Gå til innhold

Hvordan tjener sparkesykkelselskapene penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner det har noe med bevegelsesdata å gjøre, men hvordan tjener de helt konkret penger på dette. Er det virkelig nok folk i Oslo til samle nok data som kan selges?

Anonymkode: a0e0a...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparkesykkelselskapene tjener penger på å leie ut sparkesykler.

Anonymkode: 0d811...97c

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det har noe med bevegelsesdata å gjøre, men hvordan tjener de helt konkret penger på dette. Er det virkelig nok folk i Oslo til samle nok data som kan selges?

Anonymkode: a0e0a...39f

Du trenger vel ikke så mye mer en 1000 bevegelser om dagen for å få statistiske data, over en måned trenger du vel ikke det en gang.

Og faktureringern i seg selv generer nok egentlig mer enn nok penger. En sånn spartesykkel har vel en levetid på 90 dager og er vel nedbetalt på 30. Og jeg tror mange av de nye lever lengre, selv om de sikkert har høyere kost.

Endret av Druid
Skrevet (endret)

Hva mener du? Man betaler for turen. Du registrerer kortet ditt i tilhørende app til sykkelen, også blir du trukket X antall kroner per minutt. Når du avslutter turen trekker de pengene

Endret av Badbunny
Skrevet

Har jeg lurt på også. Syklene blir jo vrak, stjålet, hivd i elven lenge før de er tjent inn igjen. I tillegg skal alle i selskapet ha lønn hver mnd.

Fatter ikke at det går

Anonymkode: 2b149...c68

Skrevet

Det er jo bloddyrt å leie dem. $$ per minutt!!

Anonymkode: f3584...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...