Anonym-bruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Dere som er i etablerte forhold, samboer eller gift, ca hvor ofte besøker dere svigerforeldre deres? Jeg er samboer med en flott fyr, liker godt foreldrene hans, men føler ikke jeg har et behov for å treffe dem hver uke. Samboeren min er der gjerne flere ganger i uken. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Vært sammen i fem år, ingen barn. De bor i underkant av to timer unna, ser de kanskje hver 2.-3.mnd. Samboeren min er der oftere da, men da ligger han gjerne over. Hvis jeg er med blir det bare dagstur. Anonymkode: 6f889...f85
Anonym-bruker Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært sammen i fem år, ingen barn. De bor i underkant av to timer unna, ser de kanskje hver 2.-3.mnd. Samboeren min er der oftere da, men da ligger han gjerne over. Hvis jeg er med blir det bare dagstur. Anonymkode: 6f889...f85 Er sånn det er i forhold til mine foreldre, de bor 2 timer unna. Hans foreldre bor 15 min unna oss da.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Har vært gift i mange år. Ser de maks to ganger i året, i gjennomsnitt. Det er både på grunn av min bedre halvdel og meg, samt dem. Anonymkode: 5420c...672
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg ser hans foreldre en til to ganger i måneden. Han møter dem sånn ca ukentlig. Det samme gjelder mine: jeg ser dem omtrent ukentlig og han er med ca annenhver gang. Noen ganger treffer vi foreldrene våre enda oftere, men da er det som oftest i forbindelse med at vi skal hjelpe hverandre med noe praktisk. Vi bor 5-6 km fra begge foreldreparene. Anonymkode: f0647...0c3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 De bor 45min unna, vi er der ca 2gg i uken å ca 2 helger i måneden. Anonymkode: 218e4...5ef
Anonym-bruker Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser hans foreldre en til to ganger i måneden. Han møter dem sånn ca ukentlig. Det samme gjelder mine: jeg ser dem omtrent ukentlig og han er med ca annenhver gang. Noen ganger treffer vi foreldrene våre enda oftere, men da er det som oftest i forbindelse med at vi skal hjelpe hverandre med noe praktisk. Vi bor 5-6 km fra begge foreldreparene. Anonymkode: f0647...0c3 Takk for fint svar er omtrent så ofte jeg ser mine også, bare føler på det av og til at jeg "hele" tiden sier nei, siden han spør hver gang han reiser, og det er flere ganger i uka. Men da er det fler som gjør det omtrent som meg:)
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Når de inviterer, vi inviterer og ellers i selskap. Kanskje 2 ganger i måneden? De bor 3 min unna og er veldig koselige, men det holder for oss Anonymkode: 90916...8ec
Kittyfox Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Samboer. Vi er nærmeste nabo med hans foreldre så vi ses ganske ofte 😅 min mor bor 8 timer unna, vi drar dit 1-2 ganger i året, hun kommer hit en tur om sommeren.
Milky Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Vi pleier å møte dem et par ganger i månden. Mer enn det ville jeg ikke orket. Vi møter min familie litt mer fordi jeg har småsøsken som vi ønsker å se oftere da de vokser så fort:)
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg anser det ikke som naturlig å treffe hans foreldre like ofte som han gjør, ei heller motsatt. Men det er jo hyggelig at han spør. Både jeg og kjæresten/samboer har foreldre som bor i byen, ca. 15-20 minutter i hver retning. Han ser sine veldig ofte, og snakker med dem i hvertfall annenhver til hver tredje dag. Jeg ser dem veldig sjelden, og da er det et avtalt treff, som en lunsj ute eller en middag. De liker meg godt, men det virker som om kjæresten (og kanskje de) er litt var på at det skal være "skikkelig". Han har sagt at moren hans hadde blitt forlegen hvis jeg hadde blitt med ham til dem på kort varsel og det var rotete eller hun var ustelt. Jeg snakker med min mor over sms veldig mye, iblant over telefon og ser dem kanskje en gang i måneden. De er ikke langt unna men jeg kjører ikke bil og det er kronglete å komme seg dit. Da blir det mest spesielle anledninger, eller hvis de er i byen. Mine foreldre maser utvilsomt mer på å se kjæresten min enn hans foreldre maser på å se meg (tror jeg). Men han var gift før, så dette er "runde to" for hans foreldre. For mine er det den første mannen jeg har tatt med hjem. Anonymkode: bce90...af5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 En gang i måneden, kanskje? For min del blir det kanskje litt sjeldnere, men mannen og barna besøker de kanskje hver 3-4 uke. De bor 3 minutters kjøretur unna, men de er så «opptatt» at de sjelden har tid til å treffe oss eller barnebarna. De gangene vi treffes er det nok 90% av gangene vi som tar initiativ, med mindre det er en av de to gangene i året de inviterer oss på middag. Etter at alt var corona-stengt i vår traff vi de ikke på 8 uker, da tok de faktisk kontakt og ville treffe barnebarna. Vi har sluttet å invitere de til oss for svaret er alltid nei. Mine foreldre bor litt lenger unna, men de treffer vi nesten hver uke. Anonymkode: 92dc7...0a6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Ser dem noen ganger 1 gang i uken, andre ganger 3-4. De stikker gjerne innom en tur når de vet jeg er alene hjemme. Ser de ikke nødvendigvis sammen, men den ene en dag, den andre en annen dag og begge to i helgen. Vi bor nærme, mine egne foreldre bor langt unna. Har brukt lang tid på å venne meg til det, men nå er det for det meste bare hyggelig 😊 Anonymkode: 3c2e1...e36
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Svigers treffer vi en gang i året, da de bor på andre kanten av landet. Da reiser vi selvsagt hele familien. Mine foreldre bor rett i nærheten, og jeg treffer dem alt fra 1-4 ganger i uka (bare kjapt innom noen av gangene) alt etter hvordan det passer med andre ting. Det går kanskje 1-2 uker mellom hver gang mannen er med. Han velger helt selv hvor ofte han vil være med, ingen blir fornærmet om han blir hjemme. Jeg spør ikke om han vil bli med hver gang, for jeg vil ikke mase, men jeg spør innimellom så han skal vite at han er velkommen og at jeg ikke absolutt vil dra uten han. Egentlig er det ganske likegyldig for meg om han blir med eller ikke, jeg har det hyggelig med foreldrene mine uansett, og mannen har jeg jo masse tid med hjemme. 😛 Anonymkode: 2d825...fea
Anonym-bruker Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #15 Skrevet 30. oktober 2020 Takk for alle svar:) samboeren min snakker vel med foreldrene sine hver dag stort sett. Og ser de flere ganger i uken. Som noen andre skrev her og, føles det ikke naturlig for meg å bli med alle gangene han er der.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg var sammen med en kvinne som var hos sine foreldre eller ba dem hjem til oss 4-5 ganger i uken, og "krevde" at jeg også skulle være med når vi dro dit. Besøkene varte mellom 2-5 timer hver gang. Ofte satt man bare der uten å snakke om noe, for vi gikk jo tom for noe å prate om etterhvert. Innimellom reiste vi på en helgetur på hytta med dem også. Samt dem ved flere anledninger bestilte ferieturer dit vi skulle, samtidig som oss. Jeg prøvde mitt beste på å venne meg til det, men klarte det ikke. Hun ga meg ingen forståelse fordi foreldrene var jo sååå snille og gode. Jada, det var dem, det var ikke det. Jeg måtte ut av det forholdet tilslutt for det holdt på å kvele meg. Anonymkode: a39c7...b59 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Svigerforeldre bor 8 timer unna. Ser den ca annenhver måned. Noen ganger reiser jeg alene uten mannen, og noen ganger reiser vi sammen. Er der minst 4 dager når jeg reiser alene eller sammen med mannen. Når det er langt borte trenger man noen dager. I sommer dro jeg på ferie til dem uten mannen, og var der i 15 dager. Anonymkode: caadf...6ee
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 1-2 ganger i uka. Vi bor 1 time unna. Anonymkode: be64e...efe
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Er samboer, har ikke foreldre selv. Men samboer har en mor. Hun bor et kvarter unna med bil. Det er litt anstrengende for meg å reise eller få besøk av hun, da jeg føler at det kun er meg som holder samtalen i gang. Min samboer snakker omtrent ikke med sin mor, med mindre han får spørsmål fra hun. Så jeg orker ikke så mange besøk av a, han tar aldri initiativ til besøk. Så nå gidder jeg ikke å minne han på at han bør ta seg en tur. Det klarer han aldri å gjøre alene uansett. Syns litt synd på hun, hun føler seg nok litt ensom Anonymkode: a8d7d...b78
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 Ca 2-4 ganger i måneden tipper jeg, alt ettersom. Samme med min mor. Jeg er nok flinkere til å svippe innom svigermor enn min mann. Vi har et naturlig og bra forhold. Anonymkode: d10eb...3cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå