AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg og mannen bestemte oss for at jeg skulle slutte på prevansjon i juli i år. 2 uker senere kommer han plutselig "Hvis du blir gravid nå så tar du abort" pga en del krangling mellom oss..Fant selvfølgelig ut at jeg var gravid I starten av september da, så gikk rimelig fort. Da fikk jeg også høre du skal ta abort, men støtter deg uansett hvilket valg du tar. Er nå i uke 11 straks. Og har bestemt meg for å beholde pga tidligere abort og dens traumer. Får fortsatt høre ut av det blå eller når vi prater om ting. "Kan du ikke bare gå å få tatt abort?" "Gå å ta den jævla aborten" osv osv..Jeg blir så lei meg, når han sier det..Har allerede vært på første svangerskapskontroll og fikk sett den lille i magen og han vet jeg vil beholde..Så hvorfor si sånt..Får lyst til å gråte og blir sur på han, når han sier det..Han har en unge fra før med ei anna, og der var ikke snakk om abort, selv om han ikke visste om ungen var hans en gang...Vet ikke hvordan jeg skal ta det opp en gang..Han sier bare vi kan prøve igjen senere og at det ikke funker nå...What to do? Anonymkode: ec2f8...896
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Han høres ut som en manipulerende psykotisk dritt. Gå fra ham. Anonymkode: 87fe2...d58 40
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Kvitt deg med mannen og behold ungen. Anonymkode: 8d3d7...470 29
Loff77 Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Nei høres ikke ut som att det blir særlig bra uansett dette her dessverre 9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han høres ut som en manipulerende psykotisk dritt. Gå fra ham. Anonymkode: 87fe2...d58 Dette! Tenk deg grundig om, gjør det som er riktig for deg! Anonymkode: d47f6...2b5 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 For en fyr du har funnet deg. Anonymkode: 73809...52c 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 Du får si til han at du har valgt å beholde barnet og ikke han siden han er en umoden dust. Uansett, kommunikasjon er nøkkelen. Si til han at abort er ikke et alternativ og barnet er på vei. Han kan velge å bli eller gå, men du beholder uansett. Dere var enige om at du skulle slutte på prevensjon og nå er faktum her. Du er gravid. Det er ikke å "bare gå å ta en abort." Fortsetter han så drar du fra han. Jo, det klarer du. Og har han holdt på å snakke til deg sånn som dette tidligere så kvitter du deg med fyren straks! Kommunikasjon er uansett nøkkelen til et godt parforhold og dere er allerede ute å kjøre. Sett ned foten. "jeg finner meg ikke i å bli snakket til på denne måten, du var der da vi ble enige om å slutte. Jeg ble gravid og sånn er det. At du må har fått panikk fordi du føler deg bundet er ikke mitt problem. Du var enig med meg. Jeg kan ikke bare ta en abort fordi du "plutselig" ombestemte deg. Tiden er inne for at vi snakker skikkelig ut om våre problemer og ikke bare prøver å finne den raskeste løsningen. Du kan velge å snakke ordentlig til meg, at vi finner ut av dette sammen, eller du kan dra og ALDRI kontakte oss igjen. Jeg beholder, end of story". Anonymkode: 0c847...096 15
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Du skal grensesette og kaste ut det trollet av en mann som oppfører seg som en dass mot deg. Anonymkode: f7d51...df0 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Hjelp, for et rasshøl. Behold barnet, gå fra ham. Han er tydeligvis ustabil, ikke bra å ha en sånn fyr rundt verken deg eller et barn. Det er klart du blir opprørt, og det bør han få høre. Sett grenser for deg selv, det er så viktig for egen selvfølelse! Anonymkode: 3fe06...faf 5
Honey Dew Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Et barn har du hele livet. Da er det et enkelt valg. Kvitt deg med de 80 - 90 kiloene med kjøtt, som er din mann. 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Blir ofte fascinert når jeg leser her inne, er jo helt utrolig hva mange damer lever med av udugelige og slemme idioter. Å bli presset og trakassert til abort er vel godt innafor kategorien psykisk partnervold. Selvfølgelig skal du forlate denne mannen, TS, og helt ærlig synes jeg en voksen kvinne burde skjønne det selv. Anonymkode: b9ebc...366 14
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 Helt utrolig hva noen godtar fra partner... jeg klarer ikke å finne EN ting som gjør det greit å være i forhold med en mann som sier slike ting. Anonymkode: eb62d...422 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Er for det meste enig med de andre her, han er ikke noe å samle på og det er din kropp og ditt valg. Men en ting å tenke på er om du orker å være alenemor og måtte samarbeide med denne mannen om delt omsorg, hvem som betaler hva, barnebidrag osv. Det blir nok mye konflikter fremover. Du blir bundet til han i 18 år, minst... og hva kommer barnet til å ha det med en slik far? Kommer han til å stille opp selv om dere ikke er sammen? Dette er samtalene dere burde ha nå. Anonymkode: b9d9d...a7f 1
Katten.2.0 Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Hvorfor vil du ha barn med denne mannen, når dere har kranglet stygt i månedsvis? 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Hvorfor i alle dager planlegger dere barn når dere to bare krangler. Dere skjønner vel at det ikke er bra for barn og vokse opp i sånt miljø? Anonymkode: be626...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Du beholder barnet om du ønsker, men han har gjort helt klart at han ikke ønsker noe barn nå. Derfor går du fra han, og krever ingenting av han, hverken i bidrag eller samvær. Om han om 10 år ønsker å delta i sitt barns liv, ok, men per i dag gjør du best i å få denne fyren ut av livet ditt Anonymkode: 8af15...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Hadde aldri aldri aldri tatt abort. Håper du beholder og elsker barnet ditt. Han/ hun fortjener det. Kvitt deg med typen. Han blir ikke noe god far. Finn deg en ny snill mann. Finnes mange menn som blir fantastiske stefedre. Anonymkode: 6261e...29d 4
Honey Dew Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri aldri aldri tatt abort. Håper du beholder og elsker barnet ditt. Han/ hun fortjener det. Kvitt deg med typen. Han blir ikke noe god far. Finn deg en ny snill mann. Finnes mange menn som blir fantastiske stefedre. Anonymkode: 6261e...29d Og det er ofte de beste fedrene også. En far trenger ikke være kjødelig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Dump dump dump. Dump Dump DUMP Du fortjener bedre. Anonymkode: 235e6...f66 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Han sa altså 2 uker etter at dere hadde bestemt å prøve å bli gravide, at han hadde ombestemt seg...? Hvorfor startet dere ikke med prevensjon igjen da? Ja, det er råttent av ham å si slikt. Men strengt tatt er det vel også råttent av deg å aktivt forsøke å bli gravid med en mann som faktisk har sagt fra om at han kommer til å ønske å ikke beholde barnet. Hvorfor tvinge ham til å bli far, når han allerede for en måned eller to siden har sagt han forventer du avbryter et eventuelt svangerskap? Anonymkode: 5ca68...e82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå