AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg jobber på en barneskole og er ny i jobben min. En elev kom løpende mot meg og sparket meg hardt i korsryggen. Dette skjedde mens jeg holdt på å hjelpe en annen elev med skolearbeid, jeg stod bøyd over pulten, med ryggen til. Jeg tok dette opp med min nærmeste leder og hun bagatelliserte hele hendelsen. Nå ni timer etter hendelsen, har jeg vondt i korsryggen. Hva burde jeg gjøre nå? Jeg er klar over at det var dumt av meg å ikke skrive skademelding i dag, men jeg rakk det ikke. Anonymkode: 99316...af4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anmeld? Anonymkode: 74bb4...135 Hva mener du? Dette er en elev på en barneskole. Anonymkode: 99316...af4 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Kontakt legevakten. Det er ikke sikkert de tar deg inn, men de kan bekrefte at du har vært i kontakt med dem hvis det blir en større sak av dette. Anonymkode: 4dcb0...7dd 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 ikke greit. Anonymkode: fe46f...2bd 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg hadde skrevet avvik. Anonymkode: b0ca6...88a 22
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Ikke greit. Skriv skademelding i morgen. Det er et langt og komplisert skjema, men viktig. Desverre er dette noe en kan bli utsatt for i en slik jobb. Knakk selv nesten en finger for en del år siden da en elev angrep meg når jeg var på jobb. Det er trasig. Men en må bare heve seg over det, og vise at det er ikke greit. Jeg ville tatt det med ledelsen om ikke din nærmeste leder bryr seg om saken. Du bør også skrive avviksskjema på kommunens nettsider. Slik en skriver 9A skjema om saken er barn mot barn. Er eget skjema om ansatte opplever lignende av elever. Anonymkode: 1ec97...f30 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Både skademelding og avvik skal skrives Anonymkode: b9288...1d6 16
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Håper foreldrene til udyret har blitt informert. Anonymkode: 2d23e...8d9 18
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Skademelding og kontakt foreldrene! Kanskje skolen må vurdere assistent til voldelig barn? Anonymkode: 9658a...6f3 8
minister-mio Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 Snakk med verneombud på mandag. Det må registreres som arbeidsskade. Ta opp med lederen som bagatellisere det, blir du fortsatt ikke hørt ta det med tillitsvalgt. Hvis du (bank i bordet) får problemer med ryggen senere er det viktig at dette er dokumentert. Barnet som sparket deg kan også trenge oppfølging da det ikke er normal adferd. 22
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Skriv skademelding, huk av for yrkesskade, og meld inn avvik på HMS. Krev at det blir samtale med elev og foreldre Anonymkode: dab28...f21 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på en barneskole og er ny i jobben min. En elev kom løpende mot meg og sparket meg hardt i korsryggen. Dette skjedde mens jeg holdt på å hjelpe en annen elev med skolearbeid, jeg stod bøyd over pulten, med ryggen til. Jeg tok dette opp med min nærmeste leder og hun bagatelliserte hele hendelsen. Nå ni timer etter hendelsen, har jeg vondt i korsryggen. Hva burde jeg gjøre nå? Jeg er klar over at det var dumt av meg å ikke skrive skademelding i dag, men jeg rakk det ikke. Anonymkode: 99316...af4 Det skal skrives skademelding på jobb. Skriv den på mandag. Ta en tur på legevakten og få dokumentert skaden. Snakk med rektor på mandag. Send gjerne en Mail med rektor på kopi. Du kan ikke anmelde en barneskoleelev. Det er dessverre en kjent sak at lærere som jobber på barneskolen, spesielt de yngste barna blir daglig utsatt for spark og slag. Anonymkode: d45f3...201 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anmeld? Anonymkode: 74bb4...135 Vi anmelder ikke barn i Norge. Skjerpings. Anonymkode: d45f3...201 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi anmelder ikke barn i Norge. Skjerpings. Anonymkode: d45f3...201 har burde vært sånn, for å være ærlig. ( og ja jeg er norsk, er ikke han/hun du svarte, men svarer likevel) Anonymkode: fe46f...2bd 3
Jr.Garcon Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på en barneskole og er ny i jobben min. En elev kom løpende mot meg og sparket meg hardt i korsryggen. Dette skjedde mens jeg holdt på å hjelpe en annen elev med skolearbeid, jeg stod bøyd over pulten, med ryggen til. Jeg tok dette opp med min nærmeste leder og hun bagatelliserte hele hendelsen. Nå ni timer etter hendelsen, har jeg vondt i korsryggen. Hva burde jeg gjøre nå? Jeg er klar over at det var dumt av meg å ikke skrive skademelding i dag, men jeg rakk det ikke. Anonymkode: 99316...af4 Det fikk ingen konsekvenser for drittungen? Du må jo stå opp for deg selv og ikke akseptere slik ansvarsfraskrivelse fra en "leder". Skriv skademelding, få alt dokumentert legevakt/lege og rapporter det inn asap! 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Du må sende inn det som trengs av skjemaer. Du er sikkert ikke den første som har fått deg en skade, og du blir neppe den siste. Gjør deg sterk, og gjør motstand mot de som ønsker å feie vold under teppet og som mener det er mest behagelig å se en annen vei. Problemet løser seg ikke av seg selv, og denne ungen trenger konsekvenser for oppførselen sin. Anonymkode: 4fc4b...abf 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Takk for svar! Jeg er på legevakten nå, har fryktelig vondt i ryggen. Skal skrive skademelding på mandag. Anonymkode: 99316...af4 6
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Dette er en elev på en barneskole. Anonymkode: 99316...af4 Anmeld. Kan anmelde uavhengig av alder på vedkommende. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå