AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Han har er barn fra før, som nå er 14år. Vi er gift og har felles barn, jeg har hele tiden hatt god tone med hans barn. Samvær har variert mellom 60/40 og 50/50 til nå nylig. Da han med alderen har mindre interesse av å komme til oss i helgene, pga mye planer med venner naturlig nok. Problemet vårt er mannen min sin kommunikasjon rundt samvær, jeg opplever at han ikke respekterer oss som familie og par, da han kan plutselig si «idag skal jeg være med han, jeg vet ikke når jeg kommer hjem! Har jeg innetid kanskje». Vis jeg da påpeker at jeg har planer og mannen er informert på forhand, får jeg beksjed om å avlyse! Han avtaler og planlegger slike ting over hodet på meg, dette gjelder også til tider om mannen skal være med kompiser! Det jeg prøver å formidle til gubben er at det er normal respekt å snakke sammen om ting! I stedet får jeg beskjed om at jeg saboterer samvær, han blir rasende! Er jeg helt på viddene her? Selv om vi bor under samme tak og jeg skal kanskje ønsker ta datteren eller sønnen vår på kino f.eks, så sier jeg til mannen eksempelvis «vi lurer på å gå på kino en dag, hvordan passer det og hvilken dag passer best denne uken?» Det er vel ikke «samværsabotasje» å forvente det? Anonymkode: cb956...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Nei, det er det ikke. Har de ikke faste uker? Det er svært spesielt å bli "rasende". Er det noe annet han egentlig reagerer på? Er forholdet med eksen dårlig, eller er det noen problemer med sønnen? Anonymkode: 01fe4...a02 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Har de ikke faste uker? Det er svært spesielt å bli "rasende". Er det noe annet han egentlig reagerer på? Er forholdet med eksen dårlig, eller er det noen problemer med sønnen? Anonymkode: 01fe4...a02 ikke dårlig relasjon til mor nei, ikke problemer ute å går med sønnen heller såvidt jeg vet. Mistenker han føler han ser han lite for tiden, men døra er åpen her og jeg opplever ikke gubben som den som er mest på med å engasjere guttungen til å komme her heller. Så når han «kommer på det» så skal det skje NÅ. Men det er jo bare mine spekulasjoner..... ts Anonymkode: cb956...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Har de ikke faste uker? Det er svært spesielt å bli "rasende". Er det noe annet han egentlig reagerer på? Er forholdet med eksen dårlig, eller er det noen problemer med sønnen? Anonymkode: 01fe4...a02 Ikke faste uker nei, mannen min har reisejobb og ikke fast turnus. Vi bor 30 min unna og jeg har ikke kapasitet til å kjøre tur/retur når jeg er alene med barna. Anonymkode: cb956...d5f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 Det må være ufattelig slitsomt å ikke ha faste uker, og turnus. Mannen min har barn fra før, og hadde han ikke hatt fast samvær hadde jeg blitt gal. Det er én ting å velge noen med bagasje, men forutsigbarhet i hverdagen, så godt det lar seg gjøre, er et must. Det er klart han blir mer spontan når han har en arbeidshverdag som tvinger ham til det. Men skal han jobbe slik for alltid? Anonymkode: 01fe4...a02 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det må være ufattelig slitsomt å ikke ha faste uker, og turnus. Mannen min har barn fra før, og hadde han ikke hatt fast samvær hadde jeg blitt gal. Det er én ting å velge noen med bagasje, men forutsigbarhet i hverdagen, så godt det lar seg gjøre, er et must. Det er klart han blir mer spontan når han har en arbeidshverdag som tvinger ham til det. Men skal han jobbe slik for alltid? Anonymkode: 01fe4...a02 Slitsomt er vel bare forbokstaven!! Jeg er sykemeldt om dagen pga utbrent. Han har jobbet med dette siden 2017, jeg har så mye i hode for å få kabalen til å gå opp (blant annet) at jeg møtte veggen. Jeg jobber turnus, passer unger, dyr, hus, følger opp aktiviteter på våre, men også noen ganger bonus! Når mannen kommer fra jobb tror han vist at ting går automatisk når mens han er borte.... Derfor desto mer mener jeg han burde være flink å kommunisere med meg. ts Anonymkode: cb956...d5f 4
Zienna Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 Det er mannen din som er urimelig - ikke du! Din "feil" er heller at du har strukket deg for langt i å være flink, og altfor lenge. Noen par har vansker med å kommunisere sammen. Men kanskje er det sånn hos dere at mannen din ikke vil det, fordi han vil gjøre som han har tenkt selv uansett. At han mener at "dette er bare sånn du må akseptere". Da hjelper det lite med kommunikasjon. Ditt problem er om dette mønsteret er kommet for langt. Jeg tror ikke mannen din ser hvor mye du gjør for familien og ham. Om du forteller ham, så vil han tro at du bare klager. Hva sier han f.eks. nå når du er sykemeldt pga. utbrenthet? Hva gjør han for å minske arbeidsbyrden din? 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slitsomt er vel bare forbokstaven!! Jeg er sykemeldt om dagen pga utbrent. Han har jobbet med dette siden 2017, jeg har så mye i hode for å få kabalen til å gå opp (blant annet) at jeg møtte veggen. Jeg jobber turnus, passer unger, dyr, hus, følger opp aktiviteter på våre, men også noen ganger bonus! Når mannen kommer fra jobb tror han vist at ting går automatisk når mens han er borte.... Derfor desto mer mener jeg han burde være flink å kommunisere med meg. ts Anonymkode: cb956...d5f Det høres ut som han trenger en realitetsorientertering, ja. Men i utgangspunktet høres dette ut som en kabal som ikke går opp. Dere har begge et ansvar for å skape en hverdag som går opp og som er komfortabel. Dere jobber begge turnus. Han har ett barn fra før, i tillegg har dere valgt å få et (to?) felles. I tillegg har dere også dyr. Dere har delt ansvar for dette her. Hva kan endres? Anonymkode: 01fe4...a02
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 https://bufdir.no/Familie/Familievernet/Familievernet_hjelper_deg_med_a_finne_losninger/ Anonymkode: d43cb...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå