Gå til innhold

Flytting og leiebil


Gjest Gjest_Lotte_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lotte_*

Jeg er på jakt etter transport til et lite flyttelass. Er det noen som kjenner til navn på utleiefirmaer hvor man kan leie bil i én by og levere den i en annen? Evt. flyttebyråer som ikke koster allverden og som kan ta med et flyttelass på hybelstørrelse fra Oslo til Nord-Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Ville prøvd gule sider jeg. Du er jo ikke akkurat den første i verden som har den problemstillingen, og så lenge markedet er der er vel tilbudet der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotte_*

Gule sider sjekkes selvfølgelig, men det er greit å vite om andre har erfaringer med firmaer som de har vært fornøyd med. Står jo ikke så mye i en liten annonse. Aner ikke hvor mye prisene ligger på f.eks., er redd det blir svindyrt når det gjelder så lange avstander...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Såvidt jeg vet er det kun de store, landsomfattende bilutleiefirmaene som lar deg hente og levere bilen forskjellige steder. Og det er dyrt. Et tips kan imidlertid være å ringe de store flyttebyråene og høre om de har plass til flyttelasset ditt på en bil som likevel skal oppover. Det kan det være penger å spare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet fra Oslo til Tromsø for tre år siden brukte vi Hasselberg. Husker ikke helt hva vi betalte, men jeg mener bestemt at vi og de rundt oss alle mente at prisen var rimelig.

Her er hjemmesidene deres:

http://www.hasselberg.no/

Endret av Nala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til flyttebyrå for å høre om de har noen returlass. Altså biler som går tomme tilbake fordi noen skal flytte motsatt vei. Jeg gjorde det og fikk ting flyttet på dagen. Det ble stående noen dager på lager før det kom helt fra til meg, men var greit for meg.

Du kan også prøve med en annonse i avisen om noen skal motsatt vei. Du kan også prøve returbil.no. Det hender at det skal biler rundt omkring som du kan låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær obs på om du får tilbud på å ta med ditt lille i samme bil som et annet flyttelass.

Da er det egentlig leier nr 1. som betaler hele lasset og det andre blir svart. Be i alle tilfeller om å få forsikringsbevis.

Jeg har hatt erfaring med dette. Bilen kjørte ut av veien, men da påsto de jeg ikke hadde betalt for forsikring.jeg betalte 12000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...