Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig kontakt med eksen igjen og vi har valgt å prøve på nytt. Vi forble «venner» etter bruddet og det ble mye drama med sjalusi og uenigheter. Jeg valgte så å gå «no contact» etter 4 måneder, da blokkerte jeg han overalt, dette varte i 2 måneder før vi traff på hverandre og fikk kontakt igjen derfra. 

Men det jeg sliter med nå er egentlig veldig teit. Han fant seg noen nye så og si dagen vi slo opp, og dette var en venninne av han. Når jeg var på besøk hos han så jeg tingene hennes overalt, han fortalte om ting de gjor på, hva hun følte on han osv. Jeg vet jeg ikke har grunn til å reagere da vi hadde slått opp, men det gjør vondt at han gikk videre så fort. Som om det vi hadde ikke betydde noe. Jeg drimot har ikke kommet meg videre enda og da har jeg dratt på dates med andre. 

Så jeg trenger tips til å ikke tenke på henne og om jeg burde prøve igjen i det hele tatt?

Anonymkode: e91f0...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nylig kontakt med eksen igjen og vi har valgt å prøve på nytt. Vi forble «venner» etter bruddet og det ble mye drama med sjalusi og uenigheter. Jeg valgte så å gå «no contact» etter 4 måneder, da blokkerte jeg han overalt, dette varte i 2 måneder før vi traff på hverandre og fikk kontakt igjen derfra. 

Men det jeg sliter med nå er egentlig veldig teit. Han fant seg noen nye så og si dagen vi slo opp, og dette var en venninne av han. Når jeg var på besøk hos han så jeg tingene hennes overalt, han fortalte om ting de gjor på, hva hun følte on han osv. Jeg vet jeg ikke har grunn til å reagere da vi hadde slått opp, men det gjør vondt at han gikk videre så fort. Som om det vi hadde ikke betydde noe. Jeg drimot har ikke kommet meg videre enda og da har jeg dratt på dates med andre. 

Så jeg trenger tips til å ikke tenke på henne og om jeg burde prøve igjen i det hele tatt?

Hadde ikke prøvd igjen i en slik situasjon. Hadde det vært ei ukjent jente så betydde det ingenting, da var det bare trøst. Ei venninne derimot, den har han hatt lyst på lenge. Og den kommer du nok alltid til å slite med!

Anonymkode: 37863...760

• Liker 4
Skrevet

Samme skjedde her.

prøvde på nytt og ham var utro igjen 

prøvde på nytt 

og Han var utro igjen

prøvde ikke på nytt tilslutt

Anonymkode: 731ee...59e

• Liker 1
Skrevet

Uansett, alle som skal prøve igjen med en eks så anbefaler jeg å gjøre det med parterapi.

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ex er ex. 

Finn noen andre,det der blir bare tull. 

Anonymkode: 92f80...1d9

Skrevet

Jeg har faktisk aldri prøvd på nytt med en eks.

Har alltid bare blitt med det ene forsøket med dem alle.

Anonymkode: 67736...ede

Skrevet

Det høres ut som et dårlig utgangspunkt å prøve på nytt når du sitter med vonde følelser på grunn av det som har skjedd.

Anonymkode: 654b3...148

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som et dårlig utgangspunkt å prøve på nytt når du sitter med vonde følelser på grunn av det som har skjedd.

Anonymkode: 654b3...148

Enig. Hvis folk ikke klarer å ordne opp i problemer som forårsaket bruddet i utgangspunktet f.eks så er det jo ingenting som tilsier at det kan fungere uansett.

Hjelper ikke å ha gode følelser heller da, dersom en prøver å ignorere alle følelser og ikke vil jobbe gjennom de, det vitner vel egentlig bare til at ikke er i kontakt med sine egne følelser.

Anonymkode: 67736...ede

Skrevet

Har ikke troa på dette, dessverre. Hva skjedde med han og "venninna"? 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel kjærlighet ruster ikke, heter det, ikke gamle konflikter heller. Det blir som å tro på et liv etter døden. Ambivalens. 

Skrevet

Vi prøvde på nytt etter seks mnd fra hverandre, og det har gått veldig bra. 

Men nå bar ingen oss noe nag da vi gikk inn i det på nytt, ingen vonde følelser, usikkerhet, ingenting negativt. I deres situasjon vil jeg tørre å påstå at det ikke er liv laga, da du allerede nå er sjalu og sår. 

Og det er forståelig at du er det, men de følelsene vil neppe gi seg. 

Anonymkode: cb55f...9dd

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, alle som skal prøve igjen med en eks så anbefaler jeg å gjøre det med parterapi.

Parterapi er alle forhold sin kirkegård.

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Parterapi er alle forhold sin kirkegård.

Hvorfor mener du det? (Nysgjerrig)

Gjest Alterego666
Skrevet

Egen erfaring. Har nok alt for sent oppsøkt terapi, og i tillegg valgt inkompatible partnere.

TV-serien Dag på TV2 har nok fasttømret holdningen min.

Skrevet

Det er mange som får god hjelp gjennom parterapi. Har ikke forsøkt det selv, men har venner som har hatt nytte av det.

Anonymkode: 5d299...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...