AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Graysexual — sometimes spelled greysexual — is used to refer to people who experience limited sexual attraction. In other words, they experience sexual attraction very rarely, or with very low intensity. This is also known as gray-asexuality, gray-A, or gray-ace. Jeg er kvinne, hetro romantisk men akseksuell (ace grey). Jeg liker kjærlighet, trygghet og kyssing. Sex i starten kan være spennende, men ikke pga det fysiske, liker samspillet og intensiteten romantisk. Men etter et par mnd hvor ting normaliseres, forelskelsen lander litt, kunne gått med på å ha sex ca 1 gang i mnd. Jeg har liten sex drive. Om vi hadde laget tydelige grenser på starten av forholdet, kunne jeg blitt med på at du kunne få dekket dine seksuelle lyster andre steder, så lenge det ikke oppstår noe av romantisk art. Hadde ikke likt om du f.eks. sov over hos en annen jente. Du kan altså være det folk kaller «utro» fysisk, men ikke psykisk mot meg. Kler meg ofte sexy selv, men det er bare fordi jeg syntes det er pent. Liker å føle meg feminin og tar godt vare på utseende mitt. Anonymkode: fec30...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Og for å gjøre en ting klart, jeg hadde bare vært trofast mot deg, uansett fysisk eller psykisk er bare at mannen kan få dekket seksuelle behov andre steder, slik at ikke jeg trenger føle dette presset at jeg må stille opp seksuelt. Anonymkode: fec30...8d0
Fioljenta Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Jeg må innrømme at jeg stusser litt her. Begrepet greysexual er nytt for meg. En artikkel i nettavisen om par med sterk seksuell kjemi over flere tiår, skiller mellom spontan og responsiv sexlyst. Den påstår at responsiv sexlyst er sentralt for par med velfungerende sexliv i lengre forhold. Dvs. at sexlysten trigges av berøring, ord, kjærlighet eller lignende i stedet for å bare plutselig oppstå som den gjerne tidlig i et forhold. Å ha sex ofte var faktisk heller ikke viktig, men at sexen fokuserte på nærhet fremfor prestasjoner. Jeg er også kvinne og hetro romantisk. Det jeg liker best ved sex er nærhet, kjærlighet, trygghet og kyssing. Det fysiske er godt, men samspillet er for meg viktigere enn selve «akten». I perioder er sexdriven min ekstremt lav (og i andre høy). Og en gang i måneden kjennes da helt ok ut så lenge jeg får nærhet på andre måter. Sex uten nærhet, blir for meg tomt og gir meg ekstremt lite. Og jeg tror ikke jeg er unormal der - jeg er i alle fall ikke alene om å ha det sånn. Det jeg stusser over, TS, er hvordan du vet at du er greysexual? For meg høres det du skriver, helt normalt ut... (Håper det er greit at jeg spør - og at noen menn svarer på det egentlige spørsmålet ditt!) Endret 30. oktober 2020 av Fioljenta 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er mann, er fornøyd med samleie og suging 1-2 ganger i uken. Utover dette setter jeg pris på at kvinnen runker meg til sprut på dager utenom sexen, det tar jo bare 10min av tiden. Så tenker det er noe de fleste kvinner klarer for å gjøre sin mann tilfreds. Har hatt et slikt forhold over lengre tid, funket bra. Å ha sex for ofte gjør meg lei, mister lysten. Anonymkode: 5dc81...685 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Graysexual — sometimes spelled greysexual — is used to refer to people who experience limited sexual attraction. In other words, they experience sexual attraction very rarely, or with very low intensity. This is also known as gray-asexuality, gray-A, or gray-ace. Jeg er kvinne, hetro romantisk men akseksuell (ace grey). Jeg liker kjærlighet, trygghet og kyssing. Sex i starten kan være spennende, men ikke pga det fysiske, liker samspillet og intensiteten romantisk. Men etter et par mnd hvor ting normaliseres, forelskelsen lander litt, kunne gått med på å ha sex ca 1 gang i mnd. Jeg har liten sex drive. Om vi hadde laget tydelige grenser på starten av forholdet, kunne jeg blitt med på at du kunne få dekket dine seksuelle lyster andre steder, så lenge det ikke oppstår noe av romantisk art. Hadde ikke likt om du f.eks. sov over hos en annen jente. Du kan altså være det folk kaller «utro» fysisk, men ikke psykisk mot meg. Kler meg ofte sexy selv, men det er bare fordi jeg syntes det er pent. Liker å føle meg feminin og tar godt vare på utseende mitt. Anonymkode: fec30...8d0 Hva er egentlig forskjell på aseksuell og 'graysexual'? Anonymkode: fabdc...e71
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjell på aseksuell og 'graysexual'? Anonymkode: fabdc...e71 Aseksuell ønsker ikke noe sex i det hele tatt, de blir aldri kåte, sex er helt uaktuelt. Typisk at de heller ikke onanerer. De ønsker heller gjøre andre ting, ikke noe interesse i sex i det hele tatt. Grey seksuell er heller ikke kåte, men kan få noe ut av sexen, som nærhet. Men blir fortsatt ikke kåt av noe kjønnsorgan, jeg er hetro, blir forelsket i menn, men finner penis svært lite interessant 😅 ønsker ha minst mulig med penis å gjøre. Som en her over skrev, at man kan jo bare runke mannen hver dag, er totalt uaktuelt for meg 🙈 vil hverken ha penis i musa, i munnen eller i hånda. Kan være med på å ha samleie en sjelden gang for morro skyld, men ikke noe jeg klarer å opprettholde til en vane i hverdagen. Jeg kan ha sex med noen bare for å se hvordan de er i senga, av ren nysgjerrighet og spenning, men jeg er egentlig ikke kåt under akten. grunnen til at det heter grey, er vell at det er litt i grå sonen, mellom vanlig seksuell og aseksuell, men mer mot aseksuelle siden 😜 Anonymkode: fec30...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, Fioljenta skrev: Jeg må innrømme at jeg stusser litt her. Begrepet greysexual er nytt for meg. En artikkel i nettavisen om par med sterk seksuell kjemi over flere tiår, skiller mellom spontan og responsiv sexlyst. Den påstår at responsiv sexlyst er sentralt for par med velfungerende sexliv i lengre forhold. Dvs. at sexlysten trigges av berøring, ord, kjærlighet eller lignende i stedet for å bare plutselig oppstå som den gjerne tidlig i et forhold. Å ha sex ofte var faktisk heller ikke viktig, men at sexen fokuserte på nærhet fremfor prestasjoner. Jeg er også kvinne og hetro romantisk. Det jeg liker best ved sex er nærhet, kjærlighet, trygghet og kyssing. Det fysiske er godt, men samspillet er for meg viktigere enn selve «akten». I perioder er sexdriven min ekstremt lav (og i andre høy). Og en gang i måneden kjennes da helt ok ut så lenge jeg får nærhet på andre måter. Sex uten nærhet, blir for meg tomt og gir meg ekstremt lite. Og jeg tror ikke jeg er unormal der - jeg er i alle fall ikke alene om å ha det sånn. Det jeg stusser over, TS, er hvordan du vet at du er greysexual? For meg høres det du skriver, helt normalt ut... (Håper det er greit at jeg spør - og at noen menn svarer på det egentlige spørsmålet ditt!) Forskjellen på oss to er vell at din sexdrive kan være i bølger, noen ganger lav og noen ganger høy. På meg er den alltid lav 😅 Kan ha sex, men det er aldri fordi sex er digg. Jeg kan ha sex av ren nysgjerrighet eller fordi jeg vil please partner. Men jeg er aldri kåt under akten. Jeg elsker nærhet, kyssing osv som du sa, men jeg blir aldri kåt av det Dette er nok mye mer normalt enn folk tror, jeg fant ikke ut av dette før jeg var ca 30 år. Har egentlig presset meg selv til å ha samleie med partner gjennom hele livet, og på en merkelig måte føles det nesten ut som en voldtekt av meg selv, for jeg tøyde mine egne grenser enn hva som egentlig var greit for meg. Men det er mest normalt med sex i forhold, så da gjorde jeg det da. Men jeg har aldri vært kåt under tidligere sex. Jeg har aldri fått noe ut av onanering for jeg er aldri kåt 🤷🏼♀️ Å onanere er like rart for meg som at jeg skulle kilt meg på skulderen og forventet noe ekstrem følelse, som aldri skjer 😅 har også prøvet ha sex med mange forskjellige menn, for tenkte kanskje jeg bare hadde møtt på folk som var dårlige i senga 😂 typisk sa menn også «da har du ikke hatt god sex!» men om jeg ikke får noe ut av onanering, kan jeg da heller ikke forvente at noen andre skal gjøre underverker Anonymkode: fec30...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann, er fornøyd med samleie og suging 1-2 ganger i uken. Utover dette setter jeg pris på at kvinnen runker meg til sprut på dager utenom sexen, det tar jo bare 10min av tiden. Så tenker det er noe de fleste kvinner klarer for å gjøre sin mann tilfreds. Har hatt et slikt forhold over lengre tid, funket bra. Å ha sex for ofte gjør meg lei, mister lysten. Anonymkode: 5dc81...685 Hos meg hadde det kanskje vært samleie 1 gang i mnd, og da hadde jeg gjort det for å please deg. Jeg hadde ikke runket noe eller stilt opp ellers for din sexdrive 😜 Så det jeg spør om er om du kunne vært sammen med noen som meg, om du kunne dekket ditt seksuelle behov utenfor forholdet. Om du ville hatt hyppig sex med forskjellige eller hatt deg en fast knulle parter hadde vært opp til deg. Så lenge det bare handler om sex Anonymkode: fec30...8d0 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aseksuell ønsker ikke noe sex i det hele tatt, de blir aldri kåte, sex er helt uaktuelt. Typisk at de heller ikke onanerer. De ønsker heller gjøre andre ting, ikke noe interesse i sex i det hele tatt. Grey seksuell er heller ikke kåte, men kan få noe ut av sexen, som nærhet. Men blir fortsatt ikke kåt av noe kjønnsorgan, jeg er hetro, blir forelsket i menn, men finner penis svært lite interessant 😅 ønsker ha minst mulig med penis å gjøre. Som en her over skrev, at man kan jo bare runke mannen hver dag, er totalt uaktuelt for meg 🙈 vil hverken ha penis i musa, i munnen eller i hånda. Kan være med på å ha samleie en sjelden gang for morro skyld, men ikke noe jeg klarer å opprettholde til en vane i hverdagen. Jeg kan ha sex med noen bare for å se hvordan de er i senga, av ren nysgjerrighet og spenning, men jeg er egentlig ikke kåt under akten. grunnen til at det heter grey, er vell at det er litt i grå sonen, mellom vanlig seksuell og aseksuell, men mer mot aseksuelle siden 😜 Anonymkode: fec30...8d0 Takk for svar. Vil ikke kuppe tråden til ts; men... har du fått orgasme? Hvis ja; er det da ikke fristende å oppleve det på nytt? Også lurer jeg på om du har glede av ikke-seksuell kroppskontakt. Naken hudkontakt er det jo mange som synes er veldig godt selv om man ikke har sex. Anonymkode: fabdc...e71
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Ja, så lenge du tvinger deg selv til å gi meg en utløsning 2-3 ganger i uka. Hadde syntes det var befriende å tenke at sjansen for at du er utro er veldig liten. Anonymkode: 1f59b...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Må vi bruke slike begreper som ingen har hørt om? Anonymkode: b63eb...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vil ikke kuppe tråden til ts; men... har du fått orgasme? Hvis ja; er det da ikke fristende å oppleve det på nytt? Også lurer jeg på om du har glede av ikke-seksuell kroppskontakt. Naken hudkontakt er det jo mange som synes er veldig godt selv om man ikke har sex. Anonymkode: fabdc...e71 Har aldri fått orgasme nei 😜 Aldri kommet dit da jeg ikke får noe ut av onanering, eller sex... Liker veldig godt kroppskontakt og nærhet 😊 Liker å ligge i armkroken, på brystkassa, leie hender, men liker ikke pusing og stryking 😅 men jeg kan godt puse å stryke på andre på armen, kan gi massasje osv, så lenge det er for kos og ikke noe seksuelt Anonymkode: fec30...8d0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, så lenge du tvinger deg selv til å gi meg en utløsning 2-3 ganger i uka. Hadde syntes det var befriende å tenke at sjansen for at du er utro er veldig liten. Anonymkode: 1f59b...d0f Det er ikke noe jeg hadde tvunget meg til, er liksom det hele tråden min handler om, at man får sitt seksuelle behov dekket et annet sted 😅 Anonymkode: fec30...8d0 5
Loff77 Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Nei, ingen ting er mer deprimerende enn en kjæreste som ikke er kåt. Men sikkert noen menn som er likedan 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Kom over dette innlegget da jeg drev og søkte på google angående temaet. Ble veldig overrasket, da det er akkurat som jeg skulle beskrevet meg selv. Det med at partner skulle ligge med andre ville jeg ikke likt.. Jeg har hatt veldig mange veldig korte forhold(rundt 500), samt noen få på noen måneder. Problemet har vært at jentene da har ønsket sex som nyforelskede kaniner hele tiden. For min del har spenningen vært borte etter å ha kommet i mål. Har da måttet finne på massevis av unnskyldninger om at jeg jobber, blir borte flere dager, ikke har tid etc.. Syntes en gang i måneden i snitt hørtes mer enn nok ut.. Har alltid vært veldig fiksert på utseende og kropp, spesielt pupper. Aldri vært med noen overvektige eller noen med hengepupper :-) Så jeg er glad i nærhet, og muligheten til å nyte en vakker kvinnekropp som et kunstverk :-) I 2008 etter en hendelse fikk jeg PTSD, startet å isolere meg og fikk sosial angst. Da ble det også naturligvis en avslutning av det utsvevende livet, og siden det vært preget av ensomhet :-( Anonymkode: 26d61...2e4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom over dette innlegget da jeg drev og søkte på google angående temaet. Ble veldig overrasket, da det er akkurat som jeg skulle beskrevet meg selv. Det med at partner skulle ligge med andre ville jeg ikke likt.. Jeg har hatt veldig mange veldig korte forhold(rundt 500), samt noen få på noen måneder. Problemet har vært at jentene da har ønsket sex som nyforelskede kaniner hele tiden. For min del har spenningen vært borte etter å ha kommet i mål. Har da måttet finne på massevis av unnskyldninger om at jeg jobber, blir borte flere dager, ikke har tid etc.. Syntes en gang i måneden i snitt hørtes mer enn nok ut.. Har alltid vært veldig fiksert på utseende og kropp, spesielt pupper. Aldri vært med noen overvektige eller noen med hengepupper 🙂 Så jeg er glad i nærhet, og muligheten til å nyte en vakker kvinnekropp som et kunstverk 🙂 I 2008 etter en hendelse fikk jeg PTSD, startet å isolere meg og fikk sosial angst. Da ble det også naturligvis en avslutning av det utsvevende livet, og siden det vært preget av ensomhet 😞 Anonymkode: 26d61...2e4 Du skriver om veldig mye jeg kjenner meg igjen i! ❤️ Jeg har også hatt mange korte relasjoner pga manglende sexlyst fra meg... Jeg fikk nesten litt lyst til å bli kjent med deg, da jeg føler det er så få av oss og vanskelig å navigere seg i denne verden å finne hverandre! 🙈 Jeg har også sosial angst så jeg forstår også godt hva det innebærer! Kan jeg få spørre deg om hvor gammel du er? ts Anonymkode: fec30...8d0 1
Gorgonzola Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 På 30.10.2020 den 10.57, AnonymBruker skrev: Jeg er mann, er fornøyd med samleie og suging 1-2 ganger i uken. Utover dette setter jeg pris på at kvinnen runker meg til sprut på dager utenom sexen, det tar jo bare 10min av tiden. Så tenker det er noe de fleste kvinner klarer for å gjøre sin mann tilfreds. Har hatt et slikt forhold over lengre tid, funket bra. Å ha sex for ofte gjør meg lei, mister lysten. Anonymkode: 5dc81...685 I all min naive egoisme har jeg, ikke bare, tenkt det samme som deg men i tillegg brukt hemningsløst mye energi på (helt sikkert altfor egoistisk) frustrasjon på hvorfor (i svarte faen) kvinner flest mener dette er både unødvendig, påtrengende, upassende, ufint, egoistisk, sexistisk, masete, forstyrrende og jeg vet ikke hva. Kroppskontakt, nærhet, intimitet, bekreftelser, tilfredsstillelse, velvære, følelsen av å bli både likt, begjært og satt pris på gjelder vel for begge kjønn? Har jeg ikke truffet "de rette" eller sliter jeg med å akseptere/ta inn over meg hvordan kvinner flest er/tenker?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, Gorgonzola skrev: I all min naive egoisme har jeg, ikke bare, tenkt det samme som deg men i tillegg brukt hemningsløst mye energi på (helt sikkert altfor egoistisk) frustrasjon på hvorfor (i svarte faen) kvinner flest mener dette er både unødvendig, påtrengende, upassende, ufint, egoistisk, sexistisk, masete, forstyrrende og jeg vet ikke hva. Kroppskontakt, nærhet, intimitet, bekreftelser, tilfredsstillelse, velvære, følelsen av å bli både likt, begjært og satt pris på gjelder vel for begge kjønn? Har jeg ikke truffet "de rette" eller sliter jeg med å akseptere/ta inn over meg hvordan kvinner flest er/tenker? Runker du også dama til sprutorgasme hver dag, så er det vel ikke noe problem å få en daglig runk. Anonymkode: 5aec8...5ac 3
Ruud1 Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Hei! Ja, kunne kanskje vært noe. Jeg er 44 nå. Har lagt forhold på "hylla" mye på grunn av følelsen av forventningspresset. "En mann er jo alltid klar" Husker godt fra de korte forholdene jeg forsøkte at jeg savnet å kunne overnatte og bare kjenne nærhet. Men hvis jeg kom for å overnatte, så betydde det alltid sex for jentene. (Med mitt rykte så tok de det som en selvfølge) Hvis jeg foreslo å bare overnatte ble det alltid dårlig stevning. Kan jeg spørre deg angående alder og utseende? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 På 1.11.2020 den 16.08, Ruud1 skrev: Hei! Ja, kunne kanskje vært noe. Jeg er 44 nå. Har lagt forhold på "hylla" mye på grunn av følelsen av forventningspresset. "En mann er jo alltid klar" Husker godt fra de korte forholdene jeg forsøkte at jeg savnet å kunne overnatte og bare kjenne nærhet. Men hvis jeg kom for å overnatte, så betydde det alltid sex for jentene. (Med mitt rykte så tok de det som en selvfølge) Hvis jeg foreslo å bare overnatte ble det alltid dårlig stevning. Kan jeg spørre deg angående alder og utseende? Jeg forstår deg så godt!! Jeg er rundt 30 år, og virker som jeg er attraktiv i menns øyne, da jeg får mye oppmerksomhet 😅 Men som oftest bare seksuell oppmerksomhet 😑 men jeg vil jo heller ikke prøve gjøre meg stygg eller mindre attraktiv, vil bare være meg selv 😅 Jeg er en liten og lav brunette med former på riktig sted ts Anonymkode: fec30...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå