AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Det er en app hvor bhg legger ut info, beskjeder ol. Der kan de også legge ut bilder + tekst fra dagen. Ved en tilfeldighet fikk jeg høre at andre foreldre får bilder hver dag, mens vi får maks et bilde per uke. Ser dette som forskjellsbehandling og favorisering av andre barn og foreldre. Bør det tas opp, eller skal jeg la det gå? Anonymkode: 06751...aac
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Er det fra samme avdeling? Og er det i så fall samme ansatt som legger ut for alle barna? Hos oss er det fordelt på alle pedagogen. Det er stor forskjell fra avdeling til avdeling på hvor mye som legges ut og der det er to pedagoger på avdelingen, er det også forskjeller. Dette gjøres i plantiden til pedagogen og det er store forskjeller på hvor mye tid de har til dette. Anonymkode: 0b3b3...b14 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Har du spurt hvilken type bilder vedkommende får? Jeg har i perioder send bilde av et enkelt barntil foreldrene ofte,fordi barnet sliter med levering i barnehagen, hyler og skriker etter mamma/pappa når de går. Og sender derfor en melding om at det går bra, og et bilde av et fornøyd barn som leker. Dette setter også jeg som mamma veldig pris på om leveringen har vært vanskelig av mitt barn. En vanskelig levering kan ødelegge hele dagen til foreldrene. Mens et bilde og tommel opp kan hjelpe enormt. Men hva om du snakker med barnehagen om dette. Bare hør om det har vært en glipp, eller om det er grunner eventuelt?åpen dialog, så finner du ut mer 😀 Anonymkode: a9983...969 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Vi spør barna om å få ta bilde av de og om vi kan sende det til pappa og mamma. Kanskje barnet ditt ikke vil? Anonymkode: 4e603...930 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg fikk bilde av barnet en gang på et år. Tok det ikke som at hun ikke var likt eller forskjellsbehandlet. Den ene gangen hadde hun grått ved levering, så det var et bilde av en blid unge i full sving. Jeg vil heller at de ansatte skal passe på barna enn å ta bilder av det. Støtter teorien om forskjellige ansatte, barna kan være delt inn i grupper o.l. Anonymkode: 90cc4...2a8 7
smilo Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Hva med å la de ansatte ta seg av barna mens der er på jobb, i stedet for å bruke så mye tid på bilder o.l til foreldrene. Å sende et bilde etter en vanskelig levering ser jeg som jeg en god ting, men jeg har opplevd foreldre som forlanger oppdatering etter hvert bleiebytte/ dotur, mat- og sove-situasjon o.l. Dette er ikke informasjon man må ha umiddelbart. En kjapp oppdatering ved henting holder i massevis. "H*n har bæsjet i dag og, sov fra 11 til 13 og spiste godt. " 7
Gjest Dorey Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Veldig rart å drive å sende bilder hele tiden? Tror vi har fått bilde 6-7 ganger i vår snart 8 årige barnehagekarriere. La de ansatte bruke tid på ungene, ikke på å sende fotodokumentasjon til foreldrene.
Snedig Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 I vår barnehage har de sagt at de spør barna om å ta bilde, og dersom de ikke vil så maser de ikke mer om det. Jeg tenker det er en god ting. Mange barn som vokser opp nå med et kamera/telefon oppi trynet hele tiden... 4
Hellisinhello Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Fy faen så mykje idioti ein er oppteken av i 2020. Herregud. Eg saknar 90-talet og all freden ein hadde då, både frå sosiale medium og anna degenererande interesser. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Dette er grunn nok til å ikke bruke disse appene og sende bilder til foreldre! Tiden skal brukes sammen med barna, ikke til slikt tull. Så skal foreldre lage problemer i tillegg, «de fikk flere bilder enn meg!» 🙈🙈🙈 Anonymkode: dcf6c...c55 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Barnehagen bruker bilder som pedagogisk dokumentasjon, ikke for å skape selfiestjerner på Instagram. Anonymkode: 25a9a...e10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå