AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Trives veldig i jobben min, og har jobbet der i mange år. vi har vært en god og sammenspleiset gjeng.. men vi har fått noen nye lærlinger og vikarer som ødelegger mye. vi har jobben del regler på jobb som; ikke tlf i arbeidstiden, ikke snus, ikke sitte over tiden i pause, ha det ryddig i garderoben osv. det er umulig å gjøre alt riktig hele tiden, til en hver tid. vi har alltid hatt takhøgde for hverandre, aldri fulgt med på hverandre med ørnebkikk. så har du disse nye lærlingene som løper til sjefen og klager over en lav sko. kan ikke folk bare passe på seg selv? Ingenting er mer skadelig for miljøet enn de som går å klager på andre hele tiden. Tilliten svekkes Anonymkode: 687ed...790 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 På 30.10.2020 den 15.43, AnonymBruker skrev: Trives veldig i jobben min, og har jobbet der i mange år. vi har vært en god og sammenspleiset gjeng.. men vi har fått noen nye lærlinger og vikarer som ødelegger mye. vi har jobben del regler på jobb som; ikke tlf i arbeidstiden, ikke snus, ikke sitte over tiden i pause, ha det ryddig i garderoben osv. det er umulig å gjøre alt riktig hele tiden, til en hver tid. vi har alltid hatt takhøgde for hverandre, aldri fulgt med på hverandre med ørnebkikk. så har du disse nye lærlingene som løper til sjefen og klager over en lav sko. kan ikke folk bare passe på seg selv? Ingenting er mer skadelig for miljøet enn de som går å klager på andre hele tiden. Tilliten svekkes Anonymkode: 687ed...790 Jeg har inntrykk av at når de unge kommer ut i arbeidslivet så skal alt tilpasses etter dem, de skal ikke tilpasse seg. Klart at man trenger nye unge innspill, men ikke at de tar helt over. En arbeidsplass trenger også erfaring. Hadde selv en god arbeidsplass helt til de unge kom og tok over. Da ble alt snudd på hodet, og prøvde man å si ifra så fikk man bare høre at man var gammel og sær. De unge har mobbet bort flere av oss som har jobbet der lenge, og de få som er igjen der sier at det ikke nytter å få til noe arbeidsmiljø, tross flere forsøk, så de går nesten rundt som roboter og utfører kun jobben sin - hverken mer eller mindre. Jeg ble regelrett mobbet bort og klarte ikke lenger og gå på jobb, så har vært sykemeldt i ca 1 år nå. Tror ikke jeg tør og gå tilbake til et arbeidsliv igjen da jeg har mistet all tillit til andre. Har fått store psykiske og sosiale problemer og går til psykolog. Anonymkode: 0ca07...e80
Gjest ti10 Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Må innrømme at jeg synes det er litt spesielt å lese at nyansatte ødelegger fordi de faktisk følger arbeidsreglementet. Hvis de klager, så er det vel fordi uvanene deres går utover dem? Dvs. de får ekstra arbeid fordi andre ikke kommer tilbake fra pause, sitter med mobil osv.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, ti10 skrev: Må innrømme at jeg synes det er litt spesielt å lese at nyansatte ødelegger fordi de faktisk følger arbeidsreglementet. Hvis de klager, så er det vel fordi uvanene deres går utover dem? Dvs. de får ekstra arbeid fordi andre ikke kommer tilbake fra pause, sitter med mobil osv. Ting går nok begge veier, men ingen sitter med nesa så mye nedi mob sin på jobb som de unge, selv om vi ikke får lov til å ha tlf i lomma på jobb - bare ved spesielle situasjoner som kreves at man må være tilgjengelig. Mange unge er ikke vant til å se ting rundt seg som må gjøres og sitter heller på mob enn å jobbe, Jeg tenker at man må akseptere hverandre og reglene på arbeidsplassen, men mange av de unge har blitt pakket inn i bomull fra de var små, å tydelig vært vant til å dirigere hjemme siden de uten hemninger gjør det når de kommer ut i arbeidslivet. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men mange, og de står bastant på sitt og bedriver kamuflert mobbing. Anonymkode: 0ca07...e80
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 9 minutter siden, ti10 skrev: Må innrømme at jeg synes det er litt spesielt å lese at nyansatte ødelegger fordi de faktisk følger arbeidsreglementet. Hvis de klager, så er det vel fordi uvanene deres går utover dem? Dvs. de får ekstra arbeid fordi andre ikke kommer tilbake fra pause, sitter med mobil osv. Nei uvanene til andre går ikke utover de. dette er ei ung som etter første uken på jobb hadde fortalt hele livshistorien sin. Alt fra angst, traumer og div. Magefølelsen var dårlig med en gang hun åpnet kjeften sin. Ingen sosiale sperrer. Klaget etter første uke at hun ikke fikk bra nok opplæring osv. alle sa til henne at hun måtte roe seg ned. Hun må først bli kjent på arbeidsplassen sin før hun skal begynne med oppgavene sine. Jobber i barnehage. Hun må først bli kjent med barna og oss voksne, rutiner osv før hun skriker rundt til andre om at hun ikke får bra nok opplæring Anonymkode: 687ed...790
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Glad mine barn slapp den barnehagen... La flere klage. Anonymkode: 2c6cc...dc2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei uvanene til andre går ikke utover de. dette er ei ung som etter første uken på jobb hadde fortalt hele livshistorien sin. Alt fra angst, traumer og div. Magefølelsen var dårlig med en gang hun åpnet kjeften sin. Ingen sosiale sperrer. Klaget etter første uke at hun ikke fikk bra nok opplæring osv. alle sa til henne at hun måtte roe seg ned. Hun må først bli kjent på arbeidsplassen sin før hun skal begynne med oppgavene sine. Jobber i barnehage. Hun må først bli kjent med barna og oss voksne, rutiner osv før hun skriker rundt til andre om at hun ikke får bra nok opplæring Anonymkode: 687ed...790 Hva med å slå vingen rundt de som er sårbare og umoden i stedet? Bygg de opp litt, lær de opp. Så kan du hjelpe en som er yngre enn deg og som har hatt det vondt. Anonymkode: f2839...6d5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun må først bli kjent på arbeidsplassen sin før hun skal begynne med oppgavene sine. Jobber i barnehage. Hun må først bli kjent med barna og oss voksne, rutiner osv før hun skriker rundt til andre om at hun ikke får bra nok opplæring Si det til henne på en rolig måte. Fortell henne at arbeidsplassen er ikek stedet på å få støtte på traumer, da kan hun snakke med lege og få god hjelp der. På jobb er det hennes oppgave å ta vare på andre. Si til henne at du kan gjerne lære henne opp i det du kan, men først så må hun få tid til å falle på plass, bli kjent med ungene. Dette er også å lære opp. Du har masse erfaring, del av den. Anonymkode: f2839...6d5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å slå vingen rundt de som er sårbare og umoden i stedet? Bygg de opp litt, lær de opp. Så kan du hjelpe en som er yngre enn deg og som har hatt det vondt. Anonymkode: f2839...6d5 Vi har da gjort det. Men først må hun bli kjent med barna før hun begynner å klage. Nå har hun vært der en stund, og hun har oppgaver som hun jobber med. Vi er ikke på samme avd. min jobb er ikke å hjelpe kollegaer med traumer, og være klagemur. Dette må hun ta med psykologen sin. hun klaget også over at hun ikke ble kjent med oss, da vi vare er opptatt av barna. REGELEN hos oss er at vi kan snakke sammen i pausa, men når vi jobber er fokuset på barna. Siden hun er så opptatt av å passe på alle andre, og klage på andre.. bør hun konsentrere seg om sine arb oppgaver. når en starter på en ny arb plass bør en være litt ydmyk, gjøre seg kjent. hun bruker problemene sine fra dag 1 til å få sympati. Kjenner til typen. Anonymkode: 687ed...790
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Jeg trodde du skulle skrive at de nye ikke følger reglene, men problemet er altså at de forventer at dere skal følge reglene..? Kan dere ikke bare følge reglene da, så er det ikke noe å sladre til lederen om? Ang det å dele alt privat, så er hun nok vant til skole, og der blir man ofte venner på en litt annen måte enn på en arbeidsplass. Gi det litt tid, så tilpasser de seg. Anonymkode: a3b19...88f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde du skulle skrive at de nye ikke følger reglene, men problemet er altså at de forventer at dere skal følge reglene..? Kan dere ikke bare følge reglene da, så er det ikke noe å sladre til lederen om? Ang det å dele alt privat, så er hun nok vant til skole, og der blir man ofte venner på en litt annen måte enn på en arbeidsplass. Gi det litt tid, så tilpasser de seg. Anonymkode: a3b19...88f Altså, alle arbeidsplasser har regler.. og veiledende regler.at det ikke er lov med mob tlf er Ok.. men vi som er mødre kan skjekke tlf i forbindelse med toalettbesøk om noen har ringt / sendt mld. Noe som tar 2 sek. Unge jenter skjønner ikke dette.. tror vi er på fb😅 sjefen bryr seg ikke.. men de forstår ikke dynamikken på en arb plass Anonymkode: 687ed...790
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 På 2.11.2020 den 17.06, ti10 skrev: Må innrømme at jeg synes det er litt spesielt å lese at nyansatte ødelegger fordi de faktisk følger arbeidsreglementet. Hvis de klager, så er det vel fordi uvanene deres går utover dem? Dvs. de får ekstra arbeid fordi andre ikke kommer tilbake fra pause, sitter med mobil osv. enig. og nyansatte er jo litt regelryttere og bruker ikke nødvendigvis skjønn slik som de mer erfarne gjør. helt forståelig Anonymkode: 8ce41...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå