Gå til innhold

I dag har jeg det skikkelig kjipt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt det skikkelig kjipt, og det er ‘nesten’ bare min egen feil.

Den dårlige samvittigheten gnager meg. 

Har lurt på om det kan være bivirkning fra ny medisin som jeg har startet opp på.

Har gått på cipralex i mange år, den har jeg nå trappet ned på og startet opp på ny medisin (adhd medisin).

Alle følelser som jeg har sikkert har satt et lokk på pga cipralexen er kommet opp til overflaten igjen.

Jeg er skikkelig et drittmenneske og er lite reflektert.

Jeg gjorde også en stor tabbe i dag, gikk igjennom gamle epost meldinger fra 2011, også e-post som fra sendt fra meg. Nå fikk jeg alt tilbake på hvordan det var da.

Det var som et kraftig slag i magen. Før 2011 gikk jeg ikke på medisiner. Men begynte da pga mye kjipt som skjedd på jobb og privatliv (hadde mye angst og var langt nede).

Siden da har det vært jevnlig drypp med saker jeg har blandet meg inn i. Konflikter på jobb og privatliv. Jeg sier ikke alt er bare min feil, jeg hadde en kjip leder som drev med splitt og hersk. Noe jeg på den tid ikke skjønte der og da.

Men det er alt jeg klarte å lire ut av meg pr e-post. Når jeg nå sitter å lese så skjønner jeg frustrasjonen jeg hadde på den tiden. Men jeg skuffer meg selv at jeg ikke kan beherske meg. Selv den dag i dag har jeg problemer med å beherske meg. Visst noen har vært nedlatende mot meg over en lengre periode og jeg føler meg tråkket på så kommer jeg til et kokepunkt der det renner over for meg. 
Jeg ergrer av meg selv at jeg ikke kan være saklig og ta det opp med vedkommende på en bedre måte. 
Jeg er sikkert et lite hyggelig person å omgås med.

Kjenner at jeg er dritlei av å være meg.

Hvordan rette dette opp igjen? 

Kan det være en bivirkning av medisinen som gjør at jeg får opp gammelt oppgulp som jeg egentlig trodde var glemt?

Andre som har opplevd dette med oppstart av medisin eller når en har kuttet ut medisin? 

Jeg ønsker bare å bli et bedre menneske, og klare å legge dette bak meg.

Anonymkode: c7f71...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare gi deg en klem. Jeg er sikker på at du er en flott person ❤

Gjort er gjort. Har du lært noe av det? At du tenker gjennom før du sender en e-post eller tekst for eksempel? Da er du på riktig vei. Jeg vet lite om adhd-medisiner, men kanskje noe å nevne for behandler? :)

Anonymkode: 7c38b...6e6

Skrevet

Jeg syns du skal konsentrere deg om å se fremover.... 🙂

Ikke bruk energi på ting som skjedde for 9 år siden.. 

Anonymkode: b3a22...ae8

Gjest Warrior
Skrevet

Det med bivirkning vet jeg ikke. 

Det skjer av og til at man begynner å tenke på fortiden igjen. Kjenner meg igjen der. Ting man egentlig vil glemme. Det er ikke så enkelt å bare glemme men må prøve å tenke at fortid er fortid. Det er nåtiden og fremtiden som gjelder. Man kan ikke endre fortiden men man kan gjøre noe for å få en god fremtid. Prøv å ikke tenk negativt om deg selv. Alle kan gjøre feil, eller gjøre ting de angrer på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...