Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke har de vanlige julemat middagene på julaften, som for eksempel ribbe, pinnekjøtt.. Hva lager dere? 

Vi vurderer å prøve noe nytt i år, er ute etter inspirasjon. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Bareine skrev:

Dere som ikke har de vanlige julemat middagene på julaften, som for eksempel ribbe, pinnekjøtt.. Hva lager dere? 

Saltkjøtt, skinkestek, lutefisk, kalkun, viltgryte....... tja... 

Anonymkode: 4ffa9...a85

• Liker 3
Skrevet

Lammelår 

• Liker 2
Skrevet

Vel, den vanligste julaftenmiddagen som ikke er tradisjonell julemat er visst Grandiosa, så du kan jo prøve det..

Ellers er and tradisjon i noen land, nøttestek er på vei inn eller kanskje frister hummer?

Anonymkode: 2f4d0...430

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, den vanligste julaftenmiddagen som ikke er tradisjonell julemat er visst Grandiosa, så du kan jo prøve det..

Ellers er and tradisjon i noen land, nøttestek er på vei inn eller kanskje frister hummer?

Anonymkode: 2f4d0...430

Pizza blir aldri feil, selv om Grandiosa blir litt feil på julaften :) 

Men seriøst... vet om flere som laget hjemmelaget pizza. Eller taco. Julaften skal være med mat man vil spise, og pizza og taco elsker alle. Ribbe og pinnekjøtt har jeg ikke spist i julen på sikkert 10 år. Folk spiser seg sprekksjuke med magevonde og dårlig form pga fettet. Tidenes mest oppskrytte rett. 

Kalkun er jo det beste jeg spiser, så det er ikke uvanlig at vi har det på julaften. 

• Liker 3
Skrevet

Vi har hatt kylling noen ganger.  Helstekt, men stuffing og sånt. Vi er en liten familie, så en kalkun bli alt for mye. Dessuten synes jeg egentlig kylling er bedre, mindre tørt, enn kalkun. Har lyst til å prøve and også!

Anonymkode: 358fe...4c0

• Liker 1
Skrevet

Personlig hadde jeg valgt hjort, rådyr eller reinsdyr... Indre-/ytrefilet (eller stek), og av fiskemat hadde jeg valgt kveite, det er helt nydelig. 

Anonymkode: d9599...9d6

• Liker 8
Skrevet

Jeg lot ungene bestemme noen år, det er jo deres dag, og de liker ikke typisk julemat. De valgte kalkun. Smarteste jeg har gjort, alle koste seg glugg hele kvelde n. Ingen gikk sulten fra bordet. 😉

Anonymkode: a8282...817

• Liker 4
Skrevet

Juletorsk. 

Anonymkode: 5abb8...010

• Liker 2
Skrevet

Fjordland juletallerken! :opplyser: 

• Liker 5
Skrevet

Kveite

Anonymkode: 4c21a...ef1

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lot ungene bestemme noen år, det er jo deres dag, og de liker ikke typisk julemat. De valgte kalkun. Smarteste jeg har gjort, alle koste seg glugg hele kvelde n. Ingen gikk sulten fra bordet. 😉

Anonymkode: a8282...817

Hvorfor det?

Anonymkode: 45de3...e5d

• Liker 22
Skrevet

Spiser ikke svin. Blir servert laks. Kjempegodt 👍

Anonymkode: 64b77...871

Skrevet

Vi hadde elgsteik et år, med rosenkål, fløtepoteter og alskens gode ting. Nydelig! Kalkun og and er det jo også fest over, og ikke minst kveite! Det har jeg skjønt at endel bruker på julaften. Ville mye heller hatt det enn juletorsk som jeg syns virker litt stusselig.

Jeg er fortsatt "team tradisjon" på julaften, men det er jo fordi jeg er veldig glad i den type mat. Meningsløst å tvinge i seg noe man ikke liker på en sånn dag. 

Anonymkode: 21b01...62c

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, Bareine skrev:

Hjortestek eller rådyr, lammelår, lutefisk. 

Til vanlig er jeg bedt bort, og da går det i pinnekjøtt. 

Skrevet

Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik på julaften. Tilbehør: Kokte poteter, waldorfsalat, rødkål, rosenkål, gulrøtter, rødbetter og sylteagurk. Veldig godt!

• Liker 2
Skrevet

Tar det jeg liker best, så pizza. Lagde hjemmebakt noen år, men det ble litt mye jobb en sånn dag. Så nå blir det en Big One. :) 

Anonymkode: 8d42b...ba9

• Liker 1
Skrevet

Å, så mange forslag! 😍

Skrevet
På 30.10.2020 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt kylling noen ganger.  Helstekt, men stuffing og sånt. Vi er en liten familie, så en kalkun bli alt for mye. Dessuten synes jeg egentlig kylling er bedre, mindre tørt, enn kalkun. Har lyst til å prøve and også!

Anonymkode: 358fe...4c0

Hva har du i stuffing og hva er tilbehør og saus? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...