Kaneel Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Noen som kjenner til sjetnemarka i Trondheim? Hvordan er miljøet der og hvordan er det å bo der? Eller Tiller bedre?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg bor på Tiller, Sjetnemarka er rett på siden:) Tiller er helt supert, kort vei til Tiller-området med city syd osv. nært metrobussen, turområde, og generelt et rolig område synes jeg. Anonymkode: 486d3...99a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bor på Tiller, Sjetnemarka er rett på siden:) Tiller er helt supert, kort vei til Tiller-området med city syd osv. nært metrobussen, turområde, og generelt et rolig område synes jeg. Anonymkode: 486d3...99a Tiller-området som i Tillerbyen:P Anonymkode: 486d3...99a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er derfra og vi skal flytte dit innen et år. Jeg vet ikke så mye om hvordan miljøet er nå, men det var ganske sivilisert da jeg vokste opp. Det viktigste for oss er å få enebolig for en OK pris samtidig som at det ikke er knøttliten plass utendørs. Anonymkode: c6d18...818 3
Kaneel Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2020 Er det mye natur rundt? Hvor lang tid tar det å gå mellom Tiller-sjetnemarka ca?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Er stedet for alle som ikke har råd til hus andre steder i byen🤷♀️ Tror kun de som faktisk er fra Tiller trives der.. Hvorfor er boligprisene lavere der enn andre steder? Fordi etterspørselen er lavere, så enkelt.. Anonymkode: 0e16c...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, Kaneel skrev: Er det mye natur rundt? Hvor lang tid tar det å gå mellom Tiller-sjetnemarka ca? Hvor lang tid tar det å gå mellom Tiller-sjetnemarka ca? Det kommer an på hvor på Tiller du er og hvor i Sjetnemarka du skal. Skoggrensa i mellom er ikke spesielt lang, man kan gå en av stiene på få minutt, de går fra Tonstad på Tiller. Er det mye natur rundt? Det kommer an på hva du mener med natur. Det er ikke rekreasjonsområder slik som Bymarka/ Estenstadmarka. Men det er en ganske fin sti ved elva. Anonymkode: c6d18...818
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, Kaneel skrev: Er det mye natur rundt? Hvor lang tid tar det å gå mellom Tiller-sjetnemarka ca? Jeg bor 10 min gange unna city syd, så om jeg skal ta snarveien til Sjetnemarka fra meg via et skogområde, så tar kanskje det også 10 min å gå til skolen som er der. Kun gått nedi der en gang så ta det med en klype salt. Skjønner ikke hvorfor folk skulle mistrives på Tiller, er så ufattelig fornøyd med at jeg kjøpte leilighet her i stedet for Byåsen:P Kjempesentral i forhold til City syd og. Kunne klart meg uten trafikkkorken utfor city syd da men. Anonymkode: 486d3...99a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Barnevennlig og rolig plass når jeg bodde der for 5 år siden. Jeg har alltid likt sjetnemarka da det er ganske sentralt, men likevel skjerma fra bråk og støy fra byen. Fine turmuligheter i nærheten og 15 min gåtur til nærmeste kjøpesenter, City Syd, på Tiller. Jeg trivdes veldig godt da jeg bodde der😊 Anonymkode: 57826...de8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg bor ikke i sjetnemarka eller tiller selv, men skulle jeg valgt så tror jeg sjetnemarka hadde tiltrukket meg mest. Kjenner folk som bor på begge plasser og det ser mye koseligere ut i sjetnemarka. Anonymkode: 55f96...6a7 1
Nevian Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Et helt kurant eneboligstrøk, selv om de fleste boligene er av litt eldre årgang. Fine turområder rundt. Ligger skjermet, men samtidig nært alt av handelsmuligheter. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mye natur rundt? Det kommer an på hva du mener med natur. Det er ikke rekreasjonsområder slik som Bymarka/ Estenstadmarka. Men det er en ganske fin sti ved elva. Anonymkode: c6d18...818 Du har jo tillermarka da, ikke helt det samme som Bymarka/Estenstad seff, men fint der også, mer skogssti. Blåbær og multer inni der:) Anonymkode: 486d3...99a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Har vokst opp i Sjetnemarka og har trivdes veldig godt der (bodde der i nesten 15 år). Ville heller valgt i Sjetnemarka enn Tiller fordi jeg føler det er mer barnevennlig og trivelig. Tar vel en 10-15 min å gå fra Sjetnemarka til Tiller (avhengig av hvor på de to plassene du går til/fra). Det er feks nært Nidelva og Nedre Leirfoss om du vil gå rundt der. En ting å være obs på er at de driver med mye utbygging i Sjetnemarka nå, så regner med det vil være ganske annerledes der om noen år og mange flere mennesker. Anonymkode: 91322...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Så fint og koselig der! Og mye nærmere ting enn f.eks. Byåsen. Anonymkode: 72a2b...a7d 2
Kaneel Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #16 Skrevet 30. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor ikke i sjetnemarka eller tiller selv, men skulle jeg valgt så tror jeg sjetnemarka hadde tiltrukket meg mest. Kjenner folk som bor på begge plasser og det ser mye koseligere ut i sjetnemarka. Anonymkode: 55f96...6a7 Så godt å høre det stemmer med hva jeg har hørt før å
every woman Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting å være obs på er at de driver med mye utbygging i Sjetnemarka nå, så regner med det vil være ganske annerledes der om noen år og mange flere mennesker. Anonymkode: 91322...4b1 Ja, det er en megautbygging som er i startgropa nå. På flyfotoet Nevian la ut ser vi at det er det store, grønne området øst for Sjetnemarka (Hallsteingården) som skal bygges ut. Det er vel snakk om nesten tusen boliger. Så regn med mange år og mye anleggstrafikk gjennom det etablerte området. 1
Kaneel Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #18 Skrevet 31. oktober 2020 Hva med movollen? Miljøet der?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Bodde der under studietiden. Ikke den ideelle student-plassen i alle fall, men dette var siste året mitt, jeg var over 25 år og hadde samboer og bil. Veldig hyggelig sted. Barnevennlig og ligger ganske tilbaketrukket. Er ikke et sted med mye gjennomgangstrafikk. Siden jeg var student da jeg bodde i Trondheim er jeg glad for at jeg kun bodde der det ene, siste året da det ble for langt unna resten av byen og de man kjenner når man er student. Men som småbarnsmor i dag så kunne jeg fint bodd der hvis jeg skulle flyttet tilbake til Trondheim. Jeg vil dog si at jeg tror bil er et must hvis man skal bo der ute. Regner med at kollektivtilbudet er bedre nå enn for fem år siden (da jeg bodde der), men likevel så tviler jeg på at det er særlig effektivt å komme seg rundt til ulike deler av Trondheim per buss derfra. Ligger nok for avsides til at det egner seg som kollektiv-hub. Anonymkode: 02d7d...379 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Jeg bor på Tiller nå men har hatt mye med Sjetnemarka å gjøre. Trives egentlig godt på begge steder. Positivt med Sjetne: Splitter ny skole, "bygda i byen", mye fritidsaktiviteter og kollektivtilbudet har blitt veldig bra. Negativt: Ikke så trafikksikkert da det ikke fins ordentlige fortau og gatene er smale, har sett på oppslagstavlene på facebook at det har vært en del styr med ungdomsgjenger som herjer litt der nede i det siste. Og så er det bare én vei inn og ut, så det er ofte kø. Bare en matbutikk. Positivt med Tiller: Gangveier overalt, lekeplasser og Tillerparken. Alle slags butikker i gangavstand. Metrobussen stopper på city syd. Negativt: Vært veldig mye boligbygging de siste årene så skolene er overfylte uten at politikerne gjør noe med det. De som bor nær McDonalds og XXL klager på støy om nettene. Vært endel sykkeltyverier i enkelte deler av Tiller. Anonymkode: 9dd69...340 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå