AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Handler vanligvis på en ryddig og velassortert Rema-butikk her jeg bor (Oslo). En sjelden gang handler jeg på Coop Prix om jeg kommer gående fra en annen retning, og får sjokk i kassa hver gang. Svindyrt! Føles som alle varer er 20 kroner dyrere enn Rema. Mulig de har svært billige Xtra-varer, men det hjelper jo ikke når alt annet er dyrt. I tillegg er det dårlig utvalg, butikken føles "tom", rotete og skitten, litt som matbutikkene nedover kontinentet. Hva er egentlig grunnen til at Coop Prix overlever? Mulig dette gjelder for andre Coop-butikker også, handler ikke der. Anonymkode: bee99...da8 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Det beste er å sjekke om alle varer faktisk er 20 kr dyrere der. Da slipper man føle og synse, og har fakta å forholde seg til. Anonymkode: a2036...c56 14
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 De overlever på geografisk tilgjengelighet. Anonymkode: 9ed47...2a9 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De overlever på geografisk tilgjengelighet. Anonymkode: 9ed47...2a9 Jeg handlet der fordi det var min eneste mulighet i ødemarken. Anonymkode: 497d1...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 De er dyrere en andre Coop butikker ja. Tror at de ligger på samme prisnivå som Mega. Men Prix er på vei ut. Blir erstattet med Xtra. Og Xtra er billig. Jeg er enig med AB over ,de overlever pga geografisk tilgjengelighet og pga folk som stikker innom når de er i nærheten av en. Anonymkode: f7bb2...87f 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste er å sjekke om alle varer faktisk er 20 kr dyrere der. Da slipper man føle og synse, og har fakta å forholde seg til. Anonymkode: a2036...c56 Takk for ditt hyggelige innspill. Nei, jeg har verken tid eller lyst til å systematisk sammenligne nøyaktige priser mellom butikker, men at mange varer er dyrere på Prix, er jeg ikke i tvil om. Anonymkode: bee99...da8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 Hmmm, da er det nok geografiske årsaker, ja. Takk for svar Anonymkode: bee99...da8 1
Traktor Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: litt som matbutikkene nedover kontinentet. Jeg syns nå butikker nedover på kontinentet gjerne er vesentlig bedre enn norske butikker. 2
Gjest Albbas Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Prix er de kjipeste butikkene jeg vet om. De er liksom verken det ene eller det andre. Dyrt og lite utvalg, men ikke liten nok til å være søndagsåpen slik som Joker. Dårligere utvalg enn Bunnpris. Ikke like lokalt tilgjengelig som Coop Marked. Jeg skjønner virkelig ikke konseptet til Prix. 🤔
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 15 minutter siden, Traktor skrev: Jeg syns nå butikker nedover på kontinentet gjerne er vesentlig bedre enn norske butikker. Jo, men de er ofte mer "klassedelte" enn i Norge. I Tyskland er f.eks. Bio Company og Kaiser's dyre, ryddige og velassorterte supermarked, mens Netto er billigbutikken som finnes på hvert gatehjørne og hvor et temmelig random utvalg matvarer står i et salig rot (mulig kjedene har forandret seg siden jeg bodde der for 10 år siden). Coop Prix er som en dyr Netto. Anonymkode: bee99...da8 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Prix var billigbutikker da de startet. Solgte for det meste store økonomipakker av alt mulig. Folk dro dit for å hamstre bl.a bleier og dopapir. Her i bygda var folk overlykkelige da Coop Marked ble til Prix. Helt til de oppdaget at utvalget ble dårligere og prisene var de samme. Mye av lokalmaten forsvant, og nesten alle spesialvarene (spiker, verktøy osv) ble borte. Selv trodde jeg lenge at Coop Extra var billig. Helt til den dagen jeg oppdaget at Heinz ketchup var på tilbud til samme prisen som var fullpris hos Joker. Anonymkode: 1e799...36c 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 Er det prix og rema på Etterstad eller? Her er det hvertfall sånn. Rema er alltid ryddig og med godt utvalg og priser. Prix føles alltid møkkete og dyrt, opplever ofte at varer har gått ut på dato også. Hender de har bra tilbud på varer jeg trenger, og da stikker jeg innom, men handler andre matvarer hos andre butikker. Anonymkode: 7406b...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for ditt hyggelige innspill. Nei, jeg har verken tid eller lyst til å systematisk sammenligne nøyaktige priser mellom butikker, men at mange varer er dyrere på Prix, er jeg ikke i tvil om. Anonymkode: bee99...da8 Det var ikke ment som et hyggelig innspill, men en oppfordring til å sette deg inn i hva det faktisk koster. Å gå rundt å føle at alle varer er 20 kr dyrere enn et annet sted, er neppe bra. Anonymkode: a2036...c56 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg reagerte på akkurat det samme da jeg nylig handlet på en Prix butikk i Rogaland. Trangt, rotete, mange kunder og ikke minst dyrere enn Kiwi og Rema som jeg pleier å handle på. Skjønner heller ikke hvordan Prix kan overleve 🤔 Anonymkode: 24fc4...61e 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Coop prix her er også skitten og dyr, og veldig dårlig utvalg. Går dit kun om jeg skal ha en eller to ting når vi er i sentrum. Må innom og hente pakker med postNord. Det er litt frustrende, for de som jobber der er elendige i norsk. Umulig å føre en samtale. De bare: do henta pakka? Og flere av de lukter utrolig svette 😳 Har en som jobber på spar her. Ungkar tror jeg. Hans klær bruker altfor lang tid på å tørke, så han lukter bare surt. Kjenner når han er på jobb lenge før jeg ser han 🙈 Prix kan da ikke overleve på sikt! Anonymkode: 7bff7...881 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Enig at mange av dem er små og har dårlig utvalg, men jeg liker veldig godt den på Oslo S. Der er butikken ganske stor og de har spesifikke varer som jeg ikke får tak i andre steder. Dessuten har de ofte gode tilbud. Tar aldri storhandelen på Prix, men kan dra dit hvis jeg har lyst på spesifikke ting og vil se på tilbudene. Anonymkode: 352d1...643 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Vi har 2 Prixbutikker som de nærmeste butikkene våre, og Rema og Spar bittelitt lenger unna. Prixbutikkene som er her er dyre og det veldig dårlig utvalg. Men, de har utrolig trivelige ansatte. Hilser på oss hver gang vi kommer inn, og slår gjerne at en prat. Så det blir til at vi handler en del på Prix likevel 😬 Anonymkode: ed138...430 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Helt enig Synes bollene og rundstykkene er skikkelig kjipe også. Anonymkode: dc39f...581 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke ment som et hyggelig innspill, men en oppfordring til å sette deg inn i hva det faktisk koster. Å gå rundt å føle at alle varer er 20 kr dyrere enn et annet sted, er neppe bra. Anonymkode: a2036...c56 Takk for nok et innspill. Dette er et lavterskel diskusjonsforum, det må gå an å lage en tråd uten å ha foretatt en systematisk prisanalyse av Coop Prix versus Rema. Min erfaring er at det er dyrere, i hvert fall varer jeg pleier å handle, det får holde. Om du har andre opplysninger, får du gjerne komme med dem. Anonymkode: bee99...da8 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for nok et innspill. Dette er et lavterskel diskusjonsforum, det må gå an å lage en tråd uten å ha foretatt en systematisk prisanalyse av Coop Prix versus Rema. Min erfaring er at det er dyrere, i hvert fall varer jeg pleier å handle, det får holde. Om du har andre opplysninger, får du gjerne komme med dem. Anonymkode: bee99...da8 Det beste ville vel vært å hatt de korrekte prisene, istedenfor å diskutere på et grunnlag der en føler at alle varer er 20 kr dyrere. Det var alt fra meg her. Anonymkode: a2036...c56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå