Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mensensmerter hele tiden, men får ikke mensen. Når kommer graviditetssymptomer ?

Anonymkode: 64403...dd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer så veldig. Men det første tegnet for meg har vært at mensen ikke kom som ventet selv om det kjentes akkurat ut som den skulle komme. Det neste var kvalme og oppkast i uke 6. 

Anonymkode: ddea8...293

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer så veldig. Men det første tegnet for meg har vært at mensen ikke kom som ventet selv om det kjentes akkurat ut som den skulle komme. Det neste var kvalme og oppkast i uke 6. 

Anonymkode: ddea8...293

Samme her

Skrevet

Jeg har blitt gravid 7 ganger, men sjeldent fått symptomer tidlig. To av dem ble jeg kvalm i uke 6 da. Ellers bare trøtt (men hvem blir ikke det på høsten :icon_lol:) Ellers ikke kjent noe før babyspark langt inni 2.trimester liksom.

Om du har fått bekreftet graviditet via test eller blodprøve, mensen er fraværende så er det bare å nyyyte at ingen andre symptomer har kommet.

Skrevet

Noen dager før ikm: Dårligere kondis under trening, lette menssmerter, generelt en rar følelse i kroppen. Vondt i korsryggen og hofta. Fikk plutselig helt avsmak for snus.

Etter ikm: Trøtt og fort sliten, forstoppet, oppblåst, ømme bryster og brystvorter, vondt i korsryggen og hofta. Begynnende småkvalm på ettermiddagene

Skrevet

Er i uke 11. Gravid med nr 2.

Første graviditet ble jeg kvalm fra uke 7. 

Mens nå er jeg bare sliten og trøtt. Legger meg kl 20 og står opp kl 8-9. 

Anonymkode: 5fcaf...da1

Skrevet

Venninna mi hadde ingen symptomer da hun gikk gravid med sønnen sin. Absolutt ingen (bortsett fra uteblitt mens). Kjente spark og bevegelser fra ca halvveis i svangerskapet, men kjente ellers ingenting 😅 så det er ikke sikkert de kommer 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1733f...356

Skrevet

Når HCG - nivået er høyt nok til å slå ut på en test kan det være høyt nok til å gi symptomer. Før det er det inbillning. Det er dette hormonet som gir symptomer, men det må nå et visst nivå før det skjer også. Så de fleste som tror de kjenner noe rundt IKM tar feil. 

Anonymkode: 1a94a...910

Skrevet
På 30.10.2020 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Har mensensmerter hele tiden, men får ikke mensen. Når kommer graviditetssymptomer ?

Anonymkode: 64403...dd3

Menssmerter var mitt eneste graviditets symptom før ikm:) 

Gjest adinterim
Skrevet

Jeg har menssmerter fra EL til mensen er overstått. 

Skrevet

Eg ble ekstremt trøtt lenge før positiv graviditetstest. Ellers hadde eg ingen symptomer. Det var sånn fatigue trøtt, ikkje bare sliten om du skjønner.

Skrevet
På 31.10.2020 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Når HCG - nivået er høyt nok til å slå ut på en test kan det være høyt nok til å gi symptomer. Før det er det inbillning. Det er dette hormonet som gir symptomer, men det må nå et visst nivå før det skjer også. Så de fleste som tror de kjenner noe rundt IKM tar feil. 

Spiller ikke progesteron og østrogen også store roller i en kvinnes syklus? Enten det er PMS symptomer eller graviditetssymptomer. Slik du skal ha det til ville man kunne vist om man var gravid basert på at man ikke hadde noen symptomer før IKM? Mens hvis man hadde symptomer var det PMS? 

Anonymkode: abb31...0bf

Skrevet

Eneste jeg registrerte før uteblitt mens og positiv test var mørk stripe på magen. 

Anonymkode: c3fbf...7c2

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ikke progesteron og østrogen også store roller i en kvinnes syklus? Enten det er PMS symptomer eller graviditetssymptomer. Slik du skal ha det til ville man kunne vist om man var gravid basert på at man ikke hadde noen symptomer før IKM? Mens hvis man hadde symptomer var det PMS? 

Syklus, ja, men hCG "svsngerskapshormonet", det første og "viktigste". Jeg skjønner ikke hvordan du får det til at man kan vite det basert på å ikke ha symptomer? Ømme pupper, svak kvalme og trøtthet er fullstendig normalt rundt både EL og menstruasjon, og vil derfor ikke være tilstrekkelig som "symptom" på svangerskapet, slik mange skal ha det til. Det er et symptom på at EL har skjedd, ikke at det faktisk førte til noe. 

Faktiske gravidsymptomer, oppstår sjeldent før uke 5-6 men som oftest innen uke 8. Noen kjenner lite til ingenting. Før det er det PMS, ja, og noe du mest sannsynlig kjenner til fra før - men som prøver så blir man jo ekstra observant på kroppslige følelser. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange tester jo positivt før IKM så i teorien så kan man få synptomenveødig tidlig.

selv har jeg vært gravid uten å ha prøvd eller visst noe som helst med en ONS å hadde ekstreme cravings, testet og den ble negativ... ble positiv etter Noen dager.

at det er omdiskutert at man kan få symptomer tidlig ja, men du sitter absolutt ikke på fasiten

Anonymkode: e2c67...ef9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...