Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte i september, og kom til å tenke på barnetrygd. Har forstått man ikke må søke? Kommer det automatisk på konto eller må jeg fylle ut noen skjema? :)

Anonymkode: 7c368...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet er registrert i folkeregisteret vil pengene komme på konto til mor. Men ofte ikke før en måned eller to etter fødsel. Tar litt tid i systemet. Jeg fødte i juli og fikk først barnetrygden i september. Normalt skal det bare ta en måned. 

Skrevet

Har to barn født i september, fikk første barnetrygden i slutten av oktober med begge to (2016 og 2018). Vi måtte ikke søke, om ikke jeg husker helt feil😅

Skrevet

Du trenger ikke å søke, nei. Du skal ha fått første utbetaling i dag med barn født i september :) 

Anonymkode: d1ac3...280

Skrevet

Takk for svar. :)

Har ikke fått noe i dag, men oppfyller ingen av kriteriene for å måtte søke (linken ovenfor). Fødte helt i slutten av september så tar kanskje en måned ekstra :)

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. :)

Har ikke fått noe i dag, men oppfyller ingen av kriteriene for å måtte søke (linken ovenfor). Fødte helt i slutten av september så tar kanskje en måned ekstra :)

Jeg fødte 22.09 og fikk i dag, men vet om flere som fødte både før og etter meg som ikke får før i november. Får da etterbetalt for oktober. Du skal ha fått et vedtak på nav, der står det når du får første utbetaling :)

Anonymkode: 34909...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...