AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har født to ganger før og hver gang sier de ‘ååå du er så flink! Så flink til å presse!’ Skal det liksom motivere? ...altså, det er ikke mye jeg blir sint av her i livet, jeg er en ganske tålmodig og tolerant person, men altså her blir jeg så irritert. Jeg er ikke flink, for dette er noe jeg MÅ gjøre. Jeg MÅ presse og jeg MÅ puste. Det er ikke noe jeg er flink til. Føler det er så nedlatende, som at de ikke har andre forventninger til meg enn at jeg skal puste og presse, at jeg som menneske ikke er i stand til annet liksom:p Skal føde igjen om 4 uker, og kjenner jeg kommer til å klikke om de sier det til meg denne gangen også😳 flere som irriterer seg? Anonymkode: fa889...99d 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg irriterer meg ikke. Anonymkode: 0ff7a...1b5 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Har ingen problemer med at de sier dette. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis de ikke sa noe. Litt pep talk under veis er helt greit, selv om de sier det til alle. Anonymkode: 216eb...cff 35
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Hva med å bare si ifra om at du ikke ønsker oppmuntringer? 🤷🏼♀️ At noe du anser som unødvendig snakk forstyrrer deg? Anonymkode: 5f3ca...21a 29
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Hahaha jeg ler. Kjenner igjen irritasjonen 😅🤣 Jordmor presterte å si rett etter babyen ble lagt på brystet "neste gang føder du som en katt....."!!!! Nei, jeg gjorde ikke det. Det ble katastrofekeisersnitt neste gang. Jeg hadde mest lyst til å smekke til henne da hun sa det, for jeg var så sliten. Anonymkode: 63a0b...9fc 2
Sirinna Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg skrev i fødebrevet mitt : «ønsker ikke å bli dullet med og fortalt hvor «flink» jeg er». 😂 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 De prøver og motivere deg, selvfølgelig. Jeg tror de fleste fødende setter pris på motiverende ord... Om dette er noe som oppriktig plager/irriterer deg så er det bare til og si fra ved innleggelse. Er ikke verre. Anonymkode: 47ede...cf9 27
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Skulle ønske jordmoren min sa det, hu var et hespetre! Anonymkode: e982d...576 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har aldri født, men jeg syntes at man er flink om man føder! 😅 Det er mye smerte og imponerende at kvinnekroppen takler så mye Anonymkode: c2e78...19a 22
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske jordmoren min sa det, hu var et hespetre! Anonymkode: e982d...576 Samme her! Anonymkode: 02368...66e 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, Lama_Drama skrev: De heier bare på deg. Hjelpes. Ja skjønner det er godt ment, men de sier det jo til alle, uansett om man gjør det dårlig eller bra. Det blir liksom så verdiløst når det er en ting de sier på automatikk og ikke noe de oppriktig mener. Kan de ikke bare gi meg et kort «bra», når det er bra, og si at nå gjør jeg det dårlig når jeg gjør det dårlig. Alt skal liksom være så politisk korrekt og man skal ikke såre noen.. blir bare så dumt:p Anonymkode: fa889...99d 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja skjønner det er godt ment, men de sier det jo til alle, uansett om man gjør det dårlig eller bra. Det blir liksom så verdiløst når det er en ting de sier på automatikk og ikke noe de oppriktig mener. Kan de ikke bare gi meg et kort «bra», når det er bra, og si at nå gjør jeg det dårlig når jeg gjør det dårlig. Alt skal liksom være så politisk korrekt og man skal ikke såre noen.. blir bare så dumt:p Anonymkode: fa889...99d Nja, jeg fikk faktisk korreksjon på at "prøv å gjøre sånn og sånn i stedet", "bruk pusten sånn og slik". Så nei, de sier ikke bare "Åå si flink" til alle, om man IKKE gjør helt som man bør, så får man jo faktisk korreksjon. Og når jeg klarte å gjøre som de sa, SÅ sa de "åå så flink, nå gjør du det helt perfekt". Om man ikke vil ha feedback, så kan man jo bare så det.. Anonymkode: db3f7...1a0 20
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Kusina mi gikk og skrøt etter fødsel. "jordmora sa at jeg var så flink" 😂 Jeg har født flere barn selv, og jeg var visst flink jeg også😂 Anonymkode: f4b42...868 8
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har født to ganger før og hver gang sier de ‘ååå du er så flink! Så flink til å presse!’ Skal det liksom motivere? ...altså, det er ikke mye jeg blir sint av her i livet, jeg er en ganske tålmodig og tolerant person, men altså her blir jeg så irritert. Jeg er ikke flink, for dette er noe jeg MÅ gjøre. Jeg MÅ presse og jeg MÅ puste. Det er ikke noe jeg er flink til. Føler det er så nedlatende, som at de ikke har andre forventninger til meg enn at jeg skal puste og presse, at jeg som menneske ikke er i stand til annet liksom:p Skal føde igjen om 4 uker, og kjenner jeg kommer til å klikke om de sier det til meg denne gangen også😳 flere som irriterer seg? Anonymkode: fa889...99d Irriterer meg og. Føler det er som de snakker med et barn. Veldig nedlatende. Er sånn man sier til en toåring som klarte å bæsje i potta og ikke i bleien. Fødende kvinner er voksne mennesker. 5
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, jeg fikk faktisk korreksjon på at "prøv å gjøre sånn og sånn i stedet", "bruk pusten sånn og slik". Så nei, de sier ikke bare "Åå si flink" til alle, om man IKKE gjør helt som man bør, så får man jo faktisk korreksjon. Og når jeg klarte å gjøre som de sa, SÅ sa de "åå så flink, nå gjør du det helt perfekt". Om man ikke vil ha feedback, så kan man jo bare så det.. Anonymkode: db3f7...1a0 De kan gi feedback men ikke som til et barn. De kan heller si. Akkurat sånn ja. Det er bra. Endret 30. oktober 2020 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Min sa ikke det, tvert i mot, hun sa:" Du gjør det feil", da den firekilos babyen nektet å komme. Og "jeg vet ikke helt hva du gjør feil". Jeg hadde visst en "mental sperre". Kan ikke si den beskjeden hjalp så mye. Lege og vakum hjalp derimot. Anonymkode: 8ede5...e64 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har født to ganger før og hver gang sier de ‘ååå du er så flink! Så flink til å presse!’ Skal det liksom motivere? ...altså, det er ikke mye jeg blir sint av her i livet, jeg er en ganske tålmodig og tolerant person, men altså her blir jeg så irritert. Jeg er ikke flink, for dette er noe jeg MÅ gjøre. Jeg MÅ presse og jeg MÅ puste. Det er ikke noe jeg er flink til. Føler det er så nedlatende, som at de ikke har andre forventninger til meg enn at jeg skal puste og presse, at jeg som menneske ikke er i stand til annet liksom:p Skal føde igjen om 4 uker, og kjenner jeg kommer til å klikke om de sier det til meg denne gangen også😳 flere som irriterer seg? Anonymkode: fa889...99d Jeeez, alt man skal irritere seg over..Jeg tror svært få irriterer seg over det og ser heller på det som en hyggelig motivasjon. Neste gang du skal føde kan si ifra til dem om at du er en prippen dame og ikke tåler at noen sier sånt til deg. Anonymkode: 23494...8c7 11
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeeez, alt man skal irritere seg over..Jeg tror svært få irriterer seg over det og ser heller på det som en hyggelig motivasjon. Neste gang du skal føde kan si ifra til dem om at du er en prippen dame og ikke tåler at noen sier sånt til deg. Anonymkode: 23494...8c7 Jeg er langt fra prippen men synes de snakker til meg som om jeg er et barn eller en hund, med lyst toneleie og overdreven entusiasme. Forferdelig irriterende. Kommer til å si fra ja. Men villa bare høre om det er flere som føler det samme. For meg er det ikke motiverende når jordmødre går rundt og smiler hele tiden og skal liksom være sååååå overdrevent hyggelige og prøve å få meg til å le osv. Jeg vil konsentrere meg om det jeg gjør, så kan de heller snakke til meg når de har noe nyttig info å komme med og heller slutte å tro at vi får det bedre med at de går rundt i rommet som muntre sangfugler. Ts Anonymkode: fa889...99d 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er langt fra prippen men synes de snakker til meg som om jeg er et barn eller en hund, med lyst toneleie og overdreven entusiasme. Forferdelig irriterende. Kommer til å si fra ja. Men villa bare høre om det er flere som føler det samme. For meg er det ikke motiverende når jordmødre går rundt og smiler hele tiden og skal liksom være sååååå overdrevent hyggelige og prøve å få meg til å le osv. Jeg vil konsentrere meg om det jeg gjør, så kan de heller snakke til meg når de har noe nyttig info å komme med og heller slutte å tro at vi får det bedre med at de går rundt i rommet som muntre sangfugler. Ts Anonymkode: fa889...99d Ja, men da sier du det, da? Jordmødrene er ikke tankelesere og folk er forskjellige. Som du ser: noen liker det, og føler det er beroligende og betryggende. At du personlig ikke gjør det, må du ta ansvar for å formidle selv. Jeg hater å bli tatt på, så det sa jeg fra om, at jeg ville bli tatt på minst mulig. En beroligende klapp på skulderen var altså uønsket, og det sa jeg fra om. Anonymkode: db3f7...1a0 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå