AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Det har nettopp vært et terrorangrep i en kirke i Frankrike. Dette gjør meg engstelig.. Spesielt for andre kirker i Norge og Europa. Jeg føler meg redd angående dette. Det er sikkert mange kristne i Norge nå som er redd for å dra til kirker for å be eller under gudstjenester fordi de er redd for at noen vil angripe dem i kirken. Dette gjelder også synagoger. De burde også ha ekstra vakthold. Jeg leste på vg.no at moskeer i Norge har bestemt nå ha ekstra vakthold ved moskeene. Og det er veldig bra moskeene har bestemt dette. Det gjør at muslimer vil føle seg tryggere når de besøker moskeen. Men hva med kirker og synagoger? Anonymkode: 305e5...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Er det noen kirker i Norge som har ekstra vakthold nå??? Det burde alle kirkene ha! Kristne må også føle seg trygge. Det er ikke rart mange blir redd når slike grusomme angrep skjer.. og det i en kirke Håper alle synagoger i Norge har vakthold også nå. Er det noen som vet dette??? Anonymkode: 305e5...3c8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Du får ringe dnk og spørre, da. Anonymkode: d86a5...54f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Ingenting kan hindre folk å samles med hverandre i hjemmene. Det er uansett bedre enn organiserte bygninger, og svindyrt vedlikehold. For ikke å snakke om løgnen om tienden og gaver som mange talere beriker seg selv på. Anonymkode: 460c7...36c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Staten skal hverken betale for vakthold i kirker, moskeer eller noe form for gudshus. Norge er et sekulært land. Anonymkode: b1239...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten skal hverken betale for vakthold i kirker, moskeer eller noe form for gudshus. Norge er et sekulært land. Anonymkode: b1239...dd9 Spesielt ikke moskeer. Men enig i at religiøs støtte fra staten burde opphøre i sin helhet. Folk kan betale dette selv. Anonymkode: 460c7...36c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Moskeene klarer tydeligvis å ordne dette selv. Da burde kirkene og synagogene evne det samme Anonymkode: 47dca...251
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Bortsett fra en kirkebrann før noen år siden har det ikke våre angrip på kirken i nyer tid. Moskeene derimot har opplevde flere. Anonymkode: e3f59...93a 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortsett fra en kirkebrann før noen år siden har det ikke våre angrip på kirken i nyer tid. Moskeene derimot har opplevde flere. Anonymkode: e3f59...93a Det er da kirkebranner hele tiden i dette landet. Stavkirken her jeg bor ble forsøkt påsatt for tre måneder siden, og en kirke lengre opp i dalen mistet kulturskatter fra 1400-tallet i en påsatt brann i fjor jul. Dombås kirke ble totalskadet tidligere i år, da en muslimsk mann tente på kirken, som hevn for koranbrenning. De eldre kirkene i Norge er kulturhistoriske bygninger, og er en meget stor del av den norske kulturarven. Jeg bruker ikke kirken som et religiøst hus selv, men jeg synes absolutt at det burde gis støtte til bedre vakthold, dersom påtenningen av kirker tar seg opp. De går jo ikke etter kirker fra 80-tallet. De vet hvor de treffer hardest - de fantastiske stavkirkene og trekirkene som ble bygget for hundrevis av år siden. Anonymkode: 9448c...56d 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Det finnes ingen vilje til å stå opp mot morderne og beskytte vår nasjon og vårt folk. I våre hjerter har vi allerede tapt og akseptert overmaktens jerngrep. Sett pris på din og dine kjæres nakker mens dere enda har dem. Anonymkode: d86b2...e64
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Min lille drøm og faktisk behov innimellom, er å kunne gå til en døgnåpen kirke av det store og høytidelige slaget, for å sitte ned alene i stillhet og ha en stund med bearbeidelse av tanker og følelser, men det er vel ikke realistisk i vår del av verden. Økonomiske grunner er en ting, men terroren som sniker seg innpå oss også gjør det umulig, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå