Gå til innhold

Man skal bare jobbe sammen, husk dette om en kollega. De fleste sliter med en kollega.

Kollega  

46 stemmer

1. 1. Har du en kollega du kunne tenke deg å slippe å jobbe sammen med?

• Ja
      35
    • Nei
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo helt vanlig, de fleste har en kollega de ikke liker så godt. Som de kunne tenke seg å slippe å jobbe med.

Derfor er det viktig å lære seg hvordan man forholder seg til ting i livet, dette har jeg lært meg nå etter nesten 20år i arbeidslivet. Unngå alt du kan med å være for privat på jobb, eller å bruke tid på en kollega utenfor arbeidstiden. Det kan lett slå tilbake på deg, mennesker bruker alltid ting mot andre når de kan. Gjør alt for å få en fordel, arbeidslivet er et skittent spill som stort sett handler om rævsleiking, trynefaktor og kammeraderi.

Pust lettet ut, man skal jo bare jobbe sammen!

Anonymkode: 24506...cde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så synd at arbeidstiden er så stor del av dagen... 

Jeg har forøvrig merker meg det samme. Og for all del hold deg på godfot med leder og HR. Det er der de største idiotene sitter. 

Anonymkode: f44ce...c1f

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så synd at arbeidstiden er så stor del av dagen... 

Jeg har forøvrig merker meg det samme. Og for all del hold deg på godfot med leder og HR. Det er der de største idiotene sitter. 

Anonymkode: f44ce...c1f

Det stemmer, er i ledelse de værste folkene havner dessverre. Det ser man jo i politikken og det offentlige også.

Derfor viktig å prøve å kanalisere vekk jobben, ikke ha noe med den å gjøre mer enn tiden du har betalt. Kan du gå ned til 50-80% så gjør det, bedre å ha mindre penger men mye livskvalitet! Vi bruker utrolig mye tid på jobben i løpet av livet, derfor bør man gjøre HVA SOM HELST for å kutte ned tiden der.

Ingen takker deg for tiden du bruker der, ingen!

Anonymkode: 24506...cde

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke noe stort problem med ulike personligheter, men jeg har et problem med folk som slurver og generelt er dårlige i jobben sin. Og dem er det mange av! 

Skulle startet for meg selv. Men jeg har ikke guts til å satse. 

Anonymkode: 683ba...6b2

Skrevet

Kollegaene mine er jeg strålende fornøyd med. Sjefen, derimot... not so much.

Anonymkode: f3ac5...b92

• Liker 1
Skrevet

Det er shit at man er mer sammen med kollegaer enn familien sin. 

Anonymkode: b1ac9...afd

Skrevet

Priser meg lykkelig over at jeg 99% av tiden har hatt gode kolleger. Aldri vært noen jeg har mislikt å jobbe med, selv om jeg selvsagt jobber bedre sammen med noen enn andre, men det er nå naturlig.

Det er kun ett sted jeg har jobbet hvor jeg virkelig måtte frem med profesjonell-maska. Ble behandlet så dårlig at jeg sluttet etter 6mnd enda jeg kun hadde 20% stilling. Vi hadde et lite lager, og det var kun plass til en av gangen så jeg spurte kollegaen min som stod der inne allerede og ryddet i et ledig øyeblikk, om hun kunne rekke meg X i stedet for å klemme meg inn. Og hun griper X, stønner irritert og KASTER det i fjeset på meg uten å se på meg eller si noe. Altså... Jeg har gjort teite ting i stressede øyeblikk, men da ber man om unnskyldning etterpå. Å reagere på stress, og be om unnskyldning, er begge helt naturlige ting.

Anonymkode: 57b46...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...