Gå til innhold

Hva spiser vegetarianere i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere vegetarianere i julen? Jeg trenger litt inspirasjon, og vil gjerne lage mattradisjoner her hjemme, som ikke inneholder kjøtt. 

Anonymkode: c4188...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange spiser nøttestek. 

Anonymkode: 1438e...313

Skrevet

potet og rødkål 😇

Anonymkode: 0ca05...c07

Skrevet

Alt annet enn selve kjøttet.

Anonymkode: b064f...4b2

• Liker 2
Skrevet

Nøttestek, vegisterkaker, beyond meat sin pølse.

Anonymkode: bf291...38e

• Liker 3
Skrevet

Nålene som faller av juletreet selvfølgelig. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, la oss da jun ta for oss sausen, som jo er laget på kraft fra det redpektive kjøttet.

Anonymkode: 52c18...0c5

Skrevet

Veganmisjonens nøttestek

Anonymkode: f154c...11e

• Liker 1
Skrevet

Vegisterkake, vegansk ribbe, beyond pølser og kålrabistappe. 

Anonymkode: b8c0c...c67

• Liker 1
Skrevet

Da jeg feiret jul hos veganer-bror serverte han vegisterkaker med alt det vanlige "juletilbehøret" og vegansk riskrem til dessert - til forveksling så lik en tradisjonell julemiddag at savnet etter ribben var overraskende liten.

• Liker 3
Skrevet

Vegisterkaker, nøttestek, beyond meat pølser, etc. Ellers er det stort sett samme tilbehør som "kjøttiser" er vant med. Saus, poteter, kålrotstappe, surkål, rosenkål osv. Pleier å spise riskrem til dessert, som er laget av kokos og soyamelk. Gleder meg!!!

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, kommer vel helt an på om man skal spise borte eller hjemme. Spiser man borte må man være obs på at noen bruker kjøttkraft i saus, kålrabistappe, rødkål og surkål. 

Skal du lage selv, kan du lage innbakt nøttestek og saus og evt. rødkål med grønnsakskraft/buljong. Og servere med grønnsaker, som rosenkål og poteter.

Anonymkode: f43f9...7fb

Skrevet

Vegisterkaker, små veggis-pølser og julestek. Jeg syntes nøttested ofte blir litt tørr så jeg lager heller en versjon av den med innbakte bønner, andre grønnsaker og julekrydder. Kjempegodt!

Anonymkode: 80715...b3c

Skrevet

Datteren min som er vegetarianer lager jeg vegisterkaker og nøttestek til. Så spiser hun av tilbehøret som jeg selvsagt sørger for at ikke inneholder kjøttkraft.

• Liker 2
Skrevet

Hadde vegetarianer på besøk en jul. Da lagde jeg vegetarsteik, så lagde jeg sausen vegetarisk, og potet og godt utvalg med grønnsaker. 

Anonymkode: 72a95...314

Skrevet

Jeg lager forskjellige retter hver jul. I år skal jeg lage vegetarisk bourguignon til julaften og 1 juledag kastanjer i soppsaus med linser, tyttebærsyltetøy, einerbær osv.

Anonymkode: c61c5...e57

• Liker 2
Skrevet

De spiser ting som ligner på kjøtt. 

Skrevet
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

De spiser ting som ligner på kjøtt. 

Hva ligner på kjøtt i det jeg skrev rett over? Uavhengig av om man er vegetarianer eller ei, er det mange som velger bort et og annet de ikke liker av ingredienser.

Forresten, så ligner ikke vegisterkaker og nøttestek på kjøtt heller. Det er bare for å ha et morsomt navn på rettene.

Anonymkode: c61c5...e57

Skrevet

Kaker laget av blomkål, havregryn, ris og krydder, brun saus, surkål, kokt brokkoli, gulrot og rosenkål, tyttebær og lefser med sennep. Riskrem med rød saus til dessert. 

Anonymkode: c7f8e...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...