AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Som tittelen sier, hva er grunnen til dette? Det er til enhver tid minst en negativ tråd tilknyttet barnehageansatte her på forumet. Blir også sjokkert over det jeg leser her, om ulldresser som blir lånt og ødelagt, forskjellsbehandling av barn, ansatte som er sure ved henting, ansatte som saboterer pottetrening og mye annet. Jeg har ikke barn i barnehage selv enda, men gruer meg til lillemann begynner, hvis standarden i barnehager er så dårlig. Eller er det bare de verste tilfellene som det fortelles om her på KG? For jeg er livredd for å gi fra meg det kjæreste jeg har 7-8 timer hver dag til noen jeg ikke stoler på. Lillemann vil være 17 måneder ved barnehagestart, altså en alder der han ikke er istand til å fortelle om forholdene der. Anonymkode: b4cdb...453 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 I trådene her på KG får vi jo kun foreldrenes versjon... Og jeg tipper at flere av de foreldrene som skriver om barnehagen her er de typiske vanskelige foreldrene som man ikke kan gjøre fornøyde uansett. Barnehagene i Norge er bra. Selvfølgelig kan det være ansatte som ikke er like flinke eller engasjerte (det er det i alle yrker), og det som er synd er at dårlige rykter går fortere og blir snakket mer om enn gode. Så en dårlig ansatt kan gi hele barnehagen dårlig rykte. Anonymkode: 55f72...fd1 20
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Det er i hvertfall bare de spesielle tilfellene som dukker opp her. Jeg mistenker også at noen dikter opp historier bare for å se om noen faller for dem, men det er såklart vanskelig å bevise. Vi har hatt en helt alminnelig kommunal barnehage, basebarnehage til og med, og har aldri vært borte i noe av dette. Anonymkode: f7f30...51c 8
stan Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Det er dessverre veldig sjeldent noen lager en tråd om positive opplevelser med barnehagen. Med to barn som totalt har vært innom seks barnehager har jeg egentlig bare positivt å si om de som jobber der. 13
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 Både som forelder og ansatt i barnehage så burde det er vanskeligere å få seg jobb i barnehage. Det er mye rart ansatt i barnehager som tror ting, er opptatt av fasade eller bare jobber der for å ha en jobb. Det finnes heldigvis flest av de som elsker jobben sin, men det er også mange unntak. Som ansatt i bhg har jeg hørt kollegaer reagere på de merkeligste ting med både foreldre og barn. Anonymkode: d7eca...985 5
Gjest Ishm Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Ville ikke sendt barnet mitt til barnehage om jeg hadde muligheten til å bli hjemme med barnet! barnehage er ikke et godt sted. Greit for å overleve, men hadde du sett en skjult video klipp av barnet ditt som gråter mens andre ikke bryr seg om den ville du revurdert barnehage
Tuba Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Jeg har kun positiv erfaring med fantastisk barnehageansatte som er svært engasjerte i jobben sin og som bidrar til trygge barn og masse lek og læring. Tror de fleste barn har godt av å gå i barnehage der de har godt pedagogisk opplegg og barna utvikler seg sosialt i samspill med andre barn. Endret 30. oktober 2020 av Tuba 4
Runnershigh Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har fantastisk opplevelse av de ansatte i barnehagen til dattera mi. De er virkelig opptatt å gi trygghet, omsorg, og å se alle barna. Så klart kan jeg også småirritere meg over at de ikke tar på smekke, og at genseren blir full av tomatsaus. Eller at klær blir borte selv om de er merket. Men det viktigeste er at barnet mitt har det bra, og det ser jeg at hun har. Så da tåler jeg fint at genseren er full av tomatsaus, og gleder meg isteden over at hun trives så godt i barnehagen. Når hun kommer med malingflekker over hele buksa, så tenker jeg på hvor mye hun helt sikkert har kost seg. Så dropper jeg også å ta på de fineste klærne. Tror mange foreldre har helt urealistiske forventninger... 5
youcancallmejune Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Alle er liksom eksperter på barn bare fordi de har egne, og derfor ekstra kritiske til ansatte i barnehage og skole. Vi har vært veldig fornøyde med de ansatte i barnehagene våre har gått i. Bare positivt å si, egentlig. Endret 30. oktober 2020 av youcancallmejune 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Du hører nok bare det negative her. Jeghar 4 barn i spredt alder, de har gått i 6 barnehager til sammen. Jeg var misfornøyd med en av dem, de andre har vært helt supre. De store ungene husker barnehageårene som fine, mye takket være de fantastiske ansatte der.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Bare en teori, men det er sannsynligvis for lav kompetanse i del barnehager. Det samme problemet har eksistert og eksisterer fortsatt i helsevesnet så det er ingen grunn til å tro at det er noe annerledes når det gjelder barnehager. For å si det rett ut er det for mange kjærringer med stor K som aldri skulle jobbet disse stedene. Anonymkode: 440ae...c90 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 Dette er et forum der folk oppgulper de innerste tanker. Ikke et sted for sarte sjeler. For mye internett og folks tanker kan gjøre en oppgitt. Ute i verden snakker vi pent og sivilisert. Her trenger man ikke det. Anonymkode: 8463a...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, Ishm skrev: Ville ikke sendt barnet mitt til barnehage om jeg hadde muligheten til å bli hjemme med barnet! barnehage er ikke et godt sted. Greit for å overleve, men hadde du sett en skjult video klipp av barnet ditt som gråter mens andre ikke bryr seg om den ville du revurdert barnehage For noe tull Anonymkode: aa66d...291 6
minister-mio Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Det er nok en kg-ting. Jeg har aldri hørt barnehageansatte omtalt så negativt andre steder enn her. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har stor respekt for de ansatte i barnehagen som mine barn går i. De er varme, omsorgsfulle og kunnskapsdyktige 🌼 Anonymkode: b46cb...b59 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har hatt 4 barn i forskjellige barnehager over en periode på 20 år. For å være helt ærlig syns jeg standarden har gått ned, på en måte. Er blitt mer «fabrikk». Den første barnehagen til hun på over tyve var fantastisk. Bare helt fantastisk. Det var en familiær følelse, koselig. Følte aldri at vi ble dømt eller vurdert. Vanskelig å sette fingeren på, men med årene har noe skjedd. Bare de greiene med at alle må sove i vogn, før var det lesestund og ungene på madrasser på gulvet. Bare de minste sov i vogna. Følte at de ansatte var der for oss, for at vi skulle greie å passe arbeidet vårt. Ungene hadde det fantastisk . Største sier at den tiden var topp. Aldri følte jeg at jeg gjorde noe galt fordi jeg leverte jenta mi 07 fordi jeg skulle på jobb. Med siste var det liten forståelse for turnusarbeid, for å si det enkelt. Fikk bla kritikk for å levere en trøtt unge. Hva er problemet? På nittitallet kunne hun legge seg på en sofa i barnehagen og slumre litt før frokost, for et par år siden ble vi nærmest trua med barnevernet. Anonymkode: 9c248...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 12 timer siden, minister-mio skrev: Det er nok en kg-ting. Jeg har aldri hørt barnehageansatte omtalt så negativt andre steder enn her. Det er nok det, men de svarene folk får her innbyr jo ikke akkurat til tillitt heller. Selv i denne tråden er jo det første svaret noe med "vanskelige" foreldre. En typisk tråd i denne kategorien starter med at noen skriver et innlegg som går noe sånt som: "Jeg tror barnehagen sender ettåringen min ut for å leke i sandkassa uten yttertøy. Ulldressen er ofte fullstendig tilklaka av søle når jeg henter ham, og jeg tror ikke de skifter på dem når de er inne heller, for jeg finner matflekker og maling og sånt også. Er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre?" Så kommer svarene på løpende bånd: "Du burde ikke bruke klær du er redd for i barnehagen, kjøp noe billig på Finn!" "Du er nok en vanskelig mor, de snakker sikkert om deg på pauserommet nå." " Jo da vi skulle gjerne hatt tid til å drive å skifte på ungene, men vi har altfor lav bemanning og pedagogene har møter hele tida. Dere foreldres feil!" "Hvorfor sender du en ettåring i barnehagen, ingen av mine begynte før de var minst tre. " Jeg skjønner at TS blir urolig, men husk at ikke bare kan førsteinnlegget være diktet opp, men de som svarer behøver ikke å være det de gir seg ut for heller. Satt på spissen kan de like gjerne være ute etter å diskreditere barnehager for å sende mødrene tilbake til kjøkkenbenken. Anonymkode: f7f30...51c 2
Gjest BethD Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 19 timer siden, Ishm skrev: Ville ikke sendt barnet mitt til barnehage om jeg hadde muligheten til å bli hjemme med barnet! barnehage er ikke et godt sted. Greit for å overleve, men hadde du sett en skjult video klipp av barnet ditt som gråter mens andre ikke bryr seg om den ville du revurdert barnehage Bullshit
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 KG er det mest negative forumet som finnes. husk at du kun hører en versjon av det som blir skrevet her.. du høres ikke barnehagens versjon.. mange foreldre tror barnet deres er alene i barnehagen, og skjønner ikke at de ansatte må fordele seg på 12 barn. foreslår at misfornøyde foreldre tar opp det de er misfornøyd med med pedagogisk leder, men det tror jeg ikke mange tør. Anonymkode: 99d78...39b 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 Vet at det er ett forum og folk kan skrive hva de vil, men det gjelder jo alle. Jeg har ikke lest like mange negative tråder om lærere, barneleger eller fotballtrenere, bare for å nevne andre yrker som også jobber med barn. Skjønner liksom ikke hvorfor ansatte i barnehager er det største hatobjektet... Min teori har vært at alt mulig rart får jobbe i barnehage, og det er skremmende. Jeg har en bekjent som gikk på videregående sammen med meg, jeg hadde ikke latt vedkommende passe katten min en gang, hun jobber i barnehage 🙄 Hun er heldigvis bare ringevikar, men likevel... Skjønner på en annen side at barnehagene trenger folk og må ta inn det de får. Anonymkode: b4cdb...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå