AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er 26 og angrer på en del jeg har gjort i 20-årene. Er det riktig at 20-årene er til for å feile og lære? Og de fleste gjør dumme ting siden hjernen enda ikke er ferdig utviklet? Hvilke ting har du gjort? Kan jo begynne med meg selv: - 20-21 år: betalte 130 k for en utdannelse jeg ikke fikk brukt i det hele tatt. Helt bortkastet. Begynte på ny utdannelse senere. - 21 år: kranglet med en utleier om at hun hadde leid ut ulovlig, selvom jeg egentlig visste om det da jeg flyttet inn. Droppet de to siste husleiene men angrer nå siden jeg jo egentlig visste at det var ulovlig så burde ha betalt dem og dama hadde ikke så god råd. - 22: tapte 120 k på aksjer - 24 år: Kranglet med en frisør om pris, hun tok nesten 3x prisen for det som stod på nettet, men jeg angrer på at jeg ikke bare betalte og gikk videre. - 25 år: ble boende i en dyr by i utlandet et år lengre enn planlagt pga en ulykkelig forelskelse som gjorde at jeg ble forsinket i studiene og må bruke et år lengre. Jeg ble i tillegg avvist av denne forelskelsen som jeg hadde hatt i mange måneder før jeg endelig turte å faktisk gå for det. Burde heller plukket ut en annen spennende by og bodd der et år isteden for å bli boende i den dårlige boligen i den dyre byen altfor lenge. - 26 år: utsette eksamener pga lav motivasjon i vårsemesteret men ligger fortsatt dårlig an til eksamenene i høst Anonymkode: 9f780...e44
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 og angrer på en del jeg har gjort i 20-årene. Er det riktig at 20-årene er til for å feile og lære? Og de fleste gjør dumme ting siden hjernen enda ikke er ferdig utviklet? Hvilke ting har du gjort? Kan jo begynne med meg selv: - 20-21 år: betalte 130 k for en utdannelse jeg ikke fikk brukt i det hele tatt. Helt bortkastet. Begynte på ny utdannelse senere. - 21 år: kranglet med en utleier om at hun hadde leid ut ulovlig, selvom jeg egentlig visste om det da jeg flyttet inn. Droppet de to siste husleiene men angrer nå siden jeg jo egentlig visste at det var ulovlig så burde ha betalt dem og dama hadde ikke så god råd. - 22: tapte 120 k på aksjer - 24 år: Kranglet med en frisør om pris, hun tok nesten 3x prisen for det som stod på nettet, men jeg angrer på at jeg ikke bare betalte og gikk videre. - 25 år: ble boende i en dyr by i utlandet et år lengre enn planlagt pga en ulykkelig forelskelse som gjorde at jeg ble forsinket i studiene og må bruke et år lengre. Jeg ble i tillegg avvist av denne forelskelsen som jeg hadde hatt i mange måneder før jeg endelig turte å faktisk gå for det. Burde heller plukket ut en annen spennende by og bodd der et år isteden for å bli boende i den dårlige boligen i den dyre byen altfor lenge. - 26 år: utsette eksamener pga lav motivasjon i vårsemesteret men ligger fortsatt dårlig an til eksamenene i høst Anonymkode: 9f780...e44 Dette var da ikke så fæle saker. Og det å krangle for din rett skal du da ikke angre for? Jeg tapte ca 200k på utdanning, prøvd speed, extacy, hasj på fest, flyttet til et annet land og ble misbrukt av en ex, flyttet hjem og ble mishandlet av en ny ex i et år, flyttet igjen og fant ny fyr som jeg giftet meg med selv om alt inni meg skrek "Nei" men ut av munnen kom det "ja" fordi jeg ikke ville skape ubehagelig stemning i kirken. Alle i den slekta var alkiser... Og han brukte opp alle våre penger hver måned på dritt så vi hadde såvidt råd til mat... Altså har jeg valgt mange feil typer i 20 årene. Flyttet hjem til mine foreldre etter skilsmisse og var helt på felgen i flere måneder og brukte lang tid å hente meg inn. Nå er jeg snart 40, har 2 nydelige barn, en fantastisk mann, god utdannelse og jobb.. Jeg er glad for svært mye jeg opplevde i 20 årene for det gjorde meg til den jeg er idag, men selvfølgelig er det en den ting jeg hadde klart meg uten... Anonymkode: 3e351...29a 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg gjorde utrolig mye dumt som tenåring (droppe ut av vgs, mye narkotika, lå mye rundt), men hadde tatt meg sammen en god del som 20-åring. Hadde et forhold på noen år som fungerte veldig dårlig. Jeg brukte et ekstra år på bachelorgraden på grunn av en del angst. Men nå er jeg snart 30, og det har ordnet seg. Anonymkode: 5c26a...71f 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 I 20 årene fullførte jeg en mastergrad, traff en fantastisk mann, fikk drømmejobben som jeg fortsatt har 10 år etterpå, kjøpte min første leilighet, og giftet meg. Med unntak av en bytur her og der, og det at jeg nøt singellivet før jeg traff mannen, har jeg aldri gjort noe besteforeldrene mine ville løftet et øyebryn for. Så det dummeste valget mitt var nok å ikke gi litt mer f, ta et friår, reise litt, være ung. Anonymkode: a7d46...9a3 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: I 20 årene fullførte jeg en mastergrad, traff en fantastisk mann, fikk drømmejobben som jeg fortsatt har 10 år etterpå, kjøpte min første leilighet, og giftet meg. Med unntak av en bytur her og der, og det at jeg nøt singellivet før jeg traff mannen, har jeg aldri gjort noe besteforeldrene mine ville løftet et øyebryn for. Så det dummeste valget mitt var nok å ikke gi litt mer f, ta et friår, reise litt, være ung. Anonymkode: a7d46...9a3 Heldig som ikke har gjort mer feil Anonymkode: 9f780...e44 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg ble gift som 26-åring. Angrer. Det var ikke den store kjærligheten. Fant ut at familielivet ikke var min greie likevel. Anonymkode: 66107...90e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var da ikke så fæle saker. Og det å krangle for din rett skal du da ikke angre for? Jeg tapte ca 200k på utdanning, prøvd speed, extacy, hasj på fest, flyttet til et annet land og ble misbrukt av en ex, flyttet hjem og ble mishandlet av en ny ex i et år, flyttet igjen og fant ny fyr som jeg giftet meg med selv om alt inni meg skrek "Nei" men ut av munnen kom det "ja" fordi jeg ikke ville skape ubehagelig stemning i kirken. Alle i den slekta var alkiser... Og han brukte opp alle våre penger hver måned på dritt så vi hadde såvidt råd til mat... Altså har jeg valgt mange feil typer i 20 årene. Flyttet hjem til mine foreldre etter skilsmisse og var helt på felgen i flere måneder og brukte lang tid å hente meg inn. Nå er jeg snart 40, har 2 nydelige barn, en fantastisk mann, god utdannelse og jobb.. Jeg er glad for svært mye jeg opplevde i 20 årene for det gjorde meg til den jeg er idag, men selvfølgelig er det en den ting jeg hadde klart meg uten... Anonymkode: 3e351...29a Ja, men jeg visste jo det var ulovlig da jeg flyttet inn og det var usympatisk av meg å krangle da. Åh føler meg fæl og grisk. Huff, det er trist du ble misbrukt men det er ikke din feil! Så ikke noe å angre på. Hvordan hadde du det i dagene etter at du giftet deg første gangen når du følte at du ville si nei i kirken? Er glad det ordnet seg og at du har det fint nå! Det fortjener du! Anonymkode: 9f780...e44
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Har egentlig ikke gjort noen dumme valg i så måte, selv om man selvfølgelig ikke er perfekt og gjør små feil hele tiden. Men ingenting med noen store konsekvenser. Tror det handler om personlighet og ikke om man er i 20-åra. Man har hele livet på seg til å gjøre dumme feil, det kan jo skje når som helst. Anonymkode: 6e907...754 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg var egentlig snusfornuftig i 20-årene, jeg ønsker enkelte ganger at jeg ga litt mer faen. Det jeg virkelig angrer på var en fyr jeg var sammen med i et år. Han brydde seg rett og slett ikke om meg. Egentlig visste jeg det også, men jeg var vel i bunn og grunn fanget i denne ideen om at hvis man bare holder ut så kommer det en premie til slutt. Følgelig er det få ting som irriterer meg så mye som folk her inne som sier at andre gir opp for lett, spesielt når det gjelder unge mennesker. Jeg er helt uenig, hvis det er masse krangling og man blir dårlig behandlet allerede det første året så har det ingen hensikt å fortsette. Da er det mye bedre å gå videre fort og ikke investere i noe som ikke er liv laga. Anonymkode: e2c89...0b9 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Det dummeste valget jeg tok i 20-årene, var å ikke ta noen risikable valg overhodet. Var egentlig en kreativ sjel, men livredd for å ikke få jobb og lyttet for mye til foreldre, så valgte en trygg utdanning jeg ikke egentlig brant for. Var livredd for å være alene, så jeg ble værende med den første kjæresten i nærmere 8 år, levde altfor etablert og fikk dermed ikke deltatt så mye i studentmiljø, fester og lignende. Var livredd for å ikke bli likt, og holdt meg dermed til de to-tre kjedelige venninnene jeg ikke hadde så mye til felles med, heller enn å tørre å utforske det sosiale livet og åpne meg for nye mennesker. Var livredd for å bli blakk, så sparte heller alle pengene enn å kjøpe den backpacking-turen eller det språkoppholdet på Cuba. Kort sagt, jeg var mye styrt av frykt og redsel for å feile, og dermed fikk jeg heller ikke opplevd så mye. Det er gjennom risiko man kjenner at man lever, og risiko innebærer alltid en viss porsjon feil og tabber. Men også store seiere. Jeg har gjort noen nye veivalg i 30-årene, men det er ikke alle opplevelser man får sjansen til på nytt. Anonymkode: f5942...937 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Har ikke tatt så mange dumme valg i 20 årene, ble nok flere før den tid. Men én ting jeg angrer på var at jeg sluttet på studiet etter to år. Skulle gått ferdig det siste året selv om jeg ikke ønsket å jobbe med det. Da hadde hvertfall studielånet jeg sitter på nå vært litt fornuftig. Anonymkode: d4698...940
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 At jeg ikke kjøpte leilighet da jeg vurderte det som 20-åring. Jeg kunne ha vært millionær. At jeg studerte. Jeg fikk en god jobb som ikke hadde noe med studiene å gjøre. Jeg betaler enda på lånet. At jeg var sammen med eksen i 9 år. Så mange tårer jeg kunne ha spart meg. At jeg hørte på banken som sa at jeg ikke skulle begynne med pensjonssparing da jeg var 23 år. At jeg sa opp uføreforsikringa mi. Jeg ble kronisk syk 3 år etterpå. At jeg ikke slutta å røyke, og at jeg drakk for mye. Anonymkode: 28d63...ad9 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg ødelegger meg selv ved å være snill med en narsissist. Ingen av oss forstår hva som skjer, men psyken min går gradvis nedover og jeg havner i drømmer og illusjoner som min forsvarsmekanisme, av å være konstant under angrep, 24/7, av underbevisstheten til denne personen jeg bruker aller mest tid på i livet mitt. Anonymkode: 51a86...d19
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Gjorde dumme ting som å kjøre for fort, miste lappen. fikk også barn med min x, noe som har vært på godt å vondt. men ingenting er noe jeg angrer på. Nå er jeg i midten av 30-åra og livet føles myyye mer fastkjørt nå. What to do folks?? 🤷🏻♂️ Anonymkode: c1792...6cb
Jean-Jaques Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 og angrer på en del jeg har gjort i 20-årene. Er det riktig at 20-årene er til for å feile og lære? Og de fleste gjør dumme ting siden hjernen enda ikke er ferdig utviklet? Hvilke ting har du gjort? Kan jo begynne med meg selv: - 20-21 år: betalte 130 k for en utdannelse jeg ikke fikk brukt i det hele tatt. Helt bortkastet. Begynte på ny utdannelse senere. - 21 år: kranglet med en utleier om at hun hadde leid ut ulovlig, selvom jeg egentlig visste om det da jeg flyttet inn. Droppet de to siste husleiene men angrer nå siden jeg jo egentlig visste at det var ulovlig så burde ha betalt dem og dama hadde ikke så god råd. - 22: tapte 120 k på aksjer - 24 år: Kranglet med en frisør om pris, hun tok nesten 3x prisen for det som stod på nettet, men jeg angrer på at jeg ikke bare betalte og gikk videre. - 25 år: ble boende i en dyr by i utlandet et år lengre enn planlagt pga en ulykkelig forelskelse som gjorde at jeg ble forsinket i studiene og må bruke et år lengre. Jeg ble i tillegg avvist av denne forelskelsen som jeg hadde hatt i mange måneder før jeg endelig turte å faktisk gå for det. Burde heller plukket ut en annen spennende by og bodd der et år isteden for å bli boende i den dårlige boligen i den dyre byen altfor lenge. - 26 år: utsette eksamener pga lav motivasjon i vårsemesteret men ligger fortsatt dårlig an til eksamenene i høst Anonymkode: 9f780...e44 Hele livet er til for å feile og lære, ikke bare 20-årene!! 😊👍 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 -Droppet ut av drømmestudiet fordi jeg var skolelei, og nå har det blitt for høye poenggrenser til at jeg klarer å komme inn på nytt. -Ble full og lå med eksen til en venninne, og ødela dermed et langt vennskap. Savner henne hver dag (men er klar over at jeg fortjente å miste henne og å leve med den elendige samvittigheten). Anonymkode: 8a9a3...35e 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ødelegger meg selv ved å være snill med en narsissist. Ingen av oss forstår hva som skjer, men psyken min går gradvis nedover og jeg havner i drømmer og illusjoner som min forsvarsmekanisme, av å være konstant under angrep, 24/7, av underbevisstheten til denne personen jeg bruker aller mest tid på i livet mitt. Anonymkode: 51a86...d19 Det slutter du med i morgen . Du får ikke love til det lenger , så du skal begrense kontakten der så mye som ovehodet mulig . Ikke noe jammen eller men ! Du slutter nå , også får du orden på deg selv og fortsetter med livet ditt. Anonymkode: f8a1a...c4b 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg tror jeg var forholdsvis fornuftig, bortsett fra et par ting... Lå med en medstudent, og ble ikke kvitt ham igjen. Viste seg i tillegg at han var forlovet og hadde barn. Heldigvis flyttet han etter et år. Rotet meg borti en psykopat. Måtte til slutt flytte til en annen by for å få fred. Hadde postboksadresse i 4 år for at han ikke skulle finne ut hvor jeg bodde. Flyttet til en gudsforlatt avkrok indre nynorskland, og nå kommer jeg meg ikke vekk igjen (enebolig, labrador, stasjonsvogn, campingvogn...). Anonymkode: 28037...86e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Nei, dumme valg var jeg ferdig med før jeg kom i 20 årene, da var jeg voksen og står for de valgene jeg gjorde. Anonymkode: 12042...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 At jeg ikke hadde masse vilkårlig sex med unge kvinner og i steden valgte å være trofast med en fast kjæreste. At jeg tok en utdannelse da jeg uansett havnet i en bransje hvor den hadde null verdi. Ble nettopp ferdig med studielånet. At jeg ikke tok mere narkotika, spesielt psykedeliske stoffer som LSD og fleinsopp. Prøvde det selvsagt, men ikke nok føler jeg. Nå er jeg for gammel. Har ingen venner å gjøre slikt med lenger. Savner å dra den SKIKKELIG ut med venner. Cognac med familien blir liksom ikke helt det samme. Anonymkode: 09f81...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå