farmor, de sender hverandre blomst på døra på runde dager, og de hadde sikkert besøkt hverandre for kaffe om de bodde i samme by. De deler et bånd (meg) som er der for alltid.

Om det er snakk om kontakt som ikke handler om barn og som tar veldig stor plass i hverdagen, så hadde nok jeg stusset mer. De fleste nye partnere ønsker en viss distanse til eksen, og det innebærer også eksens familie. Man kan fint ha litt kontakt med eks-svigers på melding/julehilsen/en kaffe iblant, men trenger ikke renne ned dørene til hverandre. Det bør jo være plass til nye svigerforeldre/svigerbarn.  

Anonymkode: f8067...a62

• Liker 3
Skrevet

Er ingen biologiske barn med i bildet nei.

Skrevet

Jeg har fremdeles kontakt med familien til min eks, ingen barn med han. 5 år siden det ble slutt, og jeg har nå to barn med nåværende samboer. Jeg har null kontakt med eksen, prater med han om vi møtes såklart, men har mora på snap og får av og til ei melding om god jul/bursdag, eller svar på en snapstory feks, bare sånn «så koselig, håper du har det bra». 
mer også veldig god venninne med inngifta «ekssvigerinne», og vil alltid være glad i de:-) hadde jo tross alt de som svigerfam i 6 år:-) 

Anonymkode: a39c7...884

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kontakt med mine barns farmor, men avigers fra forholdet før det igjen har jeg ikke pratet med siden det ble slutt. 
Troe mannen min har noen eks svigers på facebook, men jeg ser ingen røde flagg. 

( farmor er da ikke min manns mor, men min eks sin mor om det var uklart)

Anonymkode: 5d0e9...76c

Skrevet

Her stikker eksen til min samboer innom mine svigerforeldre når hun er hjemme (hun bor i en annen by), de kommenterer til hverandre på facebook osv. Ingen barn i bildet, så jeg syns det er ubehagelig. Men kan ikke styre verken henne eller svigers. De hadde vært av og på sammen i 11 år, men så lenge min samboer ikke har behov for å ha kontakt med henne går det greit.

Anonymkode: 03f41...998

Skrevet

Hvis det ikke er barn inni bildet, så nei. 
Jeg hadde kontakt med eksens mor i noen år etter bruddet. Det var stort sett jule og bursdagshilsener. Fra den dagen jeg nevnte at jeg hadde fått meg ny samboer, så ble det stilt. Da hadde også eksen fått seg ny samboer, så da ble det ganske naturlig.

Om jeg treffer de på butikken eller lignende, så slår jeg av en prat. Det er av raushet og respekt. Jeg hadde et godt forhold til eksens foreldre. Det er riktignok flere år siden sist - ettersom jeg ikke bor på hjemstedet. 

• Liker 1
Skrevet

Om det ikke er barn med i bildet så er jo det bare sært? Jeg ELSKET min ex sin familie, de var helt fantastiske alle sammen, men jeg har jo ikke kontakt med de etter bruddet? Ja, vi er venner på FB fortsatt, men det kaller ikke jeg å ha kontakt. 

Varsellampene hadde blinka hos meg. 

Anonymkode: e9b9c...aa6

Skrevet

Min mor besøker min farmor flere ganger i året, til tross for at foreldrene mine ble skilt for 25 år siden. Ser ikke problemet.

Anonymkode: df436...240

Skrevet

Delte meninger jeg ser jeg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mor besøker min farmor flere ganger i året, til tross for at foreldrene mine ble skilt for 25 år siden. Ser ikke problemet.

Anonymkode: df436...240

Men der er det jo barn inne i bildet? Da er det noe HELT annet. 

Min mor er fremdeles god venninne med min fars søster og hun hadde kontakt med farmor når hun levde. Min mor kom også i begravelsen til farmor. Som min mor sier: det er jo familien til mine barn, og de vil jeg alltid være glad i. Både min mor og far har hatt nye partnere i godt over 15 år. 

Skrevet

Det kommer helt an på omstendighetene. 

Anonymkode: 2968b...92f

Skrevet
1 time siden, Sprinkle skrev:

Hvis det ikke er barn inni bildet, så nei. 
Jeg hadde kontakt med eksens mor i noen år etter bruddet. Det var stort sett jule og bursdagshilsener. Fra den dagen jeg nevnte at jeg hadde fått meg ny samboer, så ble det stilt. Da hadde også eksen fått seg ny samboer, så da ble det ganske naturlig.

Om jeg treffer de på butikken eller lignende, så slår jeg av en prat. Det er av raushet og respekt. Jeg hadde et godt forhold til eksens foreldre. Det er riktignok flere år siden sist - ettersom jeg ikke bor på hjemstedet. 

Tenker dette er normalen. Når man er singel er det mer fleksibelt.

Kjæresten min er skilt, og han hadde ikke mye kontakt med ekskonas mor eller søsken etter skilsmissen, ei heller hun med hans foreldre. De har barn sammen, men barna hadde bare kontakt med familiene på hver sine side.

Etter at han traff meg ble alle bånd kuttet. Hun ble ganske sint over at han gikk videre og da tar jo naturligvis hennes side hennes "parti". Jeg tror det skal godt gjøres å ikke ha NOEN vonde følelser i forbindelse med en skilsmisse. 

Han fjernet etterhvert hennes familie fra sosiale medier fordi han følte det var unødvendig at de satt og så på bilder av oss på ferie sammen.

Anonymkode: 4dd3a...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...