Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg holder på å søke jobber akkurat nå. Jeg ble ferdig med en mastergrad i desember og jeg har søkt og søkt, men jeg får ingen jobbintervjuer. Jeg ringte et sted jeg hadde søkt i dag og da fikk jeg beskjed at de personene de ønsker på intervju får beskjed denne uken. Jeg ble helt knust fordi jeg hadde veldig lyst på jobben. Jeg merker at jeg ikke har noe motivasjon og jeg blir deprimert av å få avslag etter avslag. Jeg føler meg bare dum og verdiløs. Hvordan holder dere motivasjonen oppe når dere søker jobber? 

Anonymkode: 65fee...6aa

Skrevet

Kanskje du søker på jobber du ikke er kvalifisert til? Kanskje andre har bedre kvalifiseringer? Kanskje søknaden din ikke er bra nok? CV'en ikke bra nok ? 

Anonymkode: b31a4...c3b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du søker på jobber du ikke er kvalifisert til? Kanskje andre har bedre kvalifiseringer? Kanskje søknaden din ikke er bra nok? CV'en ikke bra nok ? 

Jeg søker på jobber innenfor det jeg har tatt utdanning i, og nå spurte jeg hva folk gjør for å holde motivasjonen oppe. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi hadde sultet hvis vi ikke jobbet, hadde flere søkt på alle jobber, ikke bare de som de liksom er kvalifisert til. I Norge skal vi yte arbeid, ikke velge jobb, det er prinsessenykker fra deg. Vi har det for godt her i dette landet. 

Anonymkode: 7b2d0...648

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker på jobber innenfor det jeg har tatt utdanning i, og nå spurte jeg hva folk gjør for å holde motivasjonen oppe. 

Søk utenfor det du har utdanning i.. Sitte bak kassa på rema er langt bedre enn å ikke ha jobb! Drømmejobben kan du fortsette å søke på selv om du jobber med noe annet. 

Du er for snever i hva du søker på, enkelt og greit!! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis vi hadde sultet hvis vi ikke jobbet, hadde flere søkt på alle jobber, ikke bare de som de liksom er kvalifisert til. I Norge skal vi yte arbeid, ikke velge jobb, det er prinsessenykker fra deg. Vi har det for godt her i dette landet. 

Anonymkode: 7b2d0...648

Jeg jobber på sykehjem men jeg vil gjerne ha en fast jobb og gå fremover med livet mitt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søk utenfor det du har utdanning i.. Sitte bak kassa på rema er langt bedre enn å ikke ha jobb! Drømmejobben kan du fortsette å søke på selv om du jobber med noe annet. 

Du er for snever i hva du søker på, enkelt og greit!! 

Jeg jobber som ekstravakt på sykehjem for å ha en inntekt men jeg har veldig lyst til å få en jobb i mitt fagfelt. 

• Liker 1
Skrevet

Motivasjonen varierer men jeg kjente at jeg synes det er lettere når jeg jobber med noen. Jeg har ansatt noen til å hjelpe meg med både cv skriving, søknadsbrev og intervju forberedelser. Vedkommende har gitt meg stor framgang i jobbsøkingen og det hjelper når jeg ser jeg kommer lenge i prosessen hver gang.

Eller så ser jeg en del på youtube. Mange gode tips og triks der. Det hjelper meg 😊

Anonymkode: d764b...022

Skrevet

Husk at det er MANGE andre som også søker, så liten mulighet å få en jobb generelt.

Du er kanskje blant 100-500 andre.

Har du i tillegg valgt en litt sær utdannelse er mulighetene enda mindre.

Derfor har jeg stått i feil jobb i mange år, fikk aldri en som var til min utdannelse.

Anonymkode: b3c9c...897

• Liker 2
Skrevet

Har jobb men er i feil jobb og har søkt maaaange jobber det siste året, vært på et par intervju. Har gått fra å søke veldig innsnevret til å søke på alt mulig. Motivasjonen er opp og ned men man kan jo ikke gjøre noe annet enn å søke videre. 

Anonymkode: 58680...e69

Skrevet

Merkelig at det ble stille fra de som mente at jeg hadde prinsessenykker etter at jeg nevnte at jeg jobber på sykehjem. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i samme båt som deg, også ferdig desember i fjor. Tydelig at det er veldig mange kandidater som er bedre kvalifisert og har mer erfaring. Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når det tar så lang tid. Du er ikke alene om det, det er tøft! 

Anonymkode: be347...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...