AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Går indøk NTNU. Skal jeg ta opp en E eller blåse i det? Anonymkode: a044e...d8c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Går du aldri lei disse trådene? Man tar opp et fag om en eller fler av følgende punkter er oppfylt: 1.) man har mål et høyt snitt, type ren B eller høyere 2.) man kan ta opp faget uten at det påvirker arbeidskapasiteten i andre fag 2*.) dersom den karaktermessige effekten av å ta opp faget er tilstrekkelig stor. bruk en kalkulator og se hva snittet ditt blir og vurder kost-nytte... 3) dersom faget er viktig. Det tar seg f.eks dårlig ut med en E i TDT4100 om du skal bli utvikler Anonymkode: 168bb...93c 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Skulle til å skrive akkurat det ab...93c oppsummerer. Jeg visste at det er vanlig med krav om B i snitt i de jobbene jeg kunne tenkt meg. At jeg da hadde en dårlig karakter brydde jeg meg null-niks om. Hadde spørsmålet kommet på intervju ville jeg bare sagt at jeg hadde en veldig dårlig dag på eksamensdagen. Men de spurte aldri om enkeltfag, verken på første- andre- eller tredjegangsintervjuet. Og etter at jeg hadde hatt første jobben fikk karakterene mine aldri igjen oppmerksomhet. Tror bare arbeidsgiver kaster et raskt blikk på at jeg har autorisasjonen før ansettelse. Anonymkode: 3b476...309
I Grosny Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Går indøk NTNU. Skal jeg ta opp en E eller blåse i det? Anonymkode: a044e...d8c Når skal du eventuelt ta ny eksamen? Og hvor mange år kan man vente med å ta opp den igjen? Jeg antar du får mulighet til neste høst, og da er du vesentlig bedre trent i eksamensoppgaveløsning enn du er nå. Hvilket karaktersnitt trenger du? Er det slik at c i snitt kreves for å få lov til å begynne på master? Mange scorer elendig på sin første eksamen, litt fordi studiesituasjonen er ny, mye nytt skal læres, man kommer på etterskudd. osv. Dette går bedre når man lærer seg bedre studieteknikk og rutiner. Et bra tips er å kaste seg over pensumlista til neste periode senest den kvelden man er ferdig med sin eksamen for å få overblikk.
I Grosny Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 I dagens studieverden så er det naturlig å få en del dårlige karakterer av og til, selv om man er flink. Dette skyldes i stor grad at de fleste er nødt til å ha jobb ved siden av for å klare daglige utgifter. For 30 år siden var det ikke sånn, da var det mange flere som klarte seg med studielån og kanskje en temmelig liten ekstrajobb.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 6 timer siden, I Grosny skrev: Er det slik at c i snitt kreves for å få lov til å begynne på master? I TS sitt tilfelle så er det en integrert master. Men for de som først fullfører en bachelorgrad, så er det krav om svak C for å kvalifisere til master. I noen tilfeller blir også masteropptaket drevet opp av konkurranse, f.eks på NHH der kravet har vært ren B de siste 10 årene ish. Anonymkode: 168bb...93c 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 13 timer siden, I Grosny skrev: Når skal du eventuelt ta ny eksamen? Og hvor mange år kan man vente med å ta opp den igjen? Jeg antar du får mulighet til neste høst, og da er du vesentlig bedre trent i eksamensoppgaveløsning enn du er nå. Hvilket karaktersnitt trenger du? Er det slik at c i snitt kreves for å få lov til å begynne på master? Mange scorer elendig på sin første eksamen, litt fordi studiesituasjonen er ny, mye nytt skal læres, man kommer på etterskudd. osv. Dette går bedre når man lærer seg bedre studieteknikk og rutiner. Et bra tips er å kaste seg over pensumlista til neste periode senest den kvelden man er ferdig med sin eksamen for å få overblikk. Ja, du må ha C for å begynne på master. Anonymkode: 75c99...65a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå