Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig på hvorfor så mange er veldig opptatte av å skal føde normalt/vaginalt. Handler det om selvfølelse? Babyen? Erfaring? 
jeg er nysgjerrig bare:)

Anonymkode: f7476...e67

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: ee18f...e13

• Liker 21
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er helt i begynnelsen av svangerskapet, så har egentlig ikke tenkt så mye over det. Men jeg er av den oppfatning at de som tar keisersnitt trenger lengre tid å komme seg etter fødsel. Jeg for min del vil helst være i stand til å trene så tidlig som det er forsvarlig å gjøre etter fødsel, uten å tenke på noe operasjonssår på magen. 

Anonymkode: 4b6ac...080

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er retro. 😎

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nysgjerrig på hvorfor så mange er veldig opptatte av å skal føde normalt/vaginalt. Handler det om selvfølelse? Babyen? Erfaring? 

Hvordan tenker du ellers man skal føde? Når man ser bort ifra keisersnitt - som ikke er naturlig, krever masse ressurser, trenger lenger tid på å komme seg etter fødsel? Tror du sykehusene har kapasitet til at alle skal ha keisersnitt?

Anonymkode: ee6d2...78c

• Liker 28
Skrevet

En kombinasjon av vissheten om at man tross alt er laget for at det skal komme babyer ut der nede, at det skal være det beste for barnet (selv om keisersnitt som regel går veldig fint), at jeg ikke hadde fødselsangst eller noen komplikasjoner som gjorde at det var snakk om keisersnitt og at jeg ikke syns en operasjon i buken med operasjonsarr i etterkant høres noe fristende ut. 

Anonymkode: 379c1...98d

• Liker 9
Skrevet

Fordi keisersnitt høres helt jævlig ut. Så selv min mor ta keisersnitt.. ukene etter ønsker jeg ikke noen. Hun kunne nesten ikke bevege seg eller holde sitt eget barn uten å få helt syke smerter. Tok lang tid før hun kom tilbake til normalen

• Liker 8
Skrevet

Vet du virkelig hva skjer når du må kutte tvers gjennom muskulatur til å komme til babyen? Det er ikke utenfor sin egen fare det der heller.  

Anonymkode: 0e8dc...d6a

• Liker 5
Skrevet

Min mor har tatt keisersnitt og arrene er alt annet en pene. Så de har sine negativer og. 

Anonymkode: 6749d...0a1

Skrevet

Fordi det er best for mor og barn selvsagt? Skjønner ikke at dette er noe å lure på en gang...🤔

• Liker 23
Skrevet

Man klemmer i gang systemet til ungen og mora får stimulert frem tilknytningshormoner. 

Anonymkode: 9cece...ceb

• Liker 13
Skrevet

Alt det over, det er best for mor og barn! Men jeg opplever det også som en stor mestring å ha født barna mine😊 ikke sånn at jeg ser ned på de som tar keisersnitt, de har det tøffere etterpå, men det er fantastisk å ha opplevd min/kroppens styrke på denne måten🌸

Anonymkode: d716b...9a1

• Liker 12
Skrevet

Jeg vil heller ta smertene på forhånd (altså fødselen), og leges kjapt, enn å ta den lette veien og ha vondt og ikke være i gang på en stund etterpå. Jeg har tatt operasjon i buken før, uten å passe på en nyfødt, og jeg synes det var helt grusomt vondt. Vaginal fødsel så er det ekstremt vondt mens det står på, men det er så greit etterpå.

Anonymkode: a4188...6e2

• Liker 6
Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å få magemusklene kuttet rett over. Sattan hvor vondt det skal være i tiden etter når det skal gro sammen igjen.

Anonymkode: 5e05b...9d1

• Liker 1
Skrevet

Frister ekstremt lite å bli sløyet som en fisk, risikere masse arrvev, bruke lang lang tid på å gro og heles osv.
Har hatt 2 mageoperasjoner tidligere og vil aller helst slippe å skjære noe mer i det området - det er IKKE ålreit. Kan bare forestille meg hvor tøft det er å ta seg av baby mens man er i den prosessen og evt om man må ha narkose i tillegg - som også er en påkjenning for kroppen.

Vaginal fødsel med litt revning? mye revning? ja takk mye heller noen sting (eller mange) enn fullt kirurgisk opplegg!

Anonymkode: 52ea5...569

• Liker 5
Skrevet

Prøvde å spy ut babyen, men han kom allikevel ut fra den andre enden. 

Ble derfor vaginalt. 

• Liker 22
Skrevet

For meg var det den største og råeste oppgaven jeg har gjort i livet. 

Og fordi jeg synes det er best å gjøre som naturen sier (stort sett). 

Anonymkode: 0ab5d...c3f

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel komplikasjonene. Er større sjans for komplikasjoner ved keisersnitt. Og så er det litt som skal til for at man får det og da... 

• Liker 1
Skrevet

Foruten at det generelt sett er det beste for mor og barn er det også et sinnsykt fantastisk kick. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...