Gå til innhold

Trenger tips til gode sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hund og baby, noe som vil si jeg går myye tur! Går for det meste på asfalt.

Tips til sko som er gode å gå tur i på asfalt? Gjerne litt varme også, men ikke et must da jeg kan bruke ullsokker. Det viktigeste er at de er gode å gå i, gjerne masse demping! Er et pluss om de ser fine ut også slik at de kan brukes feks hvis jeg skal handle osv. :)

Anonymkode: 2b6a5...8d9

Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi deg er å dra på en sportsbutikk med stor skoavdeling og finne farger og utseende du liker, og prøve dem, for sko jeg finner behagelige er sannsynligvis helt jævlige for deg å gå på pga forskjellen i føtter, hofter og rygg og hvor mye demping du trenger.

Jeg sliter veldig med å finne sko som ikke er i syrefarger fordi syrefarger er visst stilen for kvinner, mens svarte og enkle farger er greia for menn, og jeg har små føtter.
For øyeblikket har jeg tre par joggesko-type sko, to fra Asics, og ett fra Nike, men merket har ingen innvirkning når jeg leter etter nye sko når jeg trenger dem. Jeg klarer feks ikke å gå på sånne tynne løpesåler, fordi de ikke gir nok demping, så jeg leter som regel etter sko som har tykkere såler med mye demping og innersåler med høy støtte under foten fordi archen under foten min er ganske høy.

• Liker 1
Skrevet

Ecco er perfekt til mine brede føtter. Mange av modellene er vanntette og foret. En del av dem ser litt kjerring ut, men de har også noen fine modeller. Jeg ville funnet riktig str i en butikk og deretter bestilt i nettbutikken til ecco som har stort utvalg og god kundeservice. Skoene jeg har kjøpt derfra har dessuten vært svært slitesterke. Jeg sliter ut vanlige joggesko på null komma niks.

Et eks på ok "trilletur og tur med bikkja sko" tenker jeg er f.eks. disse: https://no.ecco.com/nb-NO/MID-SEASON-SALG/Dame/product/5642647155/ECCO-EXOSTRIKE-L

Anonymkode: ec8e2...fbe

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bor i Stavanger, er Z+ det beste stedet. Han tester om skoen passer til din fot. 

Anonymkode: dc1a2...cdf

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville funnet riktig str i en butikk og deretter bestilt i nettbutikken til ecco som har stort utvalg og god kundeservice. 

Enig i at ecco er gode sko! Men jeg ville kjøpt dem i butikken, i stedet for å bestille dem på nett for å spare en hundrelapp eller to. Så kan butikken fortsette å ha sko som du kan prøve før du kjøper dem.

Anonymkode: 665c2...d89

• Liker 1
Skrevet

Sketchers (bruker alltid på storbyreiser, aldri sviktet), Ekko eller noen gode gå/joggesko fra sportsbutikk :)

Anonymkode: f283f...033

Skrevet

Hoka. Har ikke vært borti sko med mer demping. De har mange modeller med varierende demping så du finner nok noe som passer deg.

Anonymkode: e2d08...f5a

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har gått helt over til lette fjellsko til alle turer - også på asfalt. Varmt, gode å gå i, tørre ben selv om det regner, mønster på sålen for glatt underlag. Mine er fra Salomon, kjøpt på tilbud for mange år siden.

Disse har ikke demping. Hvis demping er viktig må du velge noe annet enn fjellsko. Jeg bruker Sketchers til omtrent alt annet enn turgåing. 

Skrevet

Skechers, ser bra ut og utrolig gode og gå med. Jeg har en muskel og ledd sykdom, og etter jeg startet med disse skoene, så har jeg ikke omtrent ikke vondt lenger. Og jeg kan gå lange turer på asfalt. Jeg har de og i noen enkle fine svarte vintersko. 

Anonymkode: a9215...374

Skrevet

Skechers, Okaki, joggesko fra sportsbutikk... evt hvis du trenger vintersko kan jeg anbefale clarks

Anonymkode: a2a77...66c

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at ecco er gode sko! Men jeg ville kjøpt dem i butikken, i stedet for å bestille dem på nett for å spare en hundrelapp eller to. Så kan butikken fortsette å ha sko som du kan prøve før du kjøper dem.

Det kom sikkert ikke fram godt nok i innlegget mitt, men grunnen til at jeg foreslo å bestille fra nett var at utvalget er veldig mye bedre der. Men hvis man er usikker på størrelsen i ecco (gjerne litt store i str etter min erfaring) kan man prøve i butikk først. Hvis man finner sko man liker i butikken er det jo bare fint og lettvint å kjøpe skoene der selvfølgelig😊

Anonymkode: ec8e2...fbe

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor trenger vi fysiske butikker?

Anonymkode: eafaf...256

Skrevet

søker du demping, så er det Hoka. Hoka Bondi er dem med mest demping. Glem ecco og alt annet. 

Med Hoka går du på ei sky.

Anonymkode: 1c7f4...63f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...